Emilius skrev:Snacka om smak på bilar, jag har väldigt spridd smak och gillar allt möjligt,
dock ska det vara rätt stuk på allt.
Både rejsiga busbilar och lowriders är helt i min smak,
och både din opel och impalan är stekfeta, stort plus för att du kör med ordentlig stretch på opeln, inte alla som vågar sig på det,
och impalan är ju bara förjävla vacker. Lackerat den själv?
Kul att du gillar mina tidsfördriv
Jag är åxå en sån som gillar allt möjligt, synd bara att man inte har jätte mycket pengar. så man kunnat köpt allt möjligt roligt.
Impalan är lackad rosa pearl nån gång på 80-talet om jag fått höra rätt, så den är ganska väl omhändertagen, fast sen har jag och två kompisar (varav en lackerare) slipat ner den och lagt en massa mönster och ny klarlack på bilen.. passade även på att måla över några skador som blivit genom åren. Spetsen på taket har jag dock sprutat själv.
Många som tycker det är skitfult med stretch, Funderar faktiskt på att sätta 9,5 orna fram och göra nya 10" bak, för det är lite klent fram,
Vågade inte riktigt först för jag viste inte om jag skulle få på däcken, men det gick hur lätt som helst
9,5 som jag funderar på att sätta fram istället.
Bak å framfälg 9,5 och 8,7
Byggde nya motorfästen så nu sitter motorn fast igen. tyckte dom förra var lite för knöliga att montera.. nu går det som hejsan då man vill byta motor.
Har bara bild på ett, å det var innan det blev målat. inte så snyggt.. men stabilt
Sen har jag hållit på och knölat med oljefiltret.. tyckte att det hamnade så dummt till och var ofta ivägen.
Plockade oljefilterförflyttaren från andra motorn och monterade den åt "fel" håll returen i förflyttaren hamnade på undersidan istället för översidan men det borde inte ha någon betydelse mer än att oljefiltret skulle kunna rinna tomt. gjorde så att den lutar neråt så det bör funka. ärr väldigt lätt att byta oljefilter iaf.
Ville även ha dit adaptern för oljekylaren, skippar den vattenkylda som ska vara original å kör med en riktig istället. slangarna ska givetvis bytas ur mot pressade.
Finishen få komma då jag byter motor.. nu är det bara funktion
Behövde svarva ner diametern på det gängade röret till adapten,, ides inte åka å låna en svarv så det fick bli en riktig raggarlösning.. satte fast den i polermaskinen och "svarvade" med vinkelslipen å en fin lamellrondell

blev hyffsat rakt å en riktigt fin yta faktiskt

.
Har även rivit ner bakaxeln men det är väl inget att se.. ska försöka få dit fästena på den nya imorgon
Har även rengjort kolvarna.
Svårt att tro att dom gått 20 nånting tusen mil
Ska lämnas iväg för att fräsa ventiluttag och svarva upp gropen 4mm och 0,5 mm djupare, viket gör att jag bör landa på 8,4 - 8,9 i kompförhållande med 16v toppen som jag inte hämtat än. Förbräningsrummen verkar kunna vara på mellan 45-49 på 16v, har inte kunnat mäta min än.
Har tänkt att åka E85 å vill ligga strax under 9 i kompa.