Heavy metal bmw:n
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
Re: Heavy metal bmw:n
Hade ett 1.07 liggandes
6.47@357km/h med en liten smallblock.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Re: Heavy metal bmw:n
Är det för fint väder för att inte vilja provköra?
Ta't lugnt bara!! Din "motorväg" är smal!! 
Jäkla otur du har, jag spillde själv ut en massa soppa på ett nylackat insug på min b20 o den färgen gillade inte bensinen
Verkar som det kliar i blyfoten nu??


Jäkla otur du har, jag spillde själv ut en massa soppa på ett nylackat insug på min b20 o den färgen gillade inte bensinen

Verkar som det kliar i blyfoten nu??
Re: Heavy metal bmw:n
He he, jag har ingen broms så det blir inte så mycket provkört ännu.
Men jag skulle gärna varmkört och provat kopplingen lite.
Svårt att avgöra ordentligt hur det blev utan att starta.
Jag ska skaffa andra bromscylindrar i veckan är det tänkt, skulle gärna vetat om jag skulle haft med en till kopplingen också.
Jag ska se hur det blir med chippet, vill gärna ha 1.09, verkar vara en del mer bra grejer i det.
Även om 1.07 är ett lyft mot vad jag har nu..
Men jag har fortfarande inte gett upp hoppet om att säljaren ska fixa till de här problemen..
Erik, det är samma rail, jag hade lite svårt att bestämma mig hur jag skulle göra med den.
Men så blev den ju så jäkla tung också, slutade med att jag smälte bort tennet
Men jag skulle gärna varmkört och provat kopplingen lite.
Svårt att avgöra ordentligt hur det blev utan att starta.
Jag ska skaffa andra bromscylindrar i veckan är det tänkt, skulle gärna vetat om jag skulle haft med en till kopplingen också.
Jag ska se hur det blir med chippet, vill gärna ha 1.09, verkar vara en del mer bra grejer i det.
Även om 1.07 är ett lyft mot vad jag har nu..
Men jag har fortfarande inte gett upp hoppet om att säljaren ska fixa till de här problemen..
Erik, det är samma rail, jag hade lite svårt att bestämma mig hur jag skulle göra med den.
Men så blev den ju så jäkla tung också, slutade med att jag smälte bort tennet

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Håper denne blir å se på gatebil i sommer?
Akkurat blitt ferdig med 98sider med spennende lesing, imponerende arbeid!
Akkurat blitt ferdig med 98sider med spennende lesing, imponerende arbeid!
Re: Heavy metal bmw:n
Hej, hoppas också att det blir gatebil.
Ska nog se till att få köra en del annat först bara, vill nog ha lite vana från lite lugnare tillställningar först
Ska nog se till att få köra en del annat först bara, vill nog ha lite vana från lite lugnare tillställningar först

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Det ser riktigt riktigt bra ut! Lite skillnad nu jämfört med 2 vintrar sen!
Blir väldigt fränt.

Blir väldigt fränt.
"Good looking from a far, but far from good looking!"
Re: Heavy metal bmw:n
Jodå, någon skillnad blir det ju allt efter all tid man lägger ner
Handlat lite mer grejer:

Ett par bromscyl. en gaffellänk med rätt gånga till handbromsen och lite mer huvlås till bakluckan.
I brist på test i skarpt läge fick det bli provtryckning av kylsystemet:

Jag fick byta en slangklamma, sedan verkade det ok.
Men efter ett dygn hade det kommit fram i hålet där vattenpumpen sitter org.
Mao. läckt genom betongen.
Får se hur jag gör med det..
Sedan har jag brottats med den här:

2x3m plast..
Den var jäklar inte lätt att hanskas med
Fick kalla in hjälp så jag fick den i det här läget:

Någon som har bra tips hur man kan forma?
5mm polycarbonat tror jag det var..

Handlat lite mer grejer:

Ett par bromscyl. en gaffellänk med rätt gånga till handbromsen och lite mer huvlås till bakluckan.
I brist på test i skarpt läge fick det bli provtryckning av kylsystemet:

Jag fick byta en slangklamma, sedan verkade det ok.
Men efter ett dygn hade det kommit fram i hålet där vattenpumpen sitter org.
Mao. läckt genom betongen.
Får se hur jag gör med det..
Sedan har jag brottats med den här:

2x3m plast..
Den var jäklar inte lätt att hanskas med

Fick kalla in hjälp så jag fick den i det här läget:

Någon som har bra tips hur man kan forma?
5mm polycarbonat tror jag det var..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Re: Heavy metal bmw:n
Jag har inte provat, men min första tanke om att värma PC plasten vart Infravärmare, men det kanske inte blir varmt nog ?
Googlade plasten, ska bli intressant att se hur "hard coat" klarar slitaget från vindrutetorkare mm.
Allt ser det ju mycket lovande ut !
Googlade plasten, ska bli intressant att se hur "hard coat" klarar slitaget från vindrutetorkare mm.
Allt ser det ju mycket lovande ut !
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Re: Heavy metal bmw:n
Jag provade lite på en spillbit, det verkar inte vara lätt..
Det gick åt mycket värme, och den blev gärna skadad.
Det blev bekräftat när jag hittade en instruktion på hemsidan.
Den låg under en annan plast, men verkade gälla all PC- plast.
Som jag fattade det skulle man värma plasten till mellan 191-210 grader.
Över 210 tog den skada
Inte speciellt stort spann att spela på mao
Det gick åt mycket värme, och den blev gärna skadad.
Det blev bekräftat när jag hittade en instruktion på hemsidan.
Den låg under en annan plast, men verkade gälla all PC- plast.
Som jag fattade det skulle man värma plasten till mellan 191-210 grader.
Över 210 tog den skada

