Nice med lite provkörning Jag är lagomt sugen att testa mustangen men jag låter det smälta några dagar till... Åkte med Martinsson's 535.a i afton, kan säga att det inte gjorde saken bättre
Hehe jo jag kan tänka mig att turbo suget kom Dock tycker jag att det är riktigt synd att Anton sålde den e28:an, jag hoppas innerligt att han besinnar sig och dyker upp med ett nytt bygge inom en snar framtid
I dag har jag tagit fingrarna ur det berömda och bytt bakdämpare och fjädrar. En och annan har varit förundrad var mitt grepp kommer ifrån, spekulationerna har varit att dämparna och fjädrarna varit så pass slut att bilen "sätter" sig så nu är jag ängslig att det kommer att spinnas hejvilt Men det får morgondagen utvisa när det blir provkörning. Bifogar några bilder.
Idag har jag påbörjat växellådsbyte från getrag till zf låda ,det var riktigt trångt med tanke på att allt är så tajt under huven så det gick inte att tippa motorn bakåt för att komma åt bultarna till sprängkåpan på ett vettigt sätt. Nu är i alla fall lådan på plats så imorgon ska jag korta växelstaget och sen dit med 328 kardanen och avgassystemet igen. Stort tack till Stoffe för hjälp, det är betydligt lättare när man är 2
Hur mycket sänker det där kittet?
Släng gärna upp en bild när du bytt dämparna och fjädrarna. Jag skulle vilja ha en bild att jämföra med min bil eftersom den är alldeles för låg och jag hittar inte hur mycket fjädrarna sänker som sitter på just nu. Så det blir lite svårt och beställa nya för då kanske den blir lika låg igen
Jag har faktiskt ingen aning, jag fick med oanvända dämpare och fjädrar när jag köpte bilen men dom har nog väntat i flera år på att bli monterade skulle jag tro.
Idag har jag modifierat växelstag och monterat dit kardan och avgassystem, passade även på att byta olja i motor och låda. Känns skönt att ha fått det gjort. Verkar med största sannolikhet som att jag blir e30 ägare här i dagarna framöver också, smyger väl snart in lite bilder om det inte händer något oväntat
Jag skryter fortfarande om hur bra grepp det var i din kärra när man börjar prata E36.
Hoppas du har kvar lite grepp nu.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Jadu Mattias jag måste erkänna att jag var orolig över att tappa greppet totalt , men det vart då en positiv överraskning för jag känner ingen negativ skillnad i grepp men däremot vart bilen mycket gemytligare att använda nu vid kurvtagning Dock så är ju inte turboföret det bästa just nu här uppe med lite blöta fläckar här och där , har fått några tankeställare idag efter att jag ställt upp laddtrycket igen
Till sist fick jag hem mitt nyförvärv Dock hann det bli lite mörkt så bilderna suger en del i alla fall. Vettigt utgångsobjekt för något busigt.. Synd att det suttit någon form av skärmbreddare eller skärmkrom eller liknande som har gjort att lite färg lossnat på ena framskärmkanten men det känns som små bekymmer, känns bra att lägga rabarber på en e30 coupe som inte är sönderrostad medans det ännu är möjligt
Senast redigerad av beaver6 den fre sep 02, 2011 9:22 am, redigerad totalt 1 gånger.