ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Uppdaterad 7/8)
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Tänkte på en sak när jag tittar på de senaste bilderna.
Infästningen i chassit av fourlink stagen till framvagnen, behöver inte dessa ha nån form av förstärkning/yttre "plattjärn" utanför bussningarna?
Det borde bli hyfsade brytningar i dessa vid t.ex inbromsningar och ev. nerslag vid hjulres på strippen.
Infästningen i chassit av fourlink stagen till framvagnen, behöver inte dessa ha nån form av förstärkning/yttre "plattjärn" utanför bussningarna?
Det borde bli hyfsade brytningar i dessa vid t.ex inbromsningar och ev. nerslag vid hjulres på strippen.
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Husse1:
Slänger in en äldre bild på andra sidan. Vi kommer att göra nåt i den stilen, men vi har inte riktigt landat i hur vi ska ha det.

Slänger in en äldre bild på andra sidan. Vi kommer att göra nåt i den stilen, men vi har inte riktigt landat i hur vi ska ha det.

Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Aha, ok då är jag med.
Borde det inte gå att göra den yttre "plåten" lite som en trekant så att den räcker även bakåt mot det nedre ramröret, detta borde ju ta upp retardationskrafterna vid en inbromsning?
Samt om den dessutom går in mot det lodräta ramröret även klara ett ev. hjullyft?
I övrigt är jag full av beundran över ett superfränt bygge.
Borde det inte gå att göra den yttre "plåten" lite som en trekant så att den räcker även bakåt mot det nedre ramröret, detta borde ju ta upp retardationskrafterna vid en inbromsning?
Samt om den dessutom går in mot det lodräta ramröret även klara ett ev. hjullyft?
I övrigt är jag full av beundran över ett superfränt bygge.
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 740
- Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Härligt å se att flitens lampa lyser!!!
Det ser bra ut.
Kan ni få patent på erat super ultra 4000ah lättviktsbatteri, så är nog ekonomin inget problem sedan.

Det ser bra ut.
Kan ni få patent på erat super ultra 4000ah lättviktsbatteri, så är nog ekonomin inget problem sedan.



Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Framgångsrik Bracket racer

Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Oj händer mkt här! Ser ju riktigt bra ut =)
Funkar rörbocken utan problem nu? Måste ta å komma ut nån dag å kolla hur de går =)
Mvh Magnus
Funkar rörbocken utan problem nu? Måste ta å komma ut nån dag å kolla hur de går =)
Mvh Magnus
Magnus M
Saab 9000 aero 2,5T
Saab 9000 aero 2,5T
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Tack! Vi har diskuterat lite kring hur det ska ut vid den där infästningen, kanske blir det något som är fäst mot chassit.Husse1 skrev:I övrigt är jag full av beundran över ett superfränt bygge.
Tja, vi har inga rör att bocka så efter vårt provrör_aero skrev:Oj händer mkt här! Ser ju riktigt bra ut =)
Funkar rörbocken utan problem nu? Måste ta å komma ut nån dag å kolla hur de går =)
Mvh Magnus

Yep. Håller på och letar efter riskkapitalister som är villiga att satsa. Tyvärr har det gått lite dåligt då det har varit skeptiska till vissa materialval och även uttryck kritik mot våra specifikationer?!Nova Jörgen skrev:Kan ni få patent på erat super ultra 4000ah lättviktsbatteri, så är nog ekonomin inget problem sedan.![]()
![]()


Här kommer det lite bilder...









Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
va ni är duktiga. får ta och komma på nästa racerbils tisdag var ett tag sen nu..
naaeee vill it
Worrsjö Plåt
Worrsjö Plåt
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Ser riktigt bra ut!
Angående rörbocken så kan ja ju släpa ner saaben till er så får ni hårdtesta rörbocken till å fixa bur till den
Angående rörbocken så kan ja ju släpa ner saaben till er så får ni hårdtesta rörbocken till å fixa bur till den

Magnus M
Saab 9000 aero 2,5T
Saab 9000 aero 2,5T
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Kul att följa denna tråd udda skapelse med finess måste jag säga. En reflektion jag hade var bakbromsarna ska de bytas ut?
072 931 6764
Instagram novasikko
Instagram novasikko
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Riktigt coolt bygge! Men jag hade nog aldrig vågat köra den... 

11.90 - 182km/h med vinterpulkan!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!

-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 72
- Blev medlem: ons aug 18, 2010 3:46 pm
- Ort: Ersnäs, Luleå
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Bakbromsarna borde bytas, men det är en fråga om tid och pengar som allt annat. Känns viktigare att få ruppa runt lite med den i byn och kanske fara och köpa glass med den till en början. Så man ser att det faktiskt är ett fordon man byggt.
Jag ringer dig då det har dykt upp rör så kan vi styra upp det.Angående rörbocken så kan ja ju släpa ner saaben till er så får ni hårdtesta rörbocken till å fixa bur till den
Andreas Marklund
ESP
0730319399
ESP
0730319399
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 10
- Blev medlem: tis aug 11, 2009 6:18 pm
- Ort: landet
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
haha fara runt i byn
kanske nåt att åka in i driv in och köpa hamburgare med
riktigt ballt bygge!
mvh jesper
kanske nåt att åka in i driv in och köpa hamburgare med
riktigt ballt bygge!
mvh jesper
Team Whiplash Racing
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 72
- Blev medlem: ons aug 18, 2010 3:46 pm
- Ort: Ersnäs, Luleå
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Tänkte visa lite bilder på ett annat projekt som är på gång i verkstan, Eriks M535i
IC-bygge och kylare färdigt






Och så ligger det en jiggarmotor i bilen så nu är det dags att pyssla ihop några motorfästen

Det ska i en M52/M50 med en PT6765 och en inredning, sen ska nog fuelcellen ur och en orginaltank in så det blir en trevligare sommarbrukis.
Någon tidigare ägare tyckte att det var en bra ide att såga sönder a-stolpen och benutrymmet för passageraren för att dra ut avgassystemet genom framskärmen så det har blivit några timmar svetsande i bilen.
IC-bygge och kylare färdigt






Och så ligger det en jiggarmotor i bilen så nu är det dags att pyssla ihop några motorfästen

Det ska i en M52/M50 med en PT6765 och en inredning, sen ska nog fuelcellen ur och en orginaltank in så det blir en trevligare sommarbrukis.
Någon tidigare ägare tyckte att det var en bra ide att såga sönder a-stolpen och benutrymmet för passageraren för att dra ut avgassystemet genom framskärmen så det har blivit några timmar svetsande i bilen.
Andreas Marklund
ESP
0730319399
ESP
0730319399
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 72
- Blev medlem: ons aug 18, 2010 3:46 pm
- Ort: Ersnäs, Luleå
Re: ESP - Faenskapet, SFI 25.4 / ET 7.50 (Nu med V8+turbo)
Motorfästen färdiga.





Det sägs att h-profilare ska vara bra





Det sägs att h-profilare ska vara bra

Andreas Marklund
ESP
0730319399
ESP
0730319399