
lindbergs 2400cc RC (263hk på 100% gas och 32grad förtänd)
- Rasmus Annander
- Forumsberoende
- Inlägg: 627
- Blev medlem: fre nov 24, 2006 8:58 pm
- Ort: Eksjö
- Kontakt:
Re: lindbergs 2400cc RC (NY KAM)
har inte fått ihop motorn än.. hoppas på att bänka den inom några veckor.. kan återkomma med resultat 

har köpt en Rallycross 242 kaross som ska göras iordning till supernationell 2400
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: lindbergs 2400cc RC (bromsning i helgen)
vi har nu fått hem sista grejorna för att starta så vi hoppas att kunna starta den och grund mappa den lite i kväll eller i morgon (när har du tid mattias?)
erik visst fungerade datorn nu?
peter har du tid att koppla in fläkten?
jag har lovat conny kompa att han ska få full tillgång på bänken efter helgen så nu gäller det att jobba i helgen med lite tuning och tester. det va också svårt för per att komma i helgen så vi får jobba själv så gott det går.
jag hoppas på att det kommer flyta på utan större problem och att jag har ork i kroppen (har varit lite orkeslös sista veckan, nåt skit med den gammla kroppen?)
mvh jens
start klar med ny kam och nytt insprutningssystem

nya autronic styrsystemet och den nya dynoplattan fräst av jonas och stuska drivaxeln

conny kompas 300CE står och väntar och efter helgen ska den ta platsen i bänken. (mer info i en ny tråd sen)

erik visst fungerade datorn nu?
peter har du tid att koppla in fläkten?
jag har lovat conny kompa att han ska få full tillgång på bänken efter helgen så nu gäller det att jobba i helgen med lite tuning och tester. det va också svårt för per att komma i helgen så vi får jobba själv så gott det går.
jag hoppas på att det kommer flyta på utan större problem och att jag har ork i kroppen (har varit lite orkeslös sista veckan, nåt skit med den gammla kroppen?)
mvh jens
start klar med ny kam och nytt insprutningssystem

nya autronic styrsystemet och den nya dynoplattan fräst av jonas och stuska drivaxeln

conny kompas 300CE står och väntar och efter helgen ska den ta platsen i bänken. (mer info i en ny tråd sen)

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: lindbergs 2400cc RC (dyno i helgen)
Blir spännande att höra hur det gått sen

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Re: lindbergs 2400cc RC (dyno i helgen)
Varför i hela världen sitter det ett tändstift i avgasröret på rödblockaren?
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
- Gustav
- No turbo shit - Just real power!
- Inlägg: 1478
- Blev medlem: sön jun 27, 2004 10:40 am
- Ort: Överboda, Umeå
- Kontakt:
Re: lindbergs 2400cc RC (dyno i helgen)
Haha 
För att vissa tändstift råkar ha M18x1,5 gänga.., perfekt att plugga lambdasonds uttag med!

För att vissa tändstift råkar ha M18x1,5 gänga.., perfekt att plugga lambdasonds uttag med!
Gustav Sundberg
Re: lindbergs 2400cc RC (dyno i helgen)
Helt rätt Gustav. 
Vi startar motorn utan lambda-sond för att bespara den monterings-olja och bränsle från första start och varmköra lite, sen plugga in sonden igen.

Vi startar motorn utan lambda-sond för att bespara den monterings-olja och bränsle från första start och varmköra lite, sen plugga in sonden igen.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 20
- Blev medlem: tor jan 07, 2010 11:11 am
- Ort: Norsjö
Re: lindbergs 2400cc RC (dyno i helgen)
Jag ska försöka komma och hjälpa till i helgen ska bara förankra de hos regeringen först=)
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: lindbergs 2400cc RC (dyno i helgen)
en liten uppdate! det är svårt att få till trigger signalerna med detta trigger hjul 30-2 med autronic systemet.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: lindbergs 2400cc RC (dyno i helgen)
.. men nu går den! Efter lite missförstånd och försök med inställningarna så blev det ordning och motorn startade direkt!
Jag ska koppla upp TechEdge-lambdan mot Autronicen och kalibrera ihop dom två (TechEdge har suverän programvara för det). Sen ska det städas upp lite små saker kring motor och bänk så ska allt börja utvärderas.

