Nu har jag varit ute och provat lite olika placeringar. Det är onödigt trångt, och det blir svårt att få till något vettigt. Men allt går att lösa.

Det största problemet är att avgashuset bygger så mycket.
Har stoppat dit gamla vattenkylaren med en träskiva på som agerar fläktkåpa, och skruvat dit den fläkten som skall användas.
Egentligen ska kylaren in mot motorn ytterligare liiiite till, har karvat ur i grillen för att den ska få plats nu.
Så utrymmet som syns nedan är det som finns att tillgå. Kan inte flytta triggerhjulet pga. generatorn som ej kan flyttas tillbaka mer (då tar den i motorfästet). Eventuellt kan man sätta triggerhjulet bakom remskivan för att frigöra lite mer plats.
Det röda vattenpasset är centrum på oljereturen i tråget, så det går ej att placera turbon närmare backen än det.
Här är första alternativet. , det blir lite knasigt att få till en bra anslutning mot höger grenrör.
Här är alternativ 2. Här får jag inte plats med något filter, iof kan man väl köra med nät bara.
Blir rätt tajt mot höger grenrör.
Blir för tajt för downpipen mot gaveln på toppen. Sänker jag så blir det ingen fallhöjd för oljan.
Här är alternativ nr 3. Som egentligen inte är något alternativ.
Visst skulle det funka, men ordningsmakten lär väl stoppa en omedelbart om jag möter dom. Inte något vidare diskret direkt..
Det som skapar mest problem är egentligen att grenrören är för långa.
Det blir svårt att korta dom eftersom jag inte tror jag kommer åt att svetsa runtom om jag bara kapar dom rätt av som dom sitter ihop nu.
Då lär jag isf. demontera varje pipa för sig, korta den och helsvetsa och sedan svetsa tillbaka den på flänsen igen.
Då är det nästan enklare att tillverka nya grenrör.
Ska klura lite till, vatteninsprutning kanske inte är så tokigt ändå.