Gammal 5 cylindrig mb 300d
- Turbovissel
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 31
- Blev medlem: tor maj 07, 2009 10:43 am
300d
om det är 5 cyl så passar 290td grenrör
jag har ett ligandes med en gt20 turbo klarar 150-170hk med uppstäld pump
Har monterat några sådanna på om602 motorn (2.9d) dessa sitter i Ssangyong musso och det funkar perfekt
hör av dig om intresse finnes
Andreas
jag har ett ligandes med en gt20 turbo klarar 150-170hk med uppstäld pump
Har monterat några sådanna på om602 motorn (2.9d) dessa sitter i Ssangyong musso och det funkar perfekt
hör av dig om intresse finnes
Andreas
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 101
- Blev medlem: fre dec 25, 2009 11:56 pm
- Ort: Västerlanda
- Kontakt:
Re: 300d
Passar inte. 5-cyldring 300D är den "gamla" motorn (OM617). Har inte mycket gemensamt med dom nya (OM601-603).Rapid skrev:om det är 5 cyl så passar 290td grenrör
jag har ett ligandes med en gt20 turbo klarar 150-170hk med uppstäld pump
Har monterat några sådanna på om602 motorn (2.9d) dessa sitter i Ssangyong musso och det funkar perfekt
hör av dig om intresse finnes
Andreas
Re: 300d
Eftersom du har skrivat lite på Ssangyong musso-motorn, är det en äkta MB-tillverkad motor, eller är det en licenstillverkad?Rapid skrev:om det är 5 cyl så passar 290td grenrör
jag har ett ligandes med en gt20 turbo klarar 150-170hk med uppstäld pump
Har monterat några sådanna på om602 motorn (2.9d) dessa sitter i Ssangyong musso och det funkar perfekt
hör av dig om intresse finnes
Andreas
Men, som Kjell säger, 5cyl 602 och 5cyl 617 delar inte samma grenrör.
John Edvardsson
300
okej!
trodde faktiskt att om602&om617 delade samma grenrör
men det var ju bra att ni rättade till detta misstag.
Ssangyong hadde både mb tillverkade om602 och egentillverkade om602
jag har tittat igenom båda motorerna och konstaterat att den tysk tillverkade tål mer trimmning (större turbo ombyggd pump) än den korea tillverkade om602 bla drevet till diesel pumpen har inga lås skruvar¨och mycket tunnare matrial vevstakarna något klenare + en massa andra små saker men org är korea motorn mycket snålare och starkare fast det bara skiljer 2hk 96 mot 98hk
andreas
trodde faktiskt att om602&om617 delade samma grenrör
men det var ju bra att ni rättade till detta misstag.
Ssangyong hadde både mb tillverkade om602 och egentillverkade om602
jag har tittat igenom båda motorerna och konstaterat att den tysk tillverkade tål mer trimmning (större turbo ombyggd pump) än den korea tillverkade om602 bla drevet till diesel pumpen har inga lås skruvar¨och mycket tunnare matrial vevstakarna något klenare + en massa andra små saker men org är korea motorn mycket snålare och starkare fast det bara skiljer 2hk 96 mot 98hk
andreas
Re: 300
Tack för ett utförligt svar! Kan man se skillnad på MB-motorn och den egentillverkade 602-motorn utan att skruva isär den?Rapid skrev: Ssangyong hadde både mb tillverkade om602 och egentillverkade om602
jag har tittat igenom båda motorerna och konstaterat att den tysk tillverkade tål mer trimmning (större turbo ombyggd pump) än den korea tillverkade om602 bla drevet till diesel pumpen har inga lås skruvar¨och mycket tunnare matrial vevstakarna något klenare + en massa andra små saker men org är korea motorn mycket snålare och starkare fast det bara skiljer 2hk 96 mot 98hk
andreas
Frågar pga framtida reservdelsbehov

John Edvardsson
jag har en stjärnkolvare 5cyl 3liter till salu om någon är intresserad
sitter ett stt kitt på och en nyrenoverad pump
har gått ca 5000 mil sen renovering och stt kittet kom på
sitter automat låda på men svänghjul och koppling finns för manuel
sitter ett stt kitt på och en nyrenoverad pump
har gått ca 5000 mil sen renovering och stt kittet kom på
sitter automat låda på men svänghjul och koppling finns för manuel
Skara 0761616519
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a