Jag ska koppla upp TechEdge-lambdan mot Autronicen och kalibrera ihop dom två (TechEdge har suverän programvara för det). Sen ska det städas upp lite små saker kring motor och bänk så ska allt börja utvärderas.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: lindbergs 2400cc RC (dyno i helgen)
det visade sig att trigger skivan va lite krokig och sen lite strul med spjällhusen så vi monterar ned motorn för denna gång så får per och olle fixa det och återkomma när vi har tid över senare i vinter med mer tuning.
tack för hjälpen mattias, conny, peter och MRM racing.
mvh jens
tack för hjälpen mattias, conny, peter och MRM racing.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: lindbergs 2400cc RC (dyno i helgen)
nu är motorn på plats i bromsbänken igen med fxade spjäll och ren svarvad trigger skiva (hoppas det räcker med det helst hade ja sett att det vart bara två tänder men). ja har också bytt ventilfjädrar till nyaste versionen av enkelfjädrarna jag säljer då det vart några repor på dem från maskin vid tillverkningen på nåra % av den första batchen ja haft på hyllan (bara problem vid lyft över 14mm och jag har skickat gratis nya till mina kunder jag mins med mer än 14mm lyft).
blir kul och skönt att få starta och mappa den klart då det varit en jobbig och långdragen historia för både kund och mig. hoppas vi kan få fram nå fina siffror och diagram bara nu så vi får ett bra slut på den här historian. 250hk vore fint och 255hk helt otroligt fint
vi siktar på start på tisdag nästa vecka efter påsk och hård dyno på onsdag. mvh jens
blir kul och skönt att få starta och mappa den klart då det varit en jobbig och långdragen historia för både kund och mig. hoppas vi kan få fram nå fina siffror och diagram bara nu så vi får ett bra slut på den här historian. 250hk vore fint och 255hk helt otroligt fint

vi siktar på start på tisdag nästa vecka efter påsk och hård dyno på onsdag. mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Re: lindbergs 2400cc RC (dyno i helgen)
Jag måste få fråga, har du nu alltså ljudisolerat dynorummet så att du nu kan köra sugmotorer igen?
Med tanke på att jag stress mekade 2 veckor för att vara någorlunda klar för att bromsa hos dig på den preliminära tiden du gett mig, som du minns så blev ju den bromsningen uppskjuten på obestämd tid för att det inte var ljudisolerat samt att det inte skulle bli det på väldigt lång tid för att en sådan operation var tidskrävande.
Eller inbillar du dig att det är just webrarna som utgör det distinkta ljudet, så att en insprutar motor skulle kunna flyga under radarn på dina grannar?
Hur som, lycka till med bromsningen.
Med tanke på att jag stress mekade 2 veckor för att vara någorlunda klar för att bromsa hos dig på den preliminära tiden du gett mig, som du minns så blev ju den bromsningen uppskjuten på obestämd tid för att det inte var ljudisolerat samt att det inte skulle bli det på väldigt lång tid för att en sådan operation var tidskrävande.
Eller inbillar du dig att det är just webrarna som utgör det distinkta ljudet, så att en insprutar motor skulle kunna flyga under radarn på dina grannar?
Hur som, lycka till med bromsningen.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: lindbergs 2400cc RC (dyno i helgen)
peppe denna motor skulle bromsas för typ ett år sen, och det är inte bara bromsning heller - jag har byggt om den och den kommer bromsas med special-godkännande från grannarna på tid dom tycker är ok att leva om lite mer på då ljudisoleringen inte är klar ännu (arbets dagar 8-18 bruka passa bäst) . Ljudisoleringen blir helt klar efter sommaren. Den har också ett plenium så den går mycket tystare än vanliga weber-motorer också.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 257
- Blev medlem: tor nov 13, 2003 1:07 am
- Ort: västerbotten.Norsjö
Re: lindbergs 2400cc RC (dyno i helgen)
Låter riktig bra.
Karossen har kommit hem efter lack. Så nu är det monterings jobb som väntar.
Karossen borde stå på hjul i slutet av nästa vecka.
MEN om de blir strul med triggerhjulet 30-2 och lösningen blir att prova köra bara med två tänder.
Visst går det åtgärda i ditt garage, tex slipa bort onödiga tänder med rondellen?
Eller måste det fräsas bort?
Karossen har kommit hem efter lack. Så nu är det monterings jobb som väntar.
Karossen borde stå på hjul i slutet av nästa vecka.
MEN om de blir strul med triggerhjulet 30-2 och lösningen blir att prova köra bara med två tänder.
Visst går det åtgärda i ditt garage, tex slipa bort onödiga tänder med rondellen?
Eller måste det fräsas bort?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: lindbergs 2400cc RC
nu sitter motorn och mycket av kring utrustningen i bänken. hoppas mattias har tid nått i helgen att göra klart elsystemet då kan den startas när posken är över. ska fixa kylsystemet och avgasystemet under helgen. tack conny för hjälpen i dag med triggern mm 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/