Tycker min tomgång är lite svajig då den pendlar mellan 700-900rpm.
Om man håller handen mot avgasrören så kan man känna att vissa avgaspulser slår hårdare än dom andra.
Finns det något man kan göra för att ta bort svajandet?
Har prövat låsa tändningen på 10grader vilket har hjälp lite.
Har även satt värdena i bränsletabellen nära tomgången till samma värde vilket har förbättrat lambda regleringen.
Med detta ligger avgastemperaturen på 300 grader.
Det som jag har märkt förbättrar tomgånge är med AFR på 12.5. En annan lustig sak är att motorn spinner som en katt
vid magert bränsle på AFR 17.2 vilket jag inte kan förstå. kanske den högre avgastemperaturen som blir då står till förfogan?
Spridarna styr jag i alternating med 2 squirt per engine cycle.
Det är väldigt störrit för jag är så nära till att få en tomgång med lambda mellan 0.97-1.03 som hadde gått igenom besiktninge. Hadde bara varvtalet legat stabilare hade den säkerligen gått igenom besiktningen utan problem.
Spridarna är Delphis lågohm 1000cc som jag har kopplat in med 6 Ohm motstånd i serie till varje spridare.

Motorrecept:
Mazda 323 GT-R 1.8 liters turbo motor
Megasquirt 2.1.0 Extra
Innovate LC1 bredbandslambda
Originalkammar
Signalen in synkas från två kamaxelgivare
Styr originala tändspolen med fördelare
3 tums downpipe med 2.5 efter katten