Jag körde min moped på etanol hela förra sommarn, enda problemet jag hade var att mitt filter från biltema inte riktigt palla etanolen och "smälte" plast-insatsen..
Annar gäller det bara att hitta en olja som kan blanda sig med e85 utan att sepera när det stått stilla ett tag. Det finns få oljor som klarar detta, men det finns några exemplar. Bla, castrol R34 och några andra. Dessa är också väldigt dyra! Men när jag prova moppen på etanol, så prova jag också att blanda e85 med en massa olika sorters oljor (2-T) och jag hitta ETT (!) exemplar som det funka med, utan att seperera över huvud taget. Detta var Julas "Supersyntet". Denna oljan hade också fördelen att bara kosta runt 100-150 kr/L, tillskilnad från castrol oljorna som går på runt 350:- har jag för mig. Det står inget på flaskan om e85, men den är helt klart kompitabel till det, och fungerar utmärkt att köra på
Med bestyckningen gjorde jag inte särskilt mycket. Filade upp huvudmunstycket litegrann, sen kompenserade jag resten med choke ifall det skulle behövas. (var lite för lat för att ställa in nogrannare, men gör det ordentligt istället, du vinner mkt på det) Sen när du häller ner e85 i tanken så se till att där inte är någon oljeblandad bensin kvar, för 2 olika oljor + e85 är ingen höjdare, blir något klägg av det som är siliconaktigt och klibbigt som f*n.
Kommer inte på något mer nu, men ifall du har några frågor så besvarar jag dem gärna.
Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!