*NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
pejon
För mycket laddtryck
Inlägg: 195
Blev medlem: tis aug 30, 2005 11:24 am
Ort: Bygdeå
Kontakt:

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Inlägg av pejon »

De va de värsta va du ha fått upp farten.

Ja tror inte ratten kommer att lossna iallafall

Ser bra ut me alla dina speciallösningar.

Fortsätter du så där så blire no uppstart te sommarn ;-)

:dance2:

Ps Vi ha bara -22
Peter Jonsson
Tacka vet jag sug!
Användarvisningsbild
Husse1
För mycket laddtryck
Inlägg: 494
Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Ort: Östersund

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Inlägg av Husse1 »

Ang. servo på annan placering.
Skulle det inte funka med t.ex en slavcylinder från nån koppling eller liknande, som trycker på tryckstången i servot? (I stället för en pedal)
Sen har du en motsvarande huvudcylinder på pedalen som ger tryck till den slaven.
Sen om besiktningen godkänner en sån lösning har jag ingen aning om.
Allt under 5 liter är startmotorer.

Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Inlägg av * * * NXJ * * * »

pejon skrev:De va de värsta va du ha fått upp farten.

Ja tror inte ratten kommer att lossna iallafall

Ser bra ut me alla dina speciallösningar.

Fortsätter du så där så blire no uppstart te sommarn ;-)

:dance2:

Ps Vi ha bara -22
Tjena brollan :D

Ja ibland händer det :shock: kom ju igång bra när vi kompismekade :thumbright:

Kul att du gillar mina spezialare :P Det kommer mera.... Ang uppstart så väntar jag bara på att du ska rulla ner med din PV :lol: Har du vinterdäck :hey:

Har du kollat om orginalrattstången finns kvar. Andy0078 behövde inte hela utan nån del av den bara.

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Husse1 skrev:Ang. servo på annan placering.
Skulle det inte funka med t.ex en slavcylinder från nån koppling eller liknande, som trycker på tryckstången i servot? (I stället för en pedal)
Sen har du en motsvarande huvudcylinder på pedalen som ger tryck till den slaven.
Sen om besiktningen godkänner en sån lösning har jag ingen aning om.
Tackar Husse1 men det var GardRacing som hade denna fråga och han har numera egen tråd :thumbright: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=64096" onclick="window.open(this.href);return false;

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
Husse1
För mycket laddtryck
Inlägg: 494
Blev medlem: tor dec 16, 2010 9:59 am
Ort: Östersund

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Inlägg av Husse1 »

Sorry! Det är så många intressanta PV-trådar nu, så jag vet snart inte vilken bil som är vad! =)
Allt under 5 liter är startmotorer.

Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Husse1 skrev:Sorry! Det är så många intressanta PV-trådar nu, så jag vet snart inte vilken bil som är vad! =)
Jag håller fullständigt med dig :D

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Brewmaster
För mycket laddtryck
Inlägg: 131
Blev medlem: lör feb 12, 2005 10:26 pm
Ort: Strängnäs igen!

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Inlägg av Brewmaster »

Du knegar på förfullt! :wink:

Jag kanske kan komma förbi på ett garage besök om tid finns nästa gång jag är i krokarna! :?: :!:
Volvo 854 -93
Alfa 75 -87
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Brewmaster skrev:Du knegar på förfullt! :wink:

Jag kanske kan komma förbi på ett garage besök om tid finns nästa gång jag är i krokarna! :?: :!:
Du är alltid välkommen Brewmaster :thumbright:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Idag hämtade jag DEN :!:

Bild

Bättre sent än aldrig.... :wink:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
silversurfaren
För mycket laddtryck
Inlägg: 232
Blev medlem: tis jan 22, 2008 3:59 pm
Ort: Ursviken/skellefteå

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Inlägg av silversurfaren »

Beställde min igår,så ja får tjå mig ett tag :(
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Idag har det skruvats 940turbo :( Dax för besiktning så montering av original downpipe med katalysator blev det. Fick ligga i snön eftersom garaget är fullt :hihi: Hon är chippad med Vikingchip till bränslet och laddar 1,2bar. Bör jag byta till originalchip för att öka chansen att hon går igenom?

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Inlägg av larsat »

Dom lär inte bry sig om bilen är chippad, jag besiktade min gamla 940 med hx35a och då sa han "du har bytt turbo ser jag", "ja den gamla gick sönder så jag tog en jag hade" sa jag, (vilket i stort sett var sant också) "jaha, ja men så kan man ju också göra!" sa han :D
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Inlägg av * * * NXJ * * * »

larsat skrev:Dom lär inte bry sig om bilen är chippad, jag besiktade min gamla 940 med hx35a och då sa han "du har bytt turbo ser jag", "ja den gamla gick sönder så jag tog en jag hade" sa jag, (vilket i stort sett var sant också) "jaha, ja men så kan man ju också göra!" sa han :D
Hej Larsat. Klart dom inte bryr sig om chippet. Tänkte mest om det påverkar Co-halten negativt. Har ju sugrörsavgasrör nu oxå.....alltså original :wink:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Inlägg av larsat »

Det påverkar nog inte CO halten överhuvudtaget i de områden de mäter, om du har en LTT med guldbox under rattstången går det chippa tändboxen oxå, brukar spika runt 3000 varv har jag för mig med orginalchip, tändningen är sänkt där omkring.
Större avgassystem gör rätt stor skillnad faktiskt, men hx35an gav inte så mkt effekt förrens 4-6500 rpm jag testade köra med V-kam men den var inte så rolig. Man kan mäta spänningen mellan (om jag minns rätt nu) stift 1&5 i luftmassemätaren/AMM, när den ger 5V har den bottnat, det gör den nåstans mellan 1-1,2 bar med orginal 13t turbo, och sedan kan man mäta spänningen på lambdasonden också för att se när den börjar gå snålt, det går ladda några hekto till trots att AMM'en är bottnad om man måste :)
Sedan kan man bygga större AMM och öka flödet på spridarna eller byta till större, och det finns ju ställbara bränsletrycksregulatorer, även progressiva som passar rakt av.
Ganska lätt-trimmade dom där bilarna..
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Tack för ditt svar Larsat :thumbright: Det är en fulltryckare men utan guldbox, tyvärr. Bilen är donator till PV:n. Kommer plocka över motor, elsystem, bromsar mm. Trimma är alltid kul men jag sparar det lite....

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Skriv svar