Okej, en uppdatring då:
Det blir rätt bra trots ljusblå kabel när man får på hölje och sådant
Klar med styrservobehållaren:
Nytt filter och tätning till locket.
För att vara till bmw var det ganska hyfsat pris..
Har fått dit alla anslutningar på oljepumpen.
Och fått dit den.. Mycket slangar blir det..
Dragit om matningen från tanken:
Förut drog jag den över bakaxeln, men var orolig att det skulle bli en luftficka.
Kröken var uppe över nivån i tanken.
Nu hamnar slangen inte lika skyddat, sitter lite illa till om man kör av drivaxeln tex.
Måste även dra slangen inne i bilen tyvärr, men jag blir av med all värme från avgasrör och sådant.
Det mesta i oljesystemet börjar sitta på plats.
Har även fått dit lite styrservoslang och sådant, iaf. matning.
Returen måste jag skaffa längre slang till.
Bränslesystemet i kofferten börjar likna något:
Skulle bara haft tag i fästen till pumparna.
Kl-racing hade slut förut, sedan fick de hem.
Men då hade de ett fäste
Tillbaka till den här bilden:
Lite elsystem.
Tänkte ha nästan allt i kofferten först, men kom fram till att det skulle bli lite mycket kabel..
Nere tv. reläer till bränslepumpar.
Ett till varje pump kanske är lite onödigt, men de blir ju inte överbelastade i alla fall
Nere th. blinkers, även de 2 motstånden ovanför
Uppe längst th. skiljerä till generatorn, så att jag allt bryts om man stänger av huvudströmbrytaren och motorn stannar.
Dock kopplade jag först 15 spänning till manöver på reläet, men kom fram till att det inte blir så bra.
I så fall kopplas ju generatorn bort så fort man slår av tändningen, innan motorn stannat. Dvs. medans generatorn fortfarande laddar.
Sedan kopplade jag ett relä (tv. om skiljereläet) lsom bryter jorden till manövern på skiljereläet, samt en fördröjningspryl till innerbelysning (håller kvar jorden en stund)
(den lilla svarta korven mitt på kablaget tv. om reläet)
Hoppas man aldrig behöver felsöka på det här elsystemet
