inköpslista till vems
Moderator: backeliten
inköpslista till vems
ska köpa mig ett vems till min m50b25 (bmw 325-92) motor som ska ner i min bmw e30 och har lite funderingar på vad jag ska inhandla för att få ihop det
räcker den här listan eller måste den kompleteras?
Products
------------------------------------------------------
1 x Assembled v3.3 controller (v3.3) = 5701.7SEK
secondary_trigger VR
primary_trigger VR
PowerFlyback yes
MAP connection 400kPa onboard (6x4mm pneumatic)
ignition driver 6+2
Knock and EGT yes
LCD and PS2 yes
1 x Econoseal18-Wire () = 76.1SEK
1 x EconoSeal36-Wire () = 85.6SEK
3 x Injector connector () = 56.5SEK
pincount 2
3 x Injector connector () = 84.7SEK
pincount 3
1 x LCD4x20 (LCD4x20) = 328.7SEK
Color blue
1 x EGT sensor (K-type) (2x90mm) = 567.7SEK
10 x K-compensational cable () = 35.2SEK
1 x K-thermocouple connector () = 141.2SEK
Sex pair
4 x Temperature sensor () = 34.2SEK
1 x Wideband O2 sensor (LSU4) = 548.7SEK
1 x Wideband connector () = 138.8SEK
With wire with crimped wires
1 x DSUBxx connector () = 9.5SEK
räcker den här listan eller måste den kompleteras?
Products
------------------------------------------------------
1 x Assembled v3.3 controller (v3.3) = 5701.7SEK
secondary_trigger VR
primary_trigger VR
PowerFlyback yes
MAP connection 400kPa onboard (6x4mm pneumatic)
ignition driver 6+2
Knock and EGT yes
LCD and PS2 yes
1 x Econoseal18-Wire () = 76.1SEK
1 x EconoSeal36-Wire () = 85.6SEK
3 x Injector connector () = 56.5SEK
pincount 2
3 x Injector connector () = 84.7SEK
pincount 3
1 x LCD4x20 (LCD4x20) = 328.7SEK
Color blue
1 x EGT sensor (K-type) (2x90mm) = 567.7SEK
10 x K-compensational cable () = 35.2SEK
1 x K-thermocouple connector () = 141.2SEK
Sex pair
4 x Temperature sensor () = 34.2SEK
1 x Wideband O2 sensor (LSU4) = 548.7SEK
1 x Wideband connector () = 138.8SEK
With wire with crimped wires
1 x DSUBxx connector () = 9.5SEK
Bmw 520i -92 m50b25 TURBO SÅLD
11.880 - 191km/h
11.880 - 191km/h
Hur har du tänkt göra med säkringar och sådant? Ett separat elsystem för att säkra av spridare och tändspolar är inte dumt, det finns en del i webshopen som är billigt för att bygga ett sånt.
Det där är inte långt från sanningen, du har tänkt återanvända lite av originalhärvan (till spridarna, etc) eller förstår jag fel?
Du saknar inget jätteviktigt, bättre att börja bygga och se vad som eventuellt saknas.
Det där är inte långt från sanningen, du har tänkt återanvända lite av originalhärvan (till spridarna, etc) eller förstår jag fel?
Du saknar inget jätteviktigt, bättre att börja bygga och se vad som eventuellt saknas.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
mattias skrev:Hur har du tänkt göra med säkringar och sådant? Ett separat elsystem för att säkra av spridare och tändspolar är inte dumt, det finns en del i webshopen som är billigt för att bygga ett sånt.
Det där är inte långt från sanningen, du har tänkt återanvända lite av originalhärvan (till spridarna, etc) eller förstår jag fel?
