ang difffästet så ligger problemet i att ni har gummi bussningar till bryggan så den kan röra sig, om allt sitter stumt så håller org fästet.
många säger att det ger ojud att göra silentblock av stål men har inte upplevt det och vet fler som har så.
stum brygga=helt diff fäste
Piab
Sofa
Esp
-----
242 m104 hx55
E28 om606 dieselmeken
-----
MVH/ Fredrik Yngvesson
070-2241692 smsa om jag inte svarar så ringer jag upp när jag får tid.
Har snickrat ihop Torpedväggen igen nu samt börjat banta kabelhärvan litegrann, Sjuukt mycket man kan rationalisera bort
Bara och börja spackla och slipa motorrummet nu så är det klart för lack!
Vad tror ni, Ska jag köra vitt under huven också? Känns väldigt opraktiskt med vitt där men är nog snyggt som saatan ;P
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Har monterat ihop lite av bakvagnen igen nu! Men blir att åka med mina powerflex silentblockar iaf nu, får se om man svarvar till ett par i stål om man hittar nåt vettigt material framöver !
Fick upp hjulvinklarna lite rakare nu
Har börjat nysta i elsystemet för att rensa bort allt onödigt och snygga till hela stammen samt sätta in snabbkontakter lite här och där, Tar sjukt lång tid att rensa, Men blir nog bra i slutändan iaf
Lite av det bortrensade!
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Ja det är endel kabel ! plockar bort alla onödiga färdigdragna kablar till diverse funktioner som inte används, Farhållar boxen med kablage, sen hittade jag ett larm också och lite annat diverse skit !
Men framförallt snygga till härvan, ser ju förtaskigt ut som det är orginal, har gömt kablarna till lysena inne i skärmarna samt monterat kontakter så det är enkelt att montera lös hela fronten ;P
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Är inte y-rondell lite väl mainstream?
Fattar inte hur mycket el det är i en e34, grävde bakom panelen på min 95a som hade allt fördraget, höll på att få nåt bryt minst sagt!
Btw, var du sugen på min diff? Rullar in i garaget nästa vecka eller möjligtvis veckan därpå
Gjorde liknande operation på m5 i helgen, snittade upp hela motorhärvan och rensade bort gamla kontakten + kabel så långt det gick! -bilen lär aldrig rulla med orgbox igen
Kändes bra när jag var klar! =) hehe