Rogges 142 -73 [Rostlagning och motorrenovering påbörjad]

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
ergu
Forumsberoende
Inlägg: 821
Blev medlem: mån jan 17, 2005 11:31 am
Ort: Borås

Inlägg av ergu »

[quote="jimmy persson"

Den har nog aldrig mått bättre :wink:[/quote]

min 142a blev lite dålig när ja sänkt så
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

ska man sänka så ska det va lika mycket bak, fult med EPA-stuk tycker iaf jag...
Lycksele Bildemontering http://www.lyckselebildemontering.se/ *** Stormyrlidens Åkeri AB i Tärnaby *** BILSKADECENTER LYCKSELE
www.teamascona.se
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

min lutade bakåt innan jag sänkte, så därför blev det bara fram, men en sänkningssats kommer införskaffas..

Byggde gasstag till webern idag, funkar bra, men e väl lagom snyggt.. så imorn ska det monteras weber..
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6085
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Såhär ska det se ut när man sänker en 140: :) :)

Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Ranga
För mycket laddtryck
Inlägg: 120
Blev medlem: tis jul 06, 2004 10:46 am
Ort: Umeå

Inlägg av Ranga »

ser ut att ligga på genomslags gummit runt om = stumm :D
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

det ser ut som kapat 2 varv runt om?
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6085
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

Ranga skrev:ser ut att ligga på genomslags gummit runt om = stumm :D
Man måste ju kapa genomslagsgummina också, hade ca 5 mm fjädring runt om =)

140ttic skrev:det ser ut som kapat 2 varv runt om?
2,5 varv fram och 4 bak tror jag det blev
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

jag snackade med en kille för nått år sen i halmstad, han hade en amazon som var sänkt 4 varv fram och bak.. han hade behövt hjälp av 3 man för att lyfta så han kunde få in domkraften, den var LÅG!
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

jag kapade 2 varv runt om på min amazon..gick precis under med domkraften..och fjädrarna satt inte löst när man hissa upp..
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

En uppdatering efter helgen behövs inte då det inte blev nått gjort..

lånade hem en vinkelslip får att kapa loss ett grenrör då de är ihop gjutna med insuget orginal.. (som de flesta vet) och plockade fram ett grenrör/insug, kolladel ite närmare på det och såg att pinnbultarna inte var i topp skick och att det saknades en, hmm detta skiter vi nog i, så jag letar grenrör från E-motorn nu..

sen får webern vänta tills efter jul då jag passar på att lyfta av toppen och porta den samt byta kam och packningar lite här och var och komma på varför det är massa grå/vitt klegg i oljepåfyllningslocket..
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

nu har det hänt lite igen

då jag inte orkade vänta på att hitta ett grenrör så tog jag och kapade det jag hade, va inte så knöligt som jag trodde, men jag fick offra insuget på det.. sen så har jag kommit fram till att jag måste ha en grövre slang till vacuumet på fördelaren och en längre slang till bromsservot.. soppa slangen gick dock precis att pressa på, men sak bytas ändå för den är sprucken o ser inte så fräsh ut..

sen måste jag byta packboxarna fram och bak, och det gör jag i samband med att jag byter kam som jag planerat att göra nu på lovet.. får se om jag orkar porta toppen oxå, tar en jävla tid för jag har så liten kompressor..

sen har jag provmonterat kromgrillen jag har liggandes, efter tips av astro så blev det 2 nya hål i grillen och i fästena för orginalgrillen, och med lite tur så får jag glas och insatser för positionsljusen av min morbror när han kommer ner nu på lilljulafton.. så då blir det kromgrill och vassare kam under jullovet.. :twisted:

har även haft lite problem med vitt klet i oljelocket, men det "löste" jag genom att montera b18 oljelock och oljefälla.. så nu ser jag det inte iaf..

sen, om jag lyfter toppen för att byta kam, måste jag ha nya oringar till vattenpumpen då? de är ganska nya.. så jag undrar..
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

de "vita kletet" beror på vatten i oljan
edit: nej du behöver inte nya ringar om dom inte är jättegamla & spruckna om dom inte går sönder vill säga, jag oljar alltid in dom
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6085
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

larsat skrev:de "vita kletet" beror på vatten i oljan
Som kan vara kondens...

Varmkör bilen ORDENTLIGT och kolla oljan sen, är det kondens försvinner det.
Läste iofs att du inte hade så nu..
Användarvisningsbild
Rogge
Forumsberoende
Inlägg: 1624
Blev medlem: ons mar 02, 2005 2:51 pm
Ort: Ängelholm

Inlägg av Rogge »

larsat skrev:de "vita kletet" beror på vatten i oljan
edit: nej du behöver inte nya ringar om dom inte är jättegamla & spruckna om dom inte går sönder vill säga, jag oljar alltid in dom
jo, men jag tycker att det borde försvunnit efter att jag böt oljan i samband med att toppen planades..

ok! får kolla upp dom och olja in.
St3v3 skrev:Som kan vara kondens...

Varmkör bilen ORDENTLIGT och kolla oljan sen, är det kondens försvinner det.
Läste iofs att du inte hade så nu..
kondens är möjligt det med.

jo, det försvann när jag böt oljelock och oljefälla,

tackar för svaren!
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

jo visst men är de lite brukar de bara vara löst grått vattningt är de riktigt vitt tjockt klet brukar de vara toppapackningen eller så, sätter sig fint i b20ins kåpa
Skriv svar