Fernis & Patriks E21 - 664whp 861wnm 9,87s 233km/h NY FILM
- mathias_a6
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Re: Fernis & Patriks E21 M50 Turbo
Jobba på snart är det sommar och Battle Royale 
TEAM N o r r o r t R a c i n g . S e -> http://www.norrortracing.se
Här kommer lite mer bilder på breddningen
.

MVH

MVH
Riktigt snyggt!
/Otto
/Otto
Tack så mycket 
Lite mer bilder på breddningen, har även lagt igen reservhjulsbaljan 

MVH

MVH
Hittade 2 klippet på youtube från i somras när jag och Stiiiv kör mot varandra uppe i Orsa.
http://www.youtube.com/watch?v=TaT2wGcqGVE" onclick="window.open(this.href);return false;
MVH
http://www.youtube.com/watch?v=TaT2wGcqGVE" onclick="window.open(this.href);return false;
MVH
Gillar breddningen starkt. Blir ett skönt stuk på bilen.
Idag har jag vart och hämtat nya buren hos Stiiiv som hämtade ut den åt mig på Finess, tackar väldigt mycket för det och trevligt med en liten pratstund 
Nu står bilen även på egna hjul igen vilken känns skönt, man ser dåligt på bilderna hur bred den är bak den är bredare i verkligheten
.
Det är samma slicks som vi körde med förra året alltså 8,5x26x15 MH Drag och det är gott om plats för större nu iaf så 9" är absolut inga problem skulle säkert gå med 10" också men 9" är gränsen för racen på gatan 9" så får bli sådana sen får vi se hur höga.
Nu är det även ombyggt så jag kan justera hjulvinklarna.

Nu står bilen även på egna hjul igen vilken känns skönt, man ser dåligt på bilderna hur bred den är bak den är bredare i verkligheten
Det är samma slicks som vi körde med förra året alltså 8,5x26x15 MH Drag och det är gott om plats för större nu iaf så 9" är absolut inga problem skulle säkert gå med 10" också men 9" är gränsen för racen på gatan 9" så får bli sådana sen får vi se hur höga.
Nu är det även ombyggt så jag kan justera hjulvinklarna.

Senast redigerad av Fernis den lör jan 29, 2011 10:36 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Awdr skrev:Gillar breddningen starkt. Blir ett skönt stuk på bilen.
Tack fredde ska bli kul att se din på volvon också
- mathias_a6
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Kom förbi och hämta 9" slicks och 10" street då!
TEAM N o r r o r t R a c i n g . S e -> http://www.norrortracing.se
Jag ska göra det ska du ut till garaget imorgon? kanske kommer förbi en snabbis då 
Här kommer lite fler bilder med lite bättre kamera:

Sådär vart ute i garaget idag nu är klump samt drivaxlar på plats, har även börjat bygga bakre fäste för M535 diffen.
Ska använda grövre stag mellan hjulhusen sen kommer vi bulta fast plattjärnen från diffen i det, det borde funka.
Och ja dom kommer vara lika långa haha

Ska använda grövre stag mellan hjulhusen sen kommer vi bulta fast plattjärnen från diffen i det, det borde funka.
Och ja dom kommer vara lika långa haha

Lite bilder på diff fäste.

Vad har du för "recept" på bakvagnen? Vilka delar passar i hop med E21 grejor riktigt är det E12-E23-E28 eller vad tusan använder folk för att få det att hålla ihop.
Iofs så ser jag att du har 5bult bak men det verkar ju vara lite lego med bmw grejor totalt så tips mottages tacksamt.
åker ju E30bakvagn på min 02 men jag inbillar mig att E21 & 02 använder samma grejor??
Tacksam för svar
Erik
Iofs så ser jag att du har 5bult bak men det verkar ju vara lite lego med bmw grejor totalt så tips mottages tacksamt.
åker ju E30bakvagn på min 02 men jag inbillar mig att E21 & 02 använder samma grejor??
Tacksam för svar
Erik