Lite åsikter/rekomdationer på olika aggregat
Re: Lite åsikter/rekomdationer på olika aggregat
är dt bara jag som är blind eller vad är det för turbinmått på den ni pratar om nu???
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Lite åsikter/rekomdationer på olika aggregat
http://www.agpturbo.com/borg-warner-agp ... bocharger/" onclick="window.open(this.href);return false; Den
Re: Lite åsikter/rekomdationer på olika aggregat
ja men vilken turbin sitter det
kanske jag som är blind 


snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Lite åsikter/rekomdationer på olika aggregat
61mm turbin mot 51mm kompressor känns onödigt stort på en 1.8liters fyra där man vil ha max respons???
hade nog räckt med nånstns strax under 60mm?? speciellt med .75 avgashus??
vart föresten lite fundersam att jag minndes rätt ang micke Wbs 200spis så åkte förbi honom idag , han körde en switser s2 på slutet innan han bytte till v8an och han var rätt nöjd med den , men som jag såg(hörde) bilen från läktaren så kändes det som om turbon laggade lite onödigt mycket, lät som det ialafall....
s2 turbon (vanliga "lastbilsvarianten") har väll lite större turbin förvisso och även lite större avgashus ???
s2 turbon har vi testat på flera b230 och den funkar jätterbra , men då är dem 2.3 liter,
hade nog räckt med nånstns strax under 60mm?? speciellt med .75 avgashus??
vart föresten lite fundersam att jag minndes rätt ang micke Wbs 200spis så åkte förbi honom idag , han körde en switser s2 på slutet innan han bytte till v8an och han var rätt nöjd med den , men som jag såg(hörde) bilen från läktaren så kändes det som om turbon laggade lite onödigt mycket, lät som det ialafall....
s2 turbon (vanliga "lastbilsvarianten") har väll lite större turbin förvisso och även lite större avgashus ???
s2 turbon har vi testat på flera b230 och den funkar jätterbra , men då är dem 2.3 liter,
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Lite åsikter/rekomdationer på olika aggregat
Allting kommer ju handla om en kompromiss, kanske aldrig kommer att hitta ett optimalt aggregat för humana pengar om man ska åka 420-450whp och tidigt ladd men kanske får göra det bästa av situationen, att stampa på kopplingen en gång i varje kurva gör man ju alltid ändå.
Har ett svagt minne av 54mm på kompressor impelern på min HX35a men kan mäta det senare ikväll, men BW aggregatet borde väl ge bättre respons än det jag har?
Jag vet inte vad jag ska kika på för märken/modeller ut över BW s200 51rs som har humana pengar i sig och man inte ska råna banken och köpa typ Billet agg?
Har lite köp panik nu så man kan göra klart allt och mappa om i god tid in för våren
Har ett svagt minne av 54mm på kompressor impelern på min HX35a men kan mäta det senare ikväll, men BW aggregatet borde väl ge bättre respons än det jag har?
Jag vet inte vad jag ska kika på för märken/modeller ut över BW s200 51rs som har humana pengar i sig och man inte ska råna banken och köpa typ Billet agg?
Har lite köp panik nu så man kan göra klart allt och mappa om i god tid in för våren

Re: Lite åsikter/rekomdationer på olika aggregat
Det sitter betydligt vettigare turbin i bw aggen än du har har haft i hx agget så nog kommer det bli stor skillnad. Speciellt med lite mindre avgashus.
Be switser och kkk är samma tillverkare/design senaste åren så nån av del med rätt mått så har du en vettig turbo. Man skulle nog kunna ta en lämplig s200 truckturbo och modifiera husen lite så har man en fin och billig turbo. Kan eventuellt hjälpa dej att göra det om du inte har maskiner för det. Och inte vill betala 10k för en rejsmodell.
Be switser och kkk är samma tillverkare/design senaste åren så nån av del med rätt mått så har du en vettig turbo. Man skulle nog kunna ta en lämplig s200 truckturbo och modifiera husen lite så har man en fin och billig turbo. Kan eventuellt hjälpa dej att göra det om du inte har maskiner för det. Och inte vill betala 10k för en rejsmodell.
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Lite åsikter/rekomdationer på olika aggregat
Men då borde man kunna ta hem ett sånt med gott samvete då? 
7500:- har jag den hemma för momsad och klar med dagens valuta

