ivars e30 backhalf - 8s

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
robbz
För mycket laddtryck
Inlägg: 190
Blev medlem: lör jul 04, 2009 7:45 pm
Ort: Gimo

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av robbz »

Riktigt tjusigt mannen :thumbright:

Skitsnygg med matt vit foliering!!!
/mvh
976hk och 1060Nm på 2.2bar

spons: http://www.PBZ.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.robbz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av freddan302 »

Stiligt! :)
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av Daniel Bjälevik »

karel dök upp i våran batmangrotta och började pyssla med sin gamle kärra!

Bild
Fan är ju inget kvar av tjecken :shock: matar ni han inte ordentligt??
Bild
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av r.ivars »

ännu en vecka har passerat! :)

Tvättad och ny kostym, lastas för elmia

Bild

askersund, klassiskt pittstopp

Bild

fick stå i mantorp montern, men utan att glänsa :)

Bild

Bild

Bild

Bild

när väl mässan var över så var det dags för motorarbete, för er som följt det lite på facebook så har ni lite försprång på varför det behöver rivas, i annat fall pratar följande bildserie lite för sig själv :)

detta är ifrån ikväll

Bild

Bild

Bild

finn ett FEL

Bild

artiklar :)

Bild

Bild

Bild

Bild

kolla lagret!!!!!!!!!!!!! FYFAN VA SJUUUUUUUUUUUUKT! =)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

anledningen till att jag inte tar av hatten är för att jag inte har nån lust att plana toppen igen när det verkligen inte behövs

Bild

märkligt, detta har hänt varje gång jag rivit löken de sista 3 gångerna

Bild

hade det inte varit för att min nya vevaxel sitter därinne så hade man nog varit rätt frestad att göra bilen startklar till imorn :) Men men, ingen större vits att köra mördarpass, men i nästa vecka lär jag fan ha igång henne :) så ärtan kan testa lite hållbarhet på nästa vevaxel :)

Bild

lite coolt är det.... sålänge det inte händer igen :mrgreen:

Bild
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende
Inlägg: 738
Blev medlem: lör jun 07, 2008 12:54 am

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av erikjakan »

Vad varvar herrn med ekipaget ? :)

Bra rivet annars :)
Användarvisningsbild
MasterDevil
För mycket laddtryck
Inlägg: 249
Blev medlem: mån jan 19, 2009 11:10 pm
Ort: Edsbyn
Kontakt:

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av MasterDevil »

Stog å dreglade lite vid din bil på Elmia ;)
Hoppas på att få se den på Tallheden i sommar ;)
Team Hansson Racing ||
954 T5r
VCRacing.se
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av bmw02touring »

Trodde du drev med oss när du skrev att veven var av, du postade ju inlägget den 1a April.
Vad tror du anledningen till att veven gått av är? Vilket är det kritiska varvet på den de vevarna?
Niclas Carnesköld

Tack till:
Proauto Nyköping
MECA Nyköping
Autoexperten Nyköping
OLB Nyköping
E3Otto & Leffe
Smurfen Performance
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1538
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av fugazi »

Hydralock på sista burken?
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av j björk »

Jäkla sura och oroande ras :?

Den där fästskruven till glidskenan, har den alltså varit av när du river?
Eller hur går den av?

Det ser ju ut som anläggningsytan på blocket är skadat, får den dåligt stöd eller sitter i spänn?

Sista ramlagerläget i blocket har klarat sig efter vevraset, inget problem med linjering el. dyl. sprickbildning?

Du hade väl kört med det och märkt det först när du höll på med svänghjulet, eller hur var det?
Användarvisningsbild
Toffe
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis sep 11, 2007 3:04 am

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av Toffe »

Lådan är fel svetsad, inget ovanligt från den tillverkaren. ja har fått två gjorda därifrån. Den första höll en bromsning,den andra
4 repor på BSO.

Tur att de inte gått helt å skogen.
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1538
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av fugazi »

fugazi skrev:Hydralock på sista burken?
Näe... det kan det ju knappast vara ser jag ju nu när jag tittar en gång extra.
Det är ju bakom sista tappen...
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av r.ivars »

en vecka har passerat igen och jag har hunnit med en del men har lite kvar idag för att det ska vara enligt plan! :)

rev reservdelslöken, riktigt festligt, jag dör av glädje varje gång man får riva gammalt oljemarinerat piss.....

Bild

en polare dök förbi med en 123d så jag fick köra lite chippad findiesel, gick riktigt rart faktiskt såna där rackare :)

Bild

Bild

reservdelar till 330 motorn tillsalu, jag kastade ett tomt block bara resten ruvar jag på i garaget nu såsom topp och krafs.

Bild

der VEVOS, må du inte gå av!!

Bild

Bild

sakta men säkert tittar min avkörda hållpinne för kamskenan fram

Bild

330 motorn hade fetare bult så de täcker kratern som blivit i mitt block! :) må dessa hålla!!!!

Bild

kör man med plant svänghjul (egensvarvat) så gör man det fördelaktigast med bak-kåpa ifrån 330, de har försänkt för bultarna så de inte tar i svänghjulet.. säkert ingen som kommer stöta på detta men iallafall, notis! :)

Bild

såhär såg lagerna ut efter vevavkörningen :D

Bild

inte illa!!

Bild

var ute och freerideade i västerås trakterna :D

Bild

senare i veckan var det dags att fälla ihop spisen

Bild

Bild

perfekt mekbord! :)

Bild

draget och klart, vänta en dag och sätta dit tråget

Bild

klart, bara styrningen som behöver kluras ut till detta

Bild

igår hade jag gjort klart lite dzus fästen och grejer i maskinrummet så motorn kunde sänkas ner igen :)

Bild

BW:N!

Bild

perfektaste ölkärran :)

Bild

koppling inmätt och klar (BÖR VARA) :)

Bild

kardan och låda monterade :)

Bild
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av Kadett4wd »

det görs inga preppningar för att få mera livslängd ur vevaxeln?
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Henka_
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: mån okt 13, 2008 11:29 pm
Ort: Gävle

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av Henka_ »

Jag var och gluttade på bilen din på Elmia men inte fan såg ja dej någonstans inte!
Dålig stil att inte stå och skriva autografer till fansen ;)
*Fyndig text*

Henke K
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 9.04@265 med bogg

Inlägg av r.ivars »

Kadett4wd skrev:det görs inga preppningar för att få mera livslängd ur vevaxeln?
jag tror att vevaxeln tagit stryk av ett tidigare svänghjulshaveri :)

håller inte den här får man dock se sig om =)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Skriv svar