tack! ja jag vill åka till sommarn men de är plånboken som styr tyvärr å har lite andra utgifter nu så de kommer nog inte hända allt för mycke på ett tag tyvärr
den har ja funderat på å sälja för att antingen renovera garaget litegrann och köpa en 2 pelar lyft eller betala av lånet jag har litegrann.
har nu iaf sålt "gat" 142an och för dom pengarna ska ja skruva ihop motorn helt så alla delar som behövs till det är beställda och borde kunna dyka upp denna vecka med lite tur
sen har jag även hittat en doug nash 5 växlad låda som jag ska åka och kika på å är den i det skick jag hoppas på så blir det affär på den med men nu lär det inte hända nått mer innan jul så får väl passa på att önska er alla en god jul
var och köpte mig en doug nash 5 växlad låda igår fick även med sprängkåpa,koppling samt hydraliskt urtrampningslager så ska väl börja passa in den mot motorn snart!
Ja jag har fjädrarna lösa , det är ingen fara . Alla kan glömma saker .
Jag skulle kört med vertical gate spaken , snacka om snabba växlingar när allt är justerat
Johan Johansson eller Team X vad körde ni för koppling till era lådor?
Liten mini update har inte hänt mer än att jag fått hem en adapter plåt mellan motor och låda från KLracing
Ska försöka hinna göra en del i slutet på veckan nu men är folk som är sjuka på jobbet så har blivit en hel del extra tid där just nu, dåligt för bilbyggandet men bra för plånboken
Motorn ihop utan klistrade ytor och med modell lera på kolvarna för att kolla fri gång mot ventiler, kollade även upp frigånegn i blocket för stakarna och det verkar helt perfekt
Nu börja vi klistra allt för hopsättning
Så var motorn färdig
Så nu ska det inhandlas tändningsprylar och givare samt göra klart lite vattenrör och olja till och från turbon samt köpas soppa prylar sen ska de kopplas sprut och provstartas men allt för nu