7500:- har jag den hemma för momsad och klar med dagens valuta
Re: Lite åsikter/rekomdationer på olika aggregat
Liten summering av hur resultatet vart och vad som hände.
Till säsongen köptes:
BW s200 51rs T3 twinscroll 0.75AR http://www.agpturbo.com/borg-warner-agp ... bocharger/" onclick="window.open(this.href);return false;
Samt kammarna slipades om till 265/9.3mm ett budget alternativ.
Resultatet ser ni här nedan @2.1 bar med E85, anledningen till att den inte drogs längre var att CAS givaren inte mår bäst och ger tändnings dipp över 6500rpm så den skall bytas ut emot trigger.

Jag kan inte göra en ärlig jämförelse mot förra året då den kördes i en annan bänk i år (Motornord), vi skulle öka mer ladd men då gav sig kopplingen så finns någon liten hk att hämta men är ej viktigt i sammanhanget men är helt klart nöjd över vad den lilla turbon/motorn presterade.
Till säsongen köptes:
BW s200 51rs T3 twinscroll 0.75AR http://www.agpturbo.com/borg-warner-agp ... bocharger/" onclick="window.open(this.href);return false;
Samt kammarna slipades om till 265/9.3mm ett budget alternativ.
Resultatet ser ni här nedan @2.1 bar med E85, anledningen till att den inte drogs längre var att CAS givaren inte mår bäst och ger tändnings dipp över 6500rpm så den skall bytas ut emot trigger.

Jag kan inte göra en ärlig jämförelse mot förra året då den kördes i en annan bänk i år (Motornord), vi skulle öka mer ladd men då gav sig kopplingen så finns någon liten hk att hämta men är ej viktigt i sammanhanget men är helt klart nöjd över vad den lilla turbon/motorn presterade.
Re: Lite åsikter/rekomdationer på olika aggregat
Hur är gasresponsen när du kör? Der ju rätt ok ut på papper iallafall. Hur det heter sej i verkligheten är det viktigaste.
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Lite åsikter/rekomdationer på olika aggregat
Då kopplingen gav sig (pga fel inpassad tryckplatta av en kille här hemma) så har jag ej hunnit provköra bilen riktigt mer än en fullgasrepa rakt fram på vägen hem efter dynon, så har ej testat den i praktiken för ändamålet, det kommer att ske på onsdag eller torsdag kväll efter jobbet.
Re: Lite åsikter/rekomdationer på olika aggregat
Jag har läst allt mellan 450-470whp på dessa, så hade räknat med runt 440 som max då det var försäljnings siffror jag sätt och inga riktiga dyno hästar så jag vart minst sagt positivt överraskad.
Det sitter en 1.8bars fjäder i WG:n tror jag och mycket möjligt att den öppnar där uppe, du kan inte ställa frågor jag inte har något svar på
Den här kommer tidigare, fick lägga på soppa i botten på mappen med nya setupen i år, jag har inte siffrorna i huvudet men kan kolla förra årets loggar från den bänkningen, dock är dom inte riktigt rättvisa pga lite olika arbetssätt vilket resulterade i att jag mappade på ett nytt ställe nu.
Men fick mer effekt i år på lägre laddtryck än förra året med tidigare ladd så jag är helt klart imponerad över den lilla turbon.
Det sitter en 1.8bars fjäder i WG:n tror jag och mycket möjligt att den öppnar där uppe, du kan inte ställa frågor jag inte har något svar på

Den här kommer tidigare, fick lägga på soppa i botten på mappen med nya setupen i år, jag har inte siffrorna i huvudet men kan kolla förra årets loggar från den bänkningen, dock är dom inte riktigt rättvisa pga lite olika arbetssätt vilket resulterade i att jag mappade på ett nytt ställe nu.
Men fick mer effekt i år på lägre laddtryck än förra året med tidigare ladd så jag är helt klart imponerad över den lilla turbon.