ivars e30 backhalf - 8s
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 268
- Blev medlem: tor aug 16, 2007 11:48 am
- Ort: Boden
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
nä , far på bmw och köp så får du se
Johan Olofsson
You can never have too much power, just not enough traction
Ascona mpower http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70715
You can never have too much power, just not enough traction
Ascona mpower http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70715
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
tack för tipset nu lirar lådan bekvämt! sista repan idag så laddade jag på med lite hårdare växlingar så ett par vändor till så är man förhoppningsvis tillbaks i ZF-TEMPO på dom 

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Fan vad hård din vita E30 är. 

-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1341
- Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
- Ort: Varberg
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Först och främst, grym bil och riktigt kul att du använder den till alltr.ivars skrev:tack för tipset nu lirar lådan bekvämt! sista repan idag så laddade jag på med lite hårdare växlingar så ett par vändor till så är man förhoppningsvis tillbaks i ZF-TEMPO på dom

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
satsa på en diesel låda om du endå ska svetsa om svepet
jag kom ner till 9.0 med 60 fötter på ~1.35
det med snäll koppling(sachs 765 med sinter)
körde jag med laddtryck i starten brann kopplingen ganska direkt om man inte ville karatedumpa, har svårt att tro att lådan hade hållt det.

jag kom ner till 9.0 med 60 fötter på ~1.35
det med snäll koppling(sachs 765 med sinter)
körde jag med laddtryck i starten brann kopplingen ganska direkt om man inte ville karatedumpa, har svårt att tro att lådan hade hållt det.
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1341
- Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
- Ort: Varberg
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Okej, det är ju jäkligt fort ändå! Är det typ E36 525tds låda då som gäller? Jag är inte så bevandrad i BMW träsket...
/David
/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
det var sånt oerhört fint väder förra veckan i västerås..

provkörning av nya däcken fick vänta till klister


jag tyckte länkaget i gröna m3an var så jäkla fantastiskt så jag kunde inte vänta på att få prova det skarpt så jag mekade i det (med lite stress i vita bilen)

HAHA!!!

FYFAN VA TAJT!!! tycker alla kör overkill med att byta länkage hit och dit men fyfasen vilken känsla

nya mackaronerna!!


tänkte köra såhär i årsslutet

laddade i kameran inför kjula och har firmat, men när jag väl började växla någorlunda snabbt så det kan va kul att titta på så var batteriet dött.. dvs repan mot woken som förövrigt var min bästa för dagen..
trots att jag inte hann med att växla i tid, jävla utväxling och bli spansk iår =)

LÖRDAG dags för kjula... började bra.. chaufför karel hade försovit sig, vilket inte var årets skräll
däremot var det här kanske lite väl..

väl påväg..

rätt optimistiskt att tro på race en sån här dag, men kjula brukar överaska!


under regnet så åkte vi och hämtade fälgar i eskilstuna
blir till både vita och gröna

dagen bjöd inte på nå race direkt så vi stod mest runt i tälten och ljög om vem som käkast mest muffins under vinterhalvåret

första gången det höll på att torka upp...


sen började det regna satan igen

När allt hopp var borta (ca kl 15) så försvann alla moln!! WIN!

varmkörning medans andra polerar





kan det vara världens fetaste m3a måntro

repan gick till som så att jag missade att växla precis hela tiden vart överaskad av utväxlingen varje jävla gång, men jag visste inte om det än, det jag visste var att det gick relativt dåligt trots att allt kändes väldigt gediget och hållbart iår!
hemfärd
såhär ser fälgarna ut

dag 2, ser betydligt mer lovande ut!!! RACE!!!


kanonfin dag på kjula! Dock problem med tidtagningen, så jag fick köra en 3dje kvalrepa tillslut bara för att få en tid, vilket vart 9.5 nånting

långa väntetider som fan pga tidtagningsproblemen

en bild ifrån ZIKEN på repan mot woken i 4to6, där jag förlorade även fast jag körde lite snabbare woken är startsnabb som få!!
6.0 på 201m vilket inte är vad jag brukar köra men helt ok endå för vad jag tänkt mig med dagen, vi körde hela 402 jämsides vilket var rätt coolt! Men tidtagningen på 402 fungerade inte...

vi åkte hem och provade lite utanför garaget också för att se vad emmaboda nästa helg kan ge

sist men inte minst ett filmklipp på repan mot woken!
här ser man att jag fortfarande har svårt med att få i växlarna i tid, blir lika förvånad varje race och det händer ju en hel del som förvirrar mig i kupén också. är inte van med att det bär iväg så överjävligt!
http://www.youtube.com/watch?v=zmRf_KjoN5U" onclick="window.open(this.href);return false;
tror det kan bli ganska bra iår, men jag skulle vilja haft lite längre växlar att dra på

provkörning av nya däcken fick vänta till klister



jag tyckte länkaget i gröna m3an var så jäkla fantastiskt så jag kunde inte vänta på att få prova det skarpt så jag mekade i det (med lite stress i vita bilen)


HAHA!!!

