Var länge sedan jag var här å uppdaterade nånting, men det där med datorer är inte riktigt min grej, ja dricker hellre öl
Hur som helst så blir det en liten sammanfattning om vad som hänt senaste tiden.
Bakaxeln tog sin lilla tid att få ordning på,
Började iaf med att flytta över opelns fjäderkoppar.
svetsade ett rör emellan för att få dom raka å på rätt ställe
helsvetsat å klart.
Byggde sedan trelänk staget å fäste upp det i fästet för stödlagret, hissade bakaxeln upp å ner en massa gånger å kikade. men den rörde sej inte alls som jag tyckte å sen ville den låsa sej i vissa lägen, fast det var ju iof, lägen som aldrig skulle uppstå vid normal körning, men jag blev aldrig nöjd ändå.
Lösningen blev att bygga ett nytt längre stag som går ända fram till växellådsbalken. sitter bultat med en motorkudde. Hissade bakaxeln i ändlägena och bände å bröt, staget rör sej max ett par mm fram å tillbaka så en motorkudde fungerar ypperligt.
bultade en kätting som säkerhet utifall motorkudden skulle gå av vid kraftig motorbroms eller handbromssladd, det är nog ingen fara, men hellre säkert än att det blir nån slags höjdhopp om staget skulle stypa i backen
Sen var det bara ut å prova, det höll ju för en pro mod börnis i varjefall
Vette fan varför alla bilder blev åt fel håll,,:doh: , aja, ni får vrida på huvet sålänge
Hudson Terraplane "Nya Lowriderbygget"-38
Chevrolet impala ss cab "Lowrider" -66
Opel kadett c coupe -79 Nu med Mercedes 2,3 kompressor,turbo vems.
Opel kadett c coupe -76
Caddy Tdi -07
Chevrolet impala "Lowrider" -60. såld

.....