då kommer man ju till själva frågan, hur ska jag gå till väga och vilken storlek.
har tänkt att antingen blir det från e34 m5, få tag på typ weber 50 i uselt skick och rensa på delar och köra bara som spjäll eller beställa spjäll från england med weberbultmönster.
hur räknar jag ut rätta diametern, trattlängd och vart spridaren ska sitta för bästa effekt..
motorn blir ju rätt vass och har en kam som ger effekt på rätt höga varv ca 4000-10500rpm så vill ju bygga insugsdelen så det hjälper lite bättre på låg och mellanregistret för att kompensera upp kammen. kanske inte är så lätt som det låter men den som kan lite mer om detta får väl förklara lite mer

vet inte vilken info som behövs för den som kan räkna och hjälpa mej men tar en del
kam
Kamlyft i mm: 9,5/9,2 (12,4/12). Duration/spridningsvinkel: 336/328/100. Öppningstider: 68-88-84-64. Ventillyft i ö d: 5,5. Ventilspel i mm: 0,25/0,25.
extraktor
http://www.iemotorsport.com/bmw/2002-ex ... head2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ventiler kommer ökas 1mm både på avgas o insug till 48/39mm
toppen är inte flödestestad så har inte en aning om vad den flödar men om någon vet vad en m10 1,8i topp flödar så vore de fint.
hemisfäriska förbränningsrum är det och kolvarna kommer att matcha detta för bästa förbränning, komp har jag ingen aning om vad jag ska ha än så länge..
blocket borrat till 2,2 liter.
behövs det mer info så bara skriv...
hade någon fundering på spridar plasering också, hade lite och göra så gjorde en snabb skiss på 3 olika