ivars e30 backhalf - 8s

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
fun bemmer
För mycket laddtryck
Inlägg: 268
Blev medlem: tor aug 16, 2007 11:48 am
Ort: Boden

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av fun bemmer »

nä , far på bmw och köp så får du se
Johan Olofsson
You can never have too much power, just not enough traction

Ascona mpower http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=70715
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av r.ivars »

tack för tipset nu lirar lådan bekvämt! sista repan idag så laddade jag på med lite hårdare växlingar så ett par vändor till så är man förhoppningsvis tillbaks i ZF-TEMPO på dom :)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Användarvisningsbild
Modj
För mycket laddtryck
Inlägg: 124
Blev medlem: lör sep 24, 2011 6:03 pm
Ort: Grästorp
Kontakt:

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av Modj »

Fan vad hård din vita E30 är. :)
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av David Herbertsson »

r.ivars skrev:tack för tipset nu lirar lådan bekvämt! sista repan idag så laddade jag på med lite hårdare växlingar så ett par vändor till så är man förhoppningsvis tillbaks i ZF-TEMPO på dom :)
Först och främst, grym bil och riktigt kul att du använder den till allt :thumbright: När började det bli problem för dig med ZF-lådorna? Vid vilka 60-fotare och effekt/vrid? ZF lådorna du har åkt med, från vilka BMW modeller/ motoralternativ är dom? Tacksam om du skulle vilja hjälpa mig lite i växellåds djungeln..

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av r.ivars »

satsa på en diesel låda om du endå ska svetsa om svepet :hey:

jag kom ner till 9.0 med 60 fötter på ~1.35
det med snäll koppling(sachs 765 med sinter)

körde jag med laddtryck i starten brann kopplingen ganska direkt om man inte ville karatedumpa, har svårt att tro att lådan hade hållt det.
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
David Herbertsson
Forumsberoende
Inlägg: 1341
Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
Ort: Varberg

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av David Herbertsson »

Okej, det är ju jäkligt fort ändå! Är det typ E36 525tds låda då som gäller? Jag är inte så bevandrad i BMW träsket...

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av r.ivars »

det var sånt oerhört fint väder förra veckan i västerås..

Bild

provkörning av nya däcken fick vänta till klister :)

Bild

Bild

jag tyckte länkaget i gröna m3an var så jäkla fantastiskt så jag kunde inte vänta på att få prova det skarpt så jag mekade i det (med lite stress i vita bilen) :)

Bild

HAHA!!!

Bild

FYFAN VA TAJT!!! tycker alla kör overkill med att byta länkage hit och dit men fyfasen vilken känsla :)

Bild

nya mackaronerna!! :)

Bild

Bild

tänkte köra såhär i årsslutet :)

Bild

laddade i kameran inför kjula och har firmat, men när jag väl började växla någorlunda snabbt så det kan va kul att titta på så var batteriet dött.. dvs repan mot woken som förövrigt var min bästa för dagen..

trots att jag inte hann med att växla i tid, jävla utväxling och bli spansk iår =)

Bild

LÖRDAG dags för kjula... började bra.. chaufför karel hade försovit sig, vilket inte var årets skräll ;) däremot var det här kanske lite väl..

Bild

väl påväg..

Bild

rätt optimistiskt att tro på race en sån här dag, men kjula brukar överaska!

Bild

Bild

under regnet så åkte vi och hämtade fälgar i eskilstuna :) blir till både vita och gröna

Bild

dagen bjöd inte på nå race direkt så vi stod mest runt i tälten och ljög om vem som käkast mest muffins under vinterhalvåret :)

Bild

första gången det höll på att torka upp...

Bild

Bild

sen började det regna satan igen

Bild

När allt hopp var borta (ca kl 15) så försvann alla moln!! WIN!

Bild

varmkörning medans andra polerar ;)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

kan det vara världens fetaste m3a måntro

Bild

repan gick till som så att jag missade att växla precis hela tiden vart överaskad av utväxlingen varje jävla gång, men jag visste inte om det än, det jag visste var att det gick relativt dåligt trots att allt kändes väldigt gediget och hållbart iår!

hemfärd

såhär ser fälgarna ut

Bild

dag 2, ser betydligt mer lovande ut!!! RACE!!!

Bild

Bild

kanonfin dag på kjula! Dock problem med tidtagningen, så jag fick köra en 3dje kvalrepa tillslut bara för att få en tid, vilket vart 9.5 nånting

Bild

långa väntetider som fan pga tidtagningsproblemen

Bild

en bild ifrån ZIKEN på repan mot woken i 4to6, där jag förlorade även fast jag körde lite snabbare woken är startsnabb som få!!

6.0 på 201m vilket inte är vad jag brukar köra men helt ok endå för vad jag tänkt mig med dagen, vi körde hela 402 jämsides vilket var rätt coolt! Men tidtagningen på 402 fungerade inte... :(

Bild

vi åkte hem och provade lite utanför garaget också för att se vad emmaboda nästa helg kan ge :)

Bild

sist men inte minst ett filmklipp på repan mot woken!

här ser man att jag fortfarande har svårt med att få i växlarna i tid, blir lika förvånad varje race och det händer ju en hel del som förvirrar mig i kupén också. är inte van med att det bär iväg så överjävligt!

http://www.youtube.com/watch?v=zmRf_KjoN5U" onclick="window.open(this.href);return false;

tror det kan bli ganska bra iår, men jag skulle vilja haft lite längre växlar att dra på :)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Användarvisningsbild
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658
Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av Robin Olivi »

Hehe a de går ju undan de där :)

Finns det annan utväxling till bakaxeln att få tag på eller?
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
-TLM-
För mycket laddtryck
Inlägg: 489
Blev medlem: tor nov 10, 2005 8:36 am
Ort: Bromma/Sthlm

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av -TLM- »

banan vad frän bil du har, men du får vakna om du ska vinna över Björn i reaktion! ;)

vart är incarfilmen?
11.90 - 182km/h med vinterpulkan!
9.93 - 221km/h, med Starleten. Nu börjar jakten på 8:an! ;)
Användarvisningsbild
freddan302
Forumsberoende
Inlägg: 817
Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
Ort: Gällivare

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av freddan302 »

Kör du Ford 9" ? Finns väl massor att välja till dom..
Synd det inte passar från 8.8 axeln, har en 2.97 utväxling som ligger och skräpar! :)

Hoppas 8.an kommer iår, det var ju så nääära ifjol!
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av r.ivars »

jag vill inte visa upp körningen innan jag körde sista repan, folk kan tro att det är så jag sitter och mysväxlar normalt :)

och sista repan fungerar inte kameran, + att jag slår i varvstopp innan jag växlar.. = FAIL
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
fugazi
Forumsberoende
Inlägg: 1539
Blev medlem: mån sep 07, 2009 12:58 pm
Ort: Vällingby

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av fugazi »

Vaff_ _n? Du hinner ju lagom släppa upp kopplingen på 1:an så är det ju dags för 2:an?
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av ogge »

vi har diskuterat start på 2an hädanefter så länge det ej är klister :)
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Nova Jörgen
Forumsberoende
Inlägg: 740
Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
Kontakt:

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av Nova Jörgen »

Vad har du för utväxling i bakaxeln och på ettans växel?
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer ;)
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Re: ivars e30 backhalf - 1020 whp

Inlägg av r.ivars »

3,73

29" slicks

1an 4,23
2an 2,53
3an 1,67
4an 1,23
5an 1,00
6an 0,83

Det enda coola med utväxlingen är att det håller med stum koppling och klistrat riktigt bra :)
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Skriv svar