Håkans VW ny bil. sugis

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Fränt! :twisted:
Sug motor är grejer de.
Kul att du är på gång igen :thumbright:
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

Roligt att se att du är tillbaka igen:)
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Mycket trevligt! :headbang:
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

Fränt & snyggt :twisted:
En OT fråga, hur mycket effekt får man regga en vanlig gammal folka bubbla med?

Jag har nämligen en gammal MC, Suzuki 750 som skulle kunna få avvara motorn framöver till en sådan, det är 86hk.

Har dock aldrig sett nån bubbla som är reggad med annan motor, det är ju smidigt då motorn är oljekyld och kan monteras bak, ev. kan man byta bakaxel oxå men annars borde det väll gå att köra chassiet skapligt orginal...

Buren du har, är det något man kan köpa färdigt eller har du byggt den själv?

Vad har du för frambromsar? MVH
Användarvisningsbild
johan johansson
Forumsberoende
Inlägg: 735
Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
Ort: västerås/turbocity

Inlägg av johan johansson »

larsat skrev:Fränt & snyggt :twisted:
En OT fråga, hur mycket effekt får man regga en vanlig gammal folka bubbla med?

Jag har nämligen en gammal MC, Suzuki 750 som skulle kunna få avvara motorn framöver till en sådan, det är 86hk.

Har dock aldrig sett nån bubbla som är reggad med annan motor, det är ju smidigt då motorn är oljekyld och kan monteras bak, ev. kan man byta bakaxel oxå men annars borde det väll gå att köra chassiet skapligt orginal...

Buren du har, är det något man kan köpa färdigt eller har du byggt den själv?

Vad har du för frambromsar? MVH
Tror du kan regga en typ etta med skivor fram till 60hk
volvo pv 53 16v
Håkan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:53 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Håkan »

Jag tror också att det fortfarande är 60hk.
Bågen är köpt av en kompis i Borlänge som har låtit ME-racing bocka till ett kit. Jag kör med original trummor fram och bak.

/Håkan
Användarvisningsbild
JBlom
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: sön sep 03, 2006 10:45 am
Ort: Gävle

Inlägg av JBlom »

Är väl 77hk med skivor fram och kränghämmare bak med stora trummorna!?

Kul att du bygger nytt Håkan. Skoj med vassa sugmaskiner. Dags för Roman och Herman att sätta fart snart å. :hihi:
SkogenRacing Gävle
Användarvisningsbild
johan johansson
Forumsberoende
Inlägg: 735
Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
Ort: västerås/turbocity

Inlägg av johan johansson »

JBlom skrev:Är väl 77hk med skivor fram och kränghämmare bak med stora trummorna!?

Kul att du bygger nytt Håkan. Skoj med vassa sugmaskiner. Dags för Roman och Herman att sätta fart snart å. :hihi:
det vette fan med 77 Niklas reggade ju sin till 58 med dom grejjerna..

nog om detta i denna tråden

gillar bilen iaf
volvo pv 53 16v
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Dags att byta namn på tråden till sugis kanske ;)
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
simpa_volvo
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis apr 14, 2009 7:27 pm
Ort: finspång

Inlägg av simpa_volvo »

vad hade du för bromsar på turbo bubblan
Håkan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:53 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Håkan »

Jag hade fram till -05 trummor runt om. Efter det körde jag med Jamar skivor bak och trummor fram. Bromsarna på bilderna är Strange, dom körde jag aldrig med.

/Håkan
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

intressant, blir det jp toppar?

/Andre'
Håkan skrev:Efter viss påtryckning så har jag släppt sargen...

Lite kort, bilen jag bygger på är en standard betonad -62a. Viss patina finns och ska behållas :thumbright: .
Det blir busslåda med fyrledat, allt för en bra väghållning :hihi:
Weddle slutväxel och drev, även lagerhus för att kunna åka med typ1 noskon. Alu spole mm.
Motorn blir en 2442 med Scat 88 vev, 94 cima cyl, med cp kolvar. Scat H-stakar, rullkam med JPM slipning, mm....
Kommer att använda SM4 och MSD dis4.

Målet är 300hk och tio sekunders resor..

/Håkan
power
Användarvisningsbild
johan johansson
Forumsberoende
Inlägg: 735
Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
Ort: västerås/turbocity

Inlägg av johan johansson »

norrback skrev:intressant, blir det jp toppar?

/Andre'
Håkan skrev:Efter viss påtryckning så har jag släppt sargen...

Lite kort, bilen jag bygger på är en standard betonad -62a. Viss patina finns och ska behållas :thumbright: .
Det blir busslåda med fyrledat, allt för en bra väghållning :hihi:
Weddle slutväxel och drev, även lagerhus för att kunna åka med typ1 noskon. Alu spole mm.
Motorn blir en 2442 med Scat 88 vev, 94 cima cyl, med cp kolvar. Scat H-stakar, rullkam med JPM slipning, mm....
Kommer att använda SM4 och MSD dis4.

Målet är 300hk och tio sekunders resor..

/Håkan
såg ut som autocraft på bilderna
volvo pv 53 16v
Håkan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:53 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Håkan »

Jo, det stämmer. Autocraft 910 portad lite av JPM. 50/39 ventiler.

/Håkan
Användarvisningsbild
PPRMicke
För mycket laddtryck
Inlägg: 138
Blev medlem: ons sep 16, 2009 6:09 pm
Ort: Bohus/kungälv
Kontakt:

Inlägg av PPRMicke »

Hej Håkan
Det är kul att du är tillbaka med ett nytt bygge :thumbright:
Är du på jakt av jussis tider eller mane lundgren
/// Micke
Skriv svar