har ju lovat lite bilder länge nu så
äntligen fått hem en rad med grejjor som gör att jag kan komma vidare, toppar helt klara och planslipade och extremt noga rengjorda
två uppsättningar toppackningar hemma, en uppsättning Goetze, och en uppsättning Reinz. kommer börja med Goetze pacningarna , händer nått har jag dem andra i resev.
även fått hem alla lager packboxar mm tilll reservmotorn från alfistiracing
har även tagit bort ventilkåpor från reservmotorn och blästrat sen slipat bort alla fästen och anndra fula gjutskarvar mm , sen svetsat igen diverse hål och gängor, så nu är det bara att grunmåla dem och på med wrinklepaint, sen blir det nog att antingen slipa fram texten, alt måla på med röd lr liknande...
sen får jag erkänna att jag mer och mer funderar över att byta ut mina turboagg jag har nu, sitter ju 12t kompressorer och bara lillla L turbinen med
är gött sugen på att skaffa två st 16-18t med Hl turbinen istället.
dem två jag har nu kommer troligen bottna kring strax över ett bar å runt 500 hästar, med 16t borde jag lätt kunna ladda några hekto mer för runt 600 kusar.
å andra sidan så borde det röra på sej rätt bra ändå med runt 500hästar med drygt 650nm och runt 530 kg bil
men men, har som sagt tid bokad för mappning och bromsning i bänken hos Tony på AG:s i norrköping ganska kort framöver, så kommer mappa den nu å testaköra den och utvärdera om det blir en ny mappning med nya turbos innan snön försvinner
i övrigt är det bara att börja montera tillbaka allt igen, ny kamremsats osv lir det såklart med....