Drag Pulsar GTi-R

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Mini
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: sön feb 14, 2010 4:57 pm
Ort: Norrtälje

Re: Drag Pulsar GTi-R

Inlägg av Mini »

Johan_P skrev:Jag tycker det ser bra ut som vanligt jag. tycker färgen på minner lite guld/grön iaf på kortet. :thumbright:
jo den är nog rätt svår att få på bild, blir nog lättare att fota när man väl kan rulla ut skrothögen :P
Granlund skrev:Den ska väl bara vara ute och jaga på nätterna ändå? :thumbright:

Får man se dej här nere till sommarn eller? :)
jo den kommer nog bara rulla nätter :P

vi får se, jag har ju semester i sommar, är det nått roligt event natte tid så kanske jag trailar ner bilen för att mäta muskler med er ;)
P Mäki skrev:Jag diggar då färgen skarpt! riktigt snyggt gjort må jag säga :drool: . PS. Instrumentering såg ju riktigt bra ut, skulle sitta fint i min bil oxå med en sån men de är kanske ganska saftiga i priset?
tackar så mycket, kul att du gillar den :)
i mitt alternativ så blev inte dashen så dyr, iom att jag inte ville ha orginal instrument, och att köpa alla mätare löst för att bygga eget blev dyrare än att köpa en komplett dash, prata med pbz.se
dom har pris garanti och ska nog kunna få fram ett konkurent kraftigt pris på en racepack. prata med nima, hällsa från mig.

mvh Robban
MVH Robban Johansson
Användarvisningsbild
khracing
För mycket laddtryck
Inlägg: 160
Blev medlem: mån dec 15, 2008 2:43 am
Ort: Ring Knutstorp
Kontakt:

Re: Drag Pulsar GTi-R

Inlägg av khracing »

Hej !

Jag var igår hos AMS Performance i Danmark.

de skulle bromsa en EVO9 hos sin samarbetspartner JS AUTO, så vi åkte med dit.

JS AUTO har en GTI-R byggd för rakt-fram-körning

Bild

680hk
3000GT bakdiff
EVO6 växellåda med adaptorplatta
Shepherd Transmissions framdiff/mellandiff (om jag fattade danskan rätt)

Bilen har gått 10,7 som bäst hittills.
RWD EVO 600+ hk, snart med BMW M3-låda, nej... NU med BMW M3-låda

Kristian Hesselmark
youask
För mycket laddtryck
Inlägg: 315
Blev medlem: ons feb 14, 2007 11:52 am
Ort: Örebro

Re: Drag Pulsar GTi-R

Inlägg av youask »

känns som sjukt mkt jobb på den GTI-R i danmark mot och köpa en gammal evo1-3 och köra orginal drivlina
10.01@233kmh. Gatevo
Mini
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: sön feb 14, 2010 4:57 pm
Ort: Norrtälje

Re: Drag Pulsar GTi-R

Inlägg av Mini »

Youask:
mest troliga är nog att han började på GTi-Ren sen insåg att drivlinan inte håller, men hade lagd för mycket deg i bilen redan å valde å byta drivlina.
verkar vara ett smart drag, för de verkar hålla. och han e ganska snabb.
men som sagt, med facit i hand, skulle jag med vilja bygga gammel evo ;)

UPPDATERING:

Hejsan alla vänner.
Tänkte faktiskt bjuda på några små bilder om de intresserar någon :P

har jobbat på lite grann, broms systemet är klart, oken skall bara målas. hjul upphängningen är klar fram som bak, växellådan har Andreas på LG PRODUCTION förstärkt lite till mer, sen har jag schimsat om växellådan efter att vi förstärkt den, de är ett jävla jobb jag inte orkar göra igen :P
LG Production har även byggt mitt nya puls split grenrör, dom skall även bygga ett nytt alu plenum samt lite annat.

jag har även börjat bygga in kylaren i bak på bilen. även tillverkat lite rutor och annat små pill. några få bilder kommer här, håll till godo.

kommentera gärna, konstruktiv kritik motages gärna å hoppas alla haft en trevlig helg :)

mvh Robban

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag gratulerar alla på pallen i valhalla 1, samt alla som fått komma ut å pröva sina nya chassin och motorer redan, någon gång är de min tur med :)

ha de bäst.
MVH Robban Johansson
Granlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: tis jul 13, 2010 7:15 pm
Ort: Trollhättan

Re: Drag Pulsar GTi-R

Inlägg av Granlund »

Kul med update!
Den kommer ju bli helt skogstokig när den är klar :D
Erik Granlund
Mini
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: sön feb 14, 2010 4:57 pm
Ort: Norrtälje

Re: Drag Pulsar GTi-R

Inlägg av Mini »

tackar så hemskt mycket för glada tillrop från olika håll och kanter :)
höjer motivationen ordentligt, så här kommer några få bilder från helgen, har inte fått så jätte mycket gjojrt men några bilder blev de iaf :)


Bild
broms systemet klart

Bild
provmontera IC.