Inte speciellt stort spann att spela på mao

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
har bara testat värma plexiglas för länge sen o det var inte så lätt, det blir gärna missfärgat där man värmer, om inte genomskinligheten spelar ngn roll kan man värme upp en plåt o böja mot om man vill ha veck t.ex. men för en ruta vetefan 

Re: Heavy metal bmw:n
Pizzaugn?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 111
- Blev medlem: fre jan 06, 2006 11:47 pm
- Ort: Umeå
Re: Heavy metal bmw:n
Testa om du har 2 rutor att lägga plasten mellan dessa och sen in i bastun några timmar.. har för mig att det är provat med ok resultat på vanligt lexan..
Fredrik Lindgren.. Umeå
Bygger på en Ascona b även kallad Saapel
Bygger på en Ascona b även kallad Saapel
Re: Heavy metal bmw:n
Kan du inte låna någon av lack-ir:na på jobbet. Snacka med lack gubbarna dom vet säkert hur varmt det blir i dom. Sen tror jag med på att lägga plasten mellan två rutor om möjligt.
Lycka till!!
Lycka till!!

NU KÖR VI!!
Re: Heavy metal bmw:n
Jag tror det skulle bli svårt att köra med 2 rutor, de är ju lika stora och passar då inte utanpå/inuti varandra.
Ja ja, får se hur det blir med det där.
Har pysslat vidare i lite halvfart, har varit lite halvdant med motivationen och även fotograferandet.
Här kommmer lite iaf.:

Pysslat lite med bakdörrarna, tänkte prova att ta bort den gamla rutlisten.
Istället skar jag upp en 5mm slang som jag trädde dit på rutan, planen var att sedan lägga en siliconsträng på utsidan.
Men det blev så bra med bara slangen som list att det fick vara så
Bara slipa bort texten förstås..

Dörr klar på insidan.
Det blev en liten omvinkling av handtaget sedan, pga. buren.

På svedol hade de koffertlist för nästan inga pengar:

Luckan monterad som den ska vara:

Handlade lite grejer på hydroscand, bla. den här:

En hyfsat smidig stryp back ventil som jag ska ha till kopplingen.
Dock lyckades jag inte hitta några nipplar till bromsrör i rätt storlek (1/8"R) så jag fick svarva fram ett par egna.
Handbromsen har kommit på plats:

Jag gjorde ett stopp till spaken så inte all belastning hamnar på låsringen i cyl. när man bromsar med fotbromsen.
(går från huvudcyl. via handbroms till bromsok bak)
Sedan åter till den eviga följetongen om att få rätt grejer till sprutet..
När mrm endå inte hade chip hemma så beställde jag inget, säljaren skulle ju fixa det..
Men nu verkar han helt slutat svara på pm
Förut kunde man skicka ett, sedan när man inte hört något på 1-2veckor skicka ett till.
Då brukade han svara ganska omgående.
Vissligen hände det ju aldrig något, men man fick ju iaf. svar..
Nu tröttnade jag och beställde ett chip, sedan är det bara luft och vatten tempgivarna som saknas också
Det skulle han också fixa, men det är ju bara något år sedan jag köpte sprutet
Jo, jag ser ju hur det här ser ut, fatta att du blivit blåst liksom.
Men jag trodde verkligen att man kunde lita på säljaren, vet inte varför jag sitter och håller på vem det är egentligen..
(edit, tog bort namnet)
Ja ja, får se hur det blir med det där.
Har pysslat vidare i lite halvfart, har varit lite halvdant med motivationen och även fotograferandet.
Här kommmer lite iaf.:

Pysslat lite med bakdörrarna, tänkte prova att ta bort den gamla rutlisten.
Istället skar jag upp en 5mm slang som jag trädde dit på rutan, planen var att sedan lägga en siliconsträng på utsidan.
Men det blev så bra med bara slangen som list att det fick vara så

Bara slipa bort texten förstås..

Dörr klar på insidan.
Det blev en liten omvinkling av handtaget sedan, pga. buren.

På svedol hade de koffertlist för nästan inga pengar:

Luckan monterad som den ska vara:

Handlade lite grejer på hydroscand, bla. den här:

En hyfsat smidig stryp back ventil som jag ska ha till kopplingen.
Dock lyckades jag inte hitta några nipplar till bromsrör i rätt storlek (1/8"R) så jag fick svarva fram ett par egna.
Handbromsen har kommit på plats:

Jag gjorde ett stopp till spaken så inte all belastning hamnar på låsringen i cyl. när man bromsar med fotbromsen.
(går från huvudcyl. via handbroms till bromsok bak)
Sedan åter till den eviga följetongen om att få rätt grejer till sprutet..
När mrm endå inte hade chip hemma så beställde jag inget, säljaren skulle ju fixa det..
Men nu verkar han helt slutat svara på pm

Förut kunde man skicka ett, sedan när man inte hört något på 1-2veckor skicka ett till.
Då brukade han svara ganska omgående.
Vissligen hände det ju aldrig något, men man fick ju iaf. svar..
Nu tröttnade jag och beställde ett chip, sedan är det bara luft och vatten tempgivarna som saknas också

Det skulle han också fixa, men det är ju bara något år sedan jag köpte sprutet

Jo, jag ser ju hur det här ser ut, fatta att du blivit blåst liksom.
Men jag trodde verkligen att man kunde lita på säljaren, vet inte varför jag sitter och håller på vem det är egentligen..
(edit, tog bort namnet)
Senast redigerad av j björk den fre jan 06, 2012 3:32 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: Heavy metal bmw:n
Fan så fet!