Toppackning, vattenpumpspackning, oljetrågspackning, avgas och insugspackningar är hemma. Bara Granada-kamremmen kvar tror jag? Är man försiktig ska väl inget annat behöva bytas och jag plockar ur motorn och kanske även kolvarna om det blir svårt att rengöra efter blockfräsningen.
---
Frågar åter om något har kunskap om detta område:
Jag vill se till att jag får rätt squishhastighet (?) vid 2700 rpm. Om jag minns rätt var det 40 m/s? (säg till om det var något annat som gällde).
Erland rekommenderade 0,9-1 mm klämspallt, då måste det väl gå att räkna på hur stor squisharean ska vara för att ge rätt fart på virvlarna?
Mer squisharea ger ju högre hastighet och mindre ger lägre hastighet.
Någon som har kunskap om detta?
Kompressionsförhållandet på 11:1, någon som vågar gissa på om det är för mycket för A-kammen på 95?
Hur förbränningsrummet ser ut spelar väl in, så det kanske inte går besvara just nu. Funderar på om jag kommer behöva gå ned till kanske 10,5:1 istället.
Stort tack om ni har lust att skriva lite som kan!
