Amerikansk rostlagning

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Theis
För mycket laddtryck

Re: Amerikansk rostlagning

Inlägg av Theis »

Att folk inte skäms över hur dom lagar grejor....
Theis Christiansen

Helsingborg

142 turbo

4.93s and 232km/h 1.14 60 fot @201m
e12_m5
Lite mer laddtryck

Inlägg av e12_m5 »

Och jag som skäms då jag inte orkar göra "kant i kant" lagningar på dom bilar jag ska "snabblaga".....
Efter den här tråden så framgår ju det som överseriöst föfan ;)
Kärlek växer inte på träd.. Den byggs i tyskland!
schnauz
Lite mer laddtryck

Inlägg av schnauz »

Filmen är borttagen! :(

Är det inte Plastic Padding som säljer "karosserinät"? Är iaf en gul påse som jag sett i flera välsorterade biltillberhörsbutiker som innehåller ett eller två ark finmaskigt aluminiumnät. Står "The professional way to repair rust" eller nåt sånt på förpackningen. Enligt bruksanvisningen skall man först ta en hammare och knacka ner hörnen runt rosthålet, sen spacklar man fast nätet från insidan och fyller sedan igen översidan med ännu mer spackel. Sen äre bara att slipa och måla!

En före detta kollega till mig hade en vinterbil för en massa år sedan där han fick nedslag på ett rosthål i framkant av tröskeln. Var tidigare spackellagat och när han kapat bort allt rötet och började svetsa i ny plåt så slog det plötsligt ut lågor i bakkant på tröskeln. Visade sig att det var hål på flera ställen utmed tröskeln och att någon stjärna hade tryckt in en gammal skitig mekoverall (!) och spacklat över skiten. Kreativt!
Skriv svar