Du saknar inget jätteviktigt, bättre att börja bygga och se vad som eventuellt saknas.
säkringar och sådant finns ju i närheten iaf så det är lätt att få tag i
planerna var att bygga ett nytt och använda orginal kontakter till spridare osv
då blir det en beställning på dom här delarna snart då

Bmw 520i -92 m50b25 TURBO SÅLD
11.880 - 191km/h
11.880 - 191km/h
Det är en riktigt smutt avgastemp-givare, men du kan hitta ett alternativ som används i Sävar och går att köpa via Jens.
-> http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=1296
Det låter som ett fränt koncept, lite modernare motor i den bästa 3-serie-karossen.
-> http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=1296
Det låter som ett fränt koncept, lite modernare motor i den bästa 3-serie-karossen.

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Lånar tråden lite..
Har ett projekt på g med VEMS på en Volvo Alu 5:a.. Skulle har kört ihop en liten lista här på vad vi tror oss behöva.. Är det någon som vet hur lång leveranstiden brukar vara??
primary_trigger=HALL
Secondary_trigger=VR
Genboard v3.3:
Genboard v3.3 PCB(+rescue kit included)
2351.6sek
Wiring:
Econoseal18-harness 330.0sek
Econoseal18-PCB 66.6sek
Econoseal36-harness 464.0sek
Econoseal36-PCB 104.6sek
Case:
Alubos EC frontplate 85.3sek
Alubos Endplate 55.5sek
Alubos gasket 19.0sek
Alubos1600 252.9sek
Wideband O2 sensor:
Wideband connector 82.7sek
Wideband O2 sensor 548.8sek
Injector/WBO2 drivers~x10 181.0sek
Ignition drivers x10 348.0sek
LCD4x20 225.2sek
Totalcost: 5115.2sek
Har ett projekt på g med VEMS på en Volvo Alu 5:a.. Skulle har kört ihop en liten lista här på vad vi tror oss behöva.. Är det någon som vet hur lång leveranstiden brukar vara??
primary_trigger=HALL
Secondary_trigger=VR
Genboard v3.3:
Genboard v3.3 PCB(+rescue kit included)
2351.6sek
Wiring:
Econoseal18-harness 330.0sek
Econoseal18-PCB 66.6sek
Econoseal36-harness 464.0sek
Econoseal36-PCB 104.6sek
Case:
Alubos EC frontplate 85.3sek
Alubos Endplate 55.5sek
Alubos gasket 19.0sek
Alubos1600 252.9sek
Wideband O2 sensor:
Wideband connector 82.7sek
Wideband O2 sensor 548.8sek
Injector/WBO2 drivers~x10 181.0sek
Ignition drivers x10 348.0sek
LCD4x20 225.2sek
Totalcost: 5115.2sek
Det är ju en hel del komponenter du inte räknat med, som ska lödas på kortet..
Eftersom du inte verkar beställa en färdiglödd låda så räkna med en vecka efter du betalt ungefär, allt finns i lager. Ska det lödas ihop kan det finnas en kö beroende på ordertrycket, så man kan räkna med ett par veckor då.
Eftersom du inte verkar beställa en färdiglödd låda så räkna med en vecka efter du betalt ungefär, allt finns i lager. Ska det lödas ihop kan det finnas en kö beroende på ordertrycket, så man kan räkna med ett par veckor då.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Okej kan man köpa det genom dom också?? och vad är det isåfall?? Skulle vara jättetacksam om någon kunde bistå med lite hjälp =) Som jag fattat det så är det inte nån otrolig prestation att löda ihop det själv eller har jag fel??mattias skrev:Det är ju en hel del komponenter du inte räknat med, som ska lödas på kortet..
Eftersom du inte verkar beställa en färdiglödd låda så räkna med en vecka efter du betalt ungefär, allt finns i lager. Ska det lödas ihop kan det finnas en kö beroende på ordertrycket, så man kan räkna med ett par veckor då.
Har man lite elektronik-vana så går det bra, det finns anvisningar i Wiki:n för hur man gör. Och, ja - alla komponenter finns i webshoppen.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.