Jonas N skrev:Blir det en tråd modell från 3D scanners eller skapar den en solid ? Har du testat i Edgecam ?
Jo visst skulle det vara kul att snitsa till det men då maskinen ej är 5-axlig så har jag inte någon nytta av en handportad master. Jag kommer ändå inte åt att köra kanalen som om den vore handportad, undra hur många axlar en mänisko arm har ???
Hur går det Jens, har du fått några ventiler till så vi kan smälla ihop första toppen och ge den en omgång i något rullande test labb ?
Trevlig midsommar och passa er för flödesfebern !!!
// Jonas
Man får bara ut ytor uppbyggda av trianglar tyvär. Vanligaste filformatet är .stl
Finns en del sånna filer att ladda ner på nätet om du vill leka lite i olika system.
Hade i uppdrag ett tag av en motor firma att undersöka möjligheten att konventera .stl till nån bra solid filformat. Gick bet på det tyvär.
Borde gå att komma åt det mesta med 3axligt + rundbord?
Fast simultant 5 axligt vore ju kalas
Ska ta tag i det där med filkonventeringen nån gång framöver igen tänkte jag. Håller på mekar 3D scanner hemma i skrubben som tyvär hamnat lite på is.
Men det optimala vore annars att smälla upp i CMM och mäta. Har gjort det några gånger och exporterat till CAD, är lite bökigt men absolut inte i närheten av att konventera .stl iaf.
Som sagt, Hatten av! Riktigt kul projekt!