lite blev gjort idag iaf.
Lyfte ur gamla motorn och lådan, det satt en zf automat i den tidigare som började slira så den ska slängas, behöll svepet på den ifall man behöver svetsa om nån getrag-volvo nån dag.
Motorn som satt i är till salu,
lyfte i mercamotorn för att se hur mycket jag måste kapa, tanken är ju som sagt att motorn ska hamna bakom framvagnsbalken.
Det ser ut som att det ska gå ganska smärtfritt, jag va rädd att kompressorn skulle stypa i rambenet men det går fritt. men generatorn måste jag flytta till insugssidan, och insuget måste modifieras, alternativt byggas nytt. måste få det att likna någorlunda original om jag vill kunna regga med kompressormotorn. Synd att originalet är i plast bara
Verkar även finnas mycket plats för turbon, en fördel är att nu behöver jag ju inte bry mej om pulssplit utan bara göra det fint flödesmässigt :
Ska börja kapa i torpedväggen igen imorgon, ska flyttas in 10cm till, hela motorpaketet blir ca:25-30cm längre bak än originalet
En dålig mobilbild som bevis, va så soligt ute så det gick knappt att knäppa,
Motorn ska bak 15 cm och ner ca:10 men tråget styper på bilden. Gamla avgasröret hamnade på bild med. va bökigt att få dit 4"

Hudson Terraplane "Nya Lowriderbygget"-38
Chevrolet impala ss cab "Lowrider" -66
Opel kadett c coupe -79 Nu med Mercedes 2,3 kompressor,turbo vems.
Opel kadett c coupe -76
Caddy Tdi -07
Chevrolet impala "Lowrider" -60. såld

.....