FYFAN VA TAJT!!! tycker alla kör overkill med att byta länkage hit och dit men fyfasen vilken känsla


nya mackaronerna!!



tänkte köra såhär i årsslutet


laddade i kameran inför kjula och har firmat, men när jag väl började växla någorlunda snabbt så det kan va kul att titta på så var batteriet dött.. dvs repan mot woken som förövrigt var min bästa för dagen..
trots att jag inte hann med att växla i tid, jävla utväxling och bli spansk iår =)

LÖRDAG dags för kjula... började bra.. chaufför karel hade försovit sig, vilket inte var årets skräll


väl påväg..

rätt optimistiskt att tro på race en sån här dag, men kjula brukar överaska!


under regnet så åkte vi och hämtade fälgar i eskilstuna


dagen bjöd inte på nå race direkt så vi stod mest runt i tälten och ljög om vem som käkast mest muffins under vinterhalvåret


första gången det höll på att torka upp...


sen började det regna satan igen

När allt hopp var borta (ca kl 15) så försvann alla moln!! WIN!

varmkörning medans andra polerar






kan det vara världens fetaste m3a måntro

repan gick till som så att jag missade att växla precis hela tiden vart överaskad av utväxlingen varje jävla gång, men jag visste inte om det än, det jag visste var att det gick relativt dåligt trots att allt kändes väldigt gediget och hållbart iår!
hemfärd
såhär ser fälgarna ut

dag 2, ser betydligt mer lovande ut!!! RACE!!!


kanonfin dag på kjula! Dock problem med tidtagningen, så jag fick köra en 3dje kvalrepa tillslut bara för att få en tid, vilket vart 9.5 nånting

långa väntetider som fan pga tidtagningsproblemen

en bild ifrån ZIKEN på repan mot woken i 4to6, där jag förlorade även fast jag körde lite snabbare woken är startsnabb som få!!
6.0 på 201m vilket inte är vad jag brukar köra men helt ok endå för vad jag tänkt mig med dagen, vi körde hela 402 jämsides vilket var rätt coolt! Men tidtagningen på 402 fungerade inte...


vi åkte hem och provade lite utanför garaget också för att se vad emmaboda nästa helg kan ge


sist men inte minst ett filmklipp på repan mot woken!
här ser man att jag fortfarande har svårt med att få i växlarna i tid, blir lika förvånad varje race och det händer ju en hel del som förvirrar mig i kupén också. är inte van med att det bär iväg så överjävligt!
http://www.youtube.com/watch?v=zmRf_KjoN5U" onclick="window.open(this.href);return false;
tror det kan bli ganska bra iår, men jag skulle vilja haft lite längre växlar att dra på

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
- Robin Olivi
- Forumsberoende
- Inlägg: 658
- Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
- Ort: Västerås
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Hehe a de går ju undan de där 
Finns det annan utväxling till bakaxeln att få tag på eller?

Finns det annan utväxling till bakaxeln att få tag på eller?
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
banan vad frän bil du har, men du får vakna om du ska vinna över Björn i reaktion! 
vart är incarfilmen?

vart är incarfilmen?
11.90 - 182km/h med vinterpulkan!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an!

- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Kör du Ford 9" ? Finns väl massor att välja till dom..
Synd det inte passar från 8.8 axeln, har en 2.97 utväxling som ligger och skräpar!
Hoppas 8.an kommer iår, det var ju så nääära ifjol!
Synd det inte passar från 8.8 axeln, har en 2.97 utväxling som ligger och skräpar!

Hoppas 8.an kommer iår, det var ju så nääära ifjol!
Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
jag vill inte visa upp körningen innan jag körde sista repan, folk kan tro att det är så jag sitter och mysväxlar normalt 
och sista repan fungerar inte kameran, + att jag slår i varvstopp innan jag växlar.. = FAIL

och sista repan fungerar inte kameran, + att jag slår i varvstopp innan jag växlar.. = FAIL
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Vaff_ _n? Du hinner ju lagom släppa upp kopplingen på 1:an så är det ju dags för 2:an?
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
vi har diskuterat start på 2an hädanefter så länge det ej är klister 

Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 740
- Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
- Kontakt:
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
Vad har du för utväxling i bakaxeln och på ettans växel?
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Framgångsrik Bracket racer

Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp
3,73
29" slicks
1an 4,23
2an 2,53
3an 1,67
4an 1,23
5an 1,00
6an 0,83
Det enda coola med utväxlingen är att det håller med stum koppling och klistrat riktigt bra
29" slicks
1an 4,23
2an 2,53
3an 1,67
4an 1,23
5an 1,00
6an 0,83
Det enda coola med utväxlingen är att det håller med stum koppling och klistrat riktigt bra

http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265