går inget vidare bra för mej för tillfället
har hållt på å försökt lösa problemet med bränsletank i några dagar nu, är först nu sm jag på allvar börjar förstå hur trångt allt kommer bli...
från bakaxel å fram till förarstolen är det ca 40 cm , mellan kardan och 4länkstag ca 37cm, från bakaxel å bak till kofångaren ä'r det ca 20cm,
bakom kofångare å bakaxel måste kylarna sitta, plus panhardstag å fläktar, så all plats där är fullbokad.
mellan passagearn å bakael är avgaset, så den platsen är bokad.
så enda stället man kan få plats med en tank är under "ramverket" mellan 4 länkstag å kardan, mellan förarstol och bakaxel... hur jag än bygger där , så ska jag räkna med 5 cm fjädringsväg för bakaxeln, så finns det rum för max 25 liter bränsle
25 liter i en bil som antgligen kommer dra nånstans mellan 1.5-2 liter vid luuuuugn körning eller 2.5+ vid hårdköning känns inte optimalt
tanken var först om man skulle försöka få plats med en tank til nånstans, men ända utrymmet som finns kvar är mellan 4 länkstag ut till skärm, men där får det plats max 5-7 liter soppa så det känns knappt värt det extra besväret med slangar som ska gå mellan....
enda lösningen jag ser i dagsläget är att kapa upp ramen bakom förarsidan å sen höjja upp hela "hathyllan" /"baksätet" några DM, med lite vilja kan jag nog då få plats med kanke 40-45 liter iallafall....
nackdelen är att det öppna utrymmet under bilen i röven blir ännu större. = försämmrad väghållning och ökad vindmotstånd osv
jag blir sååååååååå trött
biforgar en bild så ni er ungefär vad det handlar om...