ja det är nog dags för en update, hahahaha.
Säsongen 2010 avslutades som sagt med vinst i Waxholm och därmed var "rödnumrena" ( man måste köra 2 race med röda nummer som debutant innan man får sin riktiga licens ) bortkörda vilket var mitt mål den säsongen.
Dax då att rapportera från säsongen 2011.
Första racet i Simpnäs blev ett fiasko

. Ett programeringsfel som är svårförklarat dök upp vid start så kunde inte genomföra det racet. Sånt händer i racing men GRYMT trist just då

.
Nästa race för min del var Roslagsloppet. Då detta är Sveriges största och längsta lopp ( och det race som normala mänscher känner till ) så var det en dröm att få köra detta race. Förutom att grenröret sprack så tog jag mig hela vägen från Åkersberga upp till Öregrund och kom i mål som tvåa i klassen. Riktigt skoj att ha genomfört detta race så nästa gång kommer jag gå för vinst!!!
Efter Roslagsloppet så var det dax för ett tvådagarsrace i Skokloster. Vi tävlade både Lördag och Söndag. Båten höll bägge dagarna och jag vann båda racen. En kul grej var att Mittnytt kom ner och gjorde reportage:
http://svt.se/2.55868/1.2515329/sundsva ... pos=rubrik" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu återstår två race i SM-serien och i klassens cup. Jag hoppas maskinen håller även dessa två tävlingar för då kommer jag hamna bra till både i SM och cupen

.

Fotograf: Björn F