S10 med V8, Turbo och Megasquirt
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 43
- Blev medlem: fre apr 23, 2010 4:05 pm
- Ort: kilsmo
Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
jag har kört stumma fästen dom senaste åren både med orginal pontiac 389 och 600 hk cbb och jag tycker det går alldeles utmärkt, är ju inte direkt så att hela bilen skakar
S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Låter bra, då får det bli så. Åker Cherokee till vardags och det är ju ingen Lexuskomfort det heller.
S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Fick bränslerören i posten idag, passar perfekt, kanon med ebay.

Har ändrat på grenrören så nu får även stiften plats
kapade av plåten som håller motorkudden och till helgen kommer troligen stumma motorfästen från tillverkning.


Har ändrat på grenrören så nu får även stiften plats


S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Punktade ihop vänstersidans grenrör idag. Drog ihop de 2 i mitten i ett 48mm rör. Gjorde även turboanslutningen. Fick smalna av 2,5" rören för att passa flänsen. Behöver fler böjar och även lite 48 mm rör för att göra klart dom.









Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Det där kommer säkerligen funka finfint!
Hinner du till vårcruisingen?

Hinner du till vårcruisingen?
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Jo jag siktar på att ha den klar innan cruisingen. Kanske skippar byte av kam och insug just nu. Kan ju vara intressant att se vad en helt standard van-motor kan prestera och sedan uppgradera efter som.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1104
- Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm
Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
passar LT1 innsuget rakt på?
vore fint at byta ut mitt TPI innsug mot et LT1!
vore fint at byta ut mitt TPI innsug mot et LT1!
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
TheBlackWidow
S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Nej det passar inte rakt av. Bulthålen behöver justeras/flyttas. Termostathus måste tillverkas och slangar dras, lättast från de bakre kanalerna. Fördelarhål måste borras och en låsplatta tillverkas. Men det verkar vara ett vanligt byte. Finns en massa sidor med detaljerade instruktioner så det är bara att googla.
S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Fick paket med Ediständning idag. Undrar varför det bara var en kondenstor (bör det vara va?) med i satsen. Skall det vara så eller skulle jag ha fått med 2?

Fick nästan klar vänstersidans grenrör i helgen. Byggde även ihop röret över till andra sidan, nog kan jag sätta wastegaten mitt på detta rör?
S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Fick lite gjort i helgen. Punktade ihop högersidans rör och började göra klart röret mellan cylinderbankarna. Naturligtvis tog gasen slut mitt i...
Hade tänkt göra annat i kväll men vi fick besked idag att firman jag jobbar på troligen läggs ner snart... Inte ens ett halvår blev det, surt... Så det blev en sväng till garaget och punktade ihop lite mer rör. Var bara tvungen att få göra något som renasade tankarna.
Är det någon som vet om ett jobb för en snart arbetslös konstruktör i Gävletrakten så får ni höra av er.






Hade tänkt göra annat i kväll men vi fick besked idag att firman jag jobbar på troligen läggs ner snart... Inte ens ett halvår blev det, surt... Så det blev en sväng till garaget och punktade ihop lite mer rör. Var bara tvungen att få göra något som renasade tankarna.
Är det någon som vet om ett jobb för en snart arbetslös konstruktör i Gävletrakten så får ni höra av er.






-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 29
- Blev medlem: sön mar 11, 2007 10:02 pm
- Ort: Sollentuna
- Kontakt:
Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Nästan säker på att en konding räcker till båda spolarna. Den placeras mellan jord och den gemensamma plus matningen till spolarna.
Camaro 68 och MS2extra
Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Va bra. Misstänkte att det var så men var inte helt säker.
S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Detta är en modifiering jag gjorde i våras när sprutet monterades. Efter som det var byggt för VR-givare och det satt en HEI-fördelare i bilen fick jag ta bort alla komponenter i modulen och löda 2 kablar mellan kontakterna.




S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Tänkte sätta 2 spridare i distansröret och rikta strålen rakt ner i hålen. Borde fungera bra tycket jag. Jag kör Tbi-spridarna på samma tryck så flödar dom mer.

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt
Alltsammans ser ju finfint ut!
Grymt surt det där med jobbet dock, fast du får ju mer tid över till projektet i all bedrövelse.

Grymt surt det där med jobbet dock, fast du får ju mer tid över till projektet i all bedrövelse.
Jonathan Westerlund, Tierp
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.
Plymouth Duster -1971 340cui HX55/VEMS.
Samt ett par, tre Alfor.