Nu Smokke är cylindern provkörd........
Den gick ??? allafall lika som förr, men herre

vad den varvar nu
Den har nå fyr för sig på toppvarv som förr, men det tror jag är pipan.
Den har aldrig nånsin varvat så mycket som den gör nu..
Uppskattat 15 000 rpm, men jag tror den varvar mera
Dock tomvarv för jag måste ljustera in förgasaren bättre.
Eller egentligen byta förgasare till en större än den rundtrottel 22 mm jag har nu.
Så nu måste jag få piporna svetsade
Me dom här varven kommer garanterat min Zündapp topracingvev att kasta in handduken
Nu måste jag nog ändra om tändningen, står på 1,4 mm nu....
Till kanske 1.6 -1,7 mm...
Om jag inte missminner mig så retarderade den analoga Pvl:en 12 grader vid 14 000 rpm eller nått, rätta mig om jag har fel.
Banrace: Rambygge Dbs Sport lättad, sänkt, 94% klar..
Dragrace 100m ~6.4 sek
Victoria Em-50 3-vxl: moddad Yamaha Dt-cylinder.
(100m ca 6.4sek), Ny koppling skall tillverkas 100% klar.
Victoria Em-50 lc Metrakit 3-vxl: 23% klar saknar P-box. Samt bygger om insuget i blocket ordentligt.
Victoria Em-50 3-vxl slidmatad: 12% klar.
Kreidler 3-vxl: Schablonportad Van Veen cylinder: 5% klar.
Läsning om projekten.
http://www.trottlarna.se
/// Lars Dahlgren 070-6922895