Bild

Bild
har byggt klart allt runt kylaren i bak

Bild

konstruktiv kritik och glada tillrop (även sura) är alltid välkommna :)

mvh Robban
MVH Robban Johansson
Mini
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: sön feb 14, 2010 4:57 pm
Ort: Norrtälje

Re: Drag Pulsar GTi-R

Inlägg av Mini »

en liten mini uppdatering tänkte jag bjuda på. låter bilder tala för sig själva va?

Bild
fortfarande en hel del jobb kvar innan motor rummet är klart. men de går åt rätt håll iaf.

Bild
vatten systemet är så när klart, allt lött och målat inne i bilen, började även kika lite på soppan, hur catch tank och pump ska sitta.

Bild
spak stället är äntligen löst och klart, blev ett RS4 spakställ som jag byggt om för att passa GTi-R, fick bort lite av den "grötiga" kännslan orginal växelsoak hade.

Bild
vattensystemet under bilen skall bara lödas och målas sen är det med klart. pump etc är monterat.

Bild
slängde på lite "runt om kring skit" för att se så att allt passar nu när IC är moterad, fick kapa lite i fronten men det blev bra :P



på återseende. mvh Robban
MVH Robban Johansson
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Re: Drag Pulsar GTi-R

Inlägg av Mattias J »

Ser riktigt bra ut, fortsätt i samma anda =)
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Mini
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: sön feb 14, 2010 4:57 pm
Ort: Norrtälje

Re: Drag Pulsar GTi-R

Inlägg av Mini »

tackar så hemskt mycket mattias J. kul att du uppskattar en uppdatering, sker ju inte allt för ofta här :P
MVH Robban Johansson
ErikR
För mycket laddtryck
Inlägg: 287
Blev medlem: ons nov 21, 2007 2:57 pm
Ort: Norrköping

Re: Drag Pulsar GTi-R

Inlägg av ErikR »

Vill-ha begäret är högt!
http://www.projekteffekt.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Lillmicke
Lite mer laddtryck
Inlägg: 23
Blev medlem: tis jul 10, 2007 7:09 pm
Ort: Norrtälje/Östhammar
Kontakt:

Re: Drag Pulsar GTi-R

Inlägg av Lillmicke »

Kul att se bygget, om än på bild, Robban!

Imponerande är det också!
Synd att det inte blev ett VEMS till den. Hade varit varit en stolt sponsor :D

Lycka till med bilen nu så den får bekänna färg på gatorna i sommar!!
Mini
För mycket laddtryck
Inlägg: 130
Blev medlem: sön feb 14, 2010 4:57 pm
Ort: Norrtälje

Re: Drag Pulsar GTi-R

Inlägg av Mini »

ErikR skrev:Vill-ha begäret är högt!
tackar så hemskt mycket erik, hoppas du fortsätter läsa tråden :)
LillMicke skrev:Kul att se bygget, om än på bild, Robban!

Imponerande är det också!
Synd att det inte blev ett VEMS till den. Hade varit varit en stolt sponsor

Lycka till med bilen nu så den får bekänna färg på gatorna i sommar!!!
nejmen tjena micke, :) hänger du här med :P

ang, vems var jag inne på de,
anser att styrsystemet är ganska viktigt och de jag värderar mest är hjälp, och suport, därför ville jag köra vems.
men iom att vems inte kunde läsa GTiRs optiska trigger givare, och att min bottendel redan var ballanserad och att jag inte ville sätta dit en ny trigger på veven då, så blev de inte vems.

blev ju et haltech istället, då PBZ är riktigt duktiga och kan haltech utantill :P

hur går de med volvon då?
MVH Robban Johansson
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Drag Pulsar GTi-R

Inlägg av mattias »

Oavsett styrsystem, hade det inte varit trevligare att slippa kamrems-fladder i trigger-signalen?
Två små triggertänder 180 grader från varandra hade inte ändrat balansen nämnvärt framme på veven.

Hur som helst, ett roligt koncept detta och kommer gå som trollet! :)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
emil
För mycket laddtryck
Inlägg: 486
Blev medlem: tor dec 11, 2003 10:32 pm
Ort: Skellefteå

Re: Drag Pulsar GTi-R

Inlägg av emil »

Senaste 2 bilarna jag provade på var det iaf inga problem att använda originaltriggern med vems (med fördelartändning), tycker inte den fladdrar nämnvärt helller..
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Drag Pulsar GTi-R

Inlägg av mattias »

Visst var det bara att använda rätt flank på signalen?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar