190E 3.0 Turbo projekt, 3.2L 24V 2012 - sälja?
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong
trökigt..
Men,, att låsa upp sig på att arbetsgivaren ska hålla med garage kan vara lite riskabelt.
Synnerhet nu i tider då alla arbetsgivare letar sekiner på besparingar överallt.
Men,, att låsa upp sig på att arbetsgivaren ska hålla med garage kan vara lite riskabelt.
Synnerhet nu i tider då alla arbetsgivare letar sekiner på besparingar överallt.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong
Nej jag ställer absolut inga krav på att de ska tillåta mig arbeta kvällstid, men då behöver de som sagt inte räkna med nån hjälp från mig efter arbetstid heller.
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån sep 24, 2007 12:04 pm
- Ort: jönköping
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong
Helt rätt!!!!!! Får man inget så ger man inget. Mvh Mats.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong
tyvärr anser arbetsgivare att det är tvärtom,, iallafall rätt många.
Man ska göra sig förtjänt av förmåner.
Nu säger jag inte att du inte jobbat arslet av dig så du ska vara förtjänt ditten och datten för det jag inget om.
men, så tänker många chefer.
Drar man sedan in på det man anser man bjuder dem på så står man än sämre till.
Tänkte bara ge en annan vinkel på problemet.
Och kanske ge ett tips till hur det kan komma till rätsida för dig.
Man ska göra sig förtjänt av förmåner.
Nu säger jag inte att du inte jobbat arslet av dig så du ska vara förtjänt ditten och datten för det jag inget om.
men, så tänker många chefer.
Drar man sedan in på det man anser man bjuder dem på så står man än sämre till.
Tänkte bara ge en annan vinkel på problemet.
Och kanske ge ett tips till hur det kan komma till rätsida för dig.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong
Har pratat med chefen nu ang. mek i helgen och det var inga problem, bara vi höll en hyfsat låg profil och inte släpper in obehörigt folk och om vi sköter det snyggt fick vi vara där men han framhöll att vi inte skulle missbruka "friheten", men det är nog de flesta av oss fullt införstådda med.
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong
Så här kan det se ut om man har en spoiler från en VW liggandes



Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong
Riktigt rå merca. Tummen upp.
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong
Fått lite gjort trots allt i helgen, det mesta av soppasystemet är på plats, det som saknas är slangarna i motorutrymmet men jag pallade inte mer ikväll så det får bli senare.
Fästen för fuelcell, täcklock till hålet för den gamla armaturen och sopparören uppdragna

Alurör, 1/2" matning 3/8" retur

Så här ser det numer ut när man öppnar locket

Ingen plats för resväskan..

Dubbla 044, bränslefilter från RS4, fuelcell på 60L med skum och nivågivare.

Fästen för fuelcell, täcklock till hålet för den gamla armaturen och sopparören uppdragna

Alurör, 1/2" matning 3/8" retur

Så här ser det numer ut när man öppnar locket

Ingen plats för resväskan..

Dubbla 044, bränslefilter från RS4, fuelcell på 60L med skum och nivågivare.

Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån sep 24, 2007 12:04 pm
- Ort: jönköping
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong
Bra att det löste sig, Är bromscylindern till bakaxeln? Mvh Mats.
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong
Yes, bromscylindern bromsar diffen steglöst från 0-100%, funkar kanonbra, skulle dock behöva en manometer så jag har koll på låsningsgraden.
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong
Hur funkar det? Har du en wire eller nått som du ändrar låsningen på?
Verkar ju vara en smart lösning. Har du gjort det själv eller vad har du för diff?
//Anders
Verkar ju vara en smart lösning. Har du gjort det själv eller vad har du för diff?
//Anders
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong
Diffen är en s.k ASD-diff från mercedes, sitter hydraulklockor vid båda utgående medbringare som vid trycksättning spänner ett lamellpaket som låser upp axlarna.
Normalt styrs detta med elektronik och en pump men jag har "tjuvkopplat" diffen med en ombyggd huvudbromscylinder
Normalt styrs detta med elektronik och en pump men jag har "tjuvkopplat" diffen med en ombyggd huvudbromscylinder
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån sep 24, 2007 12:04 pm
- Ort: jönköping
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong
Tjena! En snabb fråga, vilken huvudcylinder ska jag ha om jag ska plocka bort abs enheten? från vilken modell?
Mvh Mats.
Mvh Mats.
Re: 190E 3.0 Turbo projekt, blir 3.2L 24V till nästa säsong
Varför byta?, jag har plockat bort min ABS och använder originalcylindern
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm