Haha jo det är totalt avsaknad av puts men som sagt inte riktigt meningen heller. Ska inte på utställning Jodå din gamla dump hänger ännu med, tycker han fungerar fint. (i alla fall för pengarna) Skulle jag vara tvungen att såga den på något sätt så skulle det nog enbart vara för att den är lite högljudd till skillnad mot exempelvis din marmander dump
Har nu beställt material till min bränslecatchtank, söker febrilt efter en 328 kardan men det verkar helt kört..... Kanske åker på att korta en e34 525 kardan för att få dit zf-lådan..Hade gärna sluppit men vad ska man göra
Nu har jag material till min catchtank, tänkte börja bygga den till ledigveckan. Vart även svinnöjd då jag äntligen fick tag på en kardan nu genom min köpesannons så jag skulle få dit min zf-låda men säg den lycka som varar. Jag fick fel kardan se bild nedan. Hoppas säljaren löser detta bara... En 325 originalkardan extra gör jag inte mycket med och är ju inget direkt värde i den heller om man jämför med en m3/328 kardan.
Haft lite svårt att hitta inspiration igen efter att jag förskottsbetalade och beställde min m3 kardan och fick en 325 originakardan av en kille som påstod sig vara en av Fredrik tigers mekaniker.( Kollade till och med upp hans namn och han hade på en hemsida en drifting bil där det stod stort på sidan tiger motorsport och hans efternamn på framrutan) Dessutom så ville han gärna inte ta sig tig tid att kolla om han hade rätt axel när jag konfronterade han. Efter många påståenden som t.ex "jag kollar sen när jag har tid" så sa jag om du har dåligt med tid så kan vi häva affären istället, men då säger han att han har så dåligt med pengar nu när han ska utbilda om sig så han kan inte ge tillbaka mina pengar (Härligt att veta att jag ska betala hans utbildning med mina pengar) så då tycker han att jag ska prova att sälja mellanaxeln vidare..... dock så är ju inte en original mellanaxel värd i närheten av en m3-axel så jag känner mig (är) brutalt blåst (hoppas att han ljög även om att han har något med fredrik tiger att göra, annars är det ju även synd för Fredrik att behöva ha så oseriösa människor i faggorna)
Men har i kväll i alla fall börjat bygga mig en catchtank till min 044:a som är på ingående
Stående axel är en främre del från en 525 zf kardan, den i svarven är min 325 original kardan. Tänkte prova para ihop dom. Mer bilder och info kommer.....
Smid ihop en enkel kardanring så känns det bättre, men du har rätt bra maskinpark att arbeta med så det blir nog bra .
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Håller med dig chefen , det lär bli som du säger med någon form av kardanring/ringar. Tror faktiskt detta kommer att fungera men så fort man är och modifierar på eget bevåg så blir man ju lite nervös. Tråkigt om man mitt i allt har en kardan inne i bilen + personskador
Såg ju ut att kunna bli vettigt detta, frågan är om det ligger någon teori bakom originalets utformning när den är grövre i början så att denna kommer att bli mycket klenare....