BMW 2002 -75
- jonnystrand
- Forumsberoende
- Inlägg: 549
- Blev medlem: mån jun 26, 2006 3:08 pm
- Ort: skellefteå
Re: BMW 2002 -75
snyggt! är det tänkt att få köra i sommar?
toyota supra mkiv singel turbo
https://www.instagram.com/monoracinggarage/
https://www.youtube.com/channel/UCCW00H ... 6n7ywhNppw
https://www.instagram.com/monoracinggarage/
https://www.youtube.com/channel/UCCW00H ... 6n7ywhNppw
Re: BMW 2002 -75
Nicke Nyman skrev:De är bara en random NCS-kod. Eller rättare sagt S0075N.Helt solid. Så de är en väldigt bra grund om man i framtiden har tiden/orken att göra om det och göra de ordentligt. Jag ville bara få färg på bilen, och sprayburk är inget alternativ då de blir så mycket mera jobb senare om man ska lacka om den. Huven ska ju vara stängd när man kör med bilen, och de är väl de som är tanken. Inte bara vara på utställningar.
// N.
ah okej, tyckte den såg lite för mörk ut




larse norsken edvardsen
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: BMW 2002 -75
Jo, det är tanken. Det är Sommertreff i början på juni så då är de tänkt att jag ska vara på plats med bilen.jonnystrand skrev:snyggt! är det tänkt att få köra i sommar?
Du borde hänga på dit du med!


beemern skrev:ah okej, tyckte den såg lite för mörk ut. vore ju fränt att se lite fler ombyggda bilar i org bristol gray för dom få bilar som har den färgen är ju superorg bilar
. min lär väl bli den ändå i sverige som är moddad en hel del i karossen och med den färgen
hoppas jag i allfall xD. hehe jo bilar ska brukas hårt, även min kommer brukas grymt hårt fast den kostat ca 100+k i slutändan att bygga, får se om de blir nån utställning också kanske om man känner för de
Eller sättare sagt: S7500N ska nog färgkoden heta. Den är ju mörkgrå. Men bistrol gray är inte så långt borta ändå faktiskt.
Sen är de väl såhär oxå, jag vill inte plöja ner 10-15K på en lack för att få de top notch, och sen gråta floder om jag skulle köra av banan ut i sandfållan eller vad som kan tänkas hända. Nu har jag haft riktigt bra pris på lacken, inköpet av färg, härdare, förtunning, lite tejp och annan maskering gick på 1130kr. Och då är de 3 liter färg. Och med tanke på att kravet inte är skyhögt för jag vill kunna ha kul utan att behöva hålla igen.
De är ju ingen billig hobby man har, så man får kompromissa emellanåt.

// N.
Re: BMW 2002 -75
hehe jo klart man ska använda bilen men som du säger, det är ingen billig hobby man har så varför inte kosta på sej tiden att göra en fin lack ändå. har ungefär samma pris på färg o grejer som dej då jag köper de till inköpspris så att lacka min kommer kosta ca 1500-2500kr och då är färg till hela bilen under/över/inni ja överallt + klarlack för ett antal lager just för att lacken ska kunna tåla lite stenskott och annat slitage. för min del känns det rätt tattigt att snåla på lacken och göra en skabbig garagelack när resten av bygget kostat 100+tusen att bygga
..

larse norsken edvardsen
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: BMW 2002 -75
Men å andra sidan, vill man köra nångång så kan de ju vara så att man får kompromissa. Vilket jag har gjort.
Och sen ska man väl förhoppningsvis ha kvar bilen ett tag. Man behöver inte bygga om motorn varje vinter, anser jag iaf. Vad lägger du pengarna på när de blir så fruktansvärt dyrt? Är de coiloverben runt om för 30K + bromsar för 15K och custombyggd bur av företag eller vart försvinner pengarna? Dyr motor?
// N.

// N.
Re: BMW 2002 -75
ja vart ska jag börja...
totalrenovering av kaross = ca 15-20k i plåt, både org och pirat
m10 sugmotor på närmare 250hk ca 50k
egenbyggda coilovers med grymt grova bilsteindämpare ca 2000kr
lack runt 2500kr
full racingbur 3400kr
2st sparco sprint med glidskenor 5000kr
regbes som ombyggt fordon 4000kr
blästrat och lackat bilen och de mesta av delar 3000-4000
alla stag och bussningar i fram/bakvagn/styrning värre 2000-3000kr
helt nytt elsystem
värre/ventilerade bromsar fram (e21 323) 2000kr
skivbromsar bak 1000kr (e21 323) 1000kr
och sen en jääävla massa andra grejer som kostar, men är sjukt billigt ändå för det mesta tar jag hem från usa, ska beställa grejer i slutet av mars för 18tusen från ireland engineering och har kollat på massa av grejerna i sverige men är inte lönt för redan när jag kollat priset här på barra hälften av grejerna så var jag uppe i 30tusen så tjänar över 10tusen på att beställa från usa..
totalrenovering av kaross = ca 15-20k i plåt, både org och pirat
m10 sugmotor på närmare 250hk ca 50k
egenbyggda coilovers med grymt grova bilsteindämpare ca 2000kr
lack runt 2500kr
full racingbur 3400kr
2st sparco sprint med glidskenor 5000kr
regbes som ombyggt fordon 4000kr
blästrat och lackat bilen och de mesta av delar 3000-4000
alla stag och bussningar i fram/bakvagn/styrning värre 2000-3000kr
helt nytt elsystem
värre/ventilerade bromsar fram (e21 323) 2000kr
skivbromsar bak 1000kr (e21 323) 1000kr
och sen en jääävla massa andra grejer som kostar, men är sjukt billigt ändå för det mesta tar jag hem från usa, ska beställa grejer i slutet av mars för 18tusen från ireland engineering och har kollat på massa av grejerna i sverige men är inte lönt för redan när jag kollat priset här på barra hälften av grejerna så var jag uppe i 30tusen så tjänar över 10tusen på att beställa från usa..
larse norsken edvardsen
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: BMW 2002 -75
Bilderna får tala för sig!









Så ser den ut nu iaf. Lacken är inte bra på de lösa delarna men jag vill inte gråta floder heller om jag smiskar en kona på någon trevlig konbanekörning eller om jag skulle råka åka ut i sandfållan på någon bankörning.
MVH









Så ser den ut nu iaf. Lacken är inte bra på de lösa delarna men jag vill inte gråta floder heller om jag smiskar en kona på någon trevlig konbanekörning eller om jag skulle råka åka ut i sandfållan på någon bankörning.
MVH
Re: BMW 2002 -75
fan så rå



-
- Forumsberoende
- Inlägg: 740
- Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
- Kontakt:
Re: BMW 2002 -75
jag instämmer, ser riktigt elak ut!!!
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
Framgångsrik Bracket racer

Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: BMW 2002 -75
Tackar! Får hoppas den går lika bra som den ser ut på bild iaf. 
MVH

MVH
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Re: BMW 2002 -75
Kanonfin
NXJ


Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Re: BMW 2002 -75
Grymt jävla fin Nicke!
Ser fram emot en åktur!
/mackan
Ser fram emot en åktur!

/mackan
Re: BMW 2002 -75
det ser kanonfint ut.vart har du köpt topplagringen till framstötdämparna?
Re: BMW 2002 -75
läs här så ser dugottlieb skrev:Det ser kanonfint ut.vart har du köpt topplagringen till framstötdämparna?

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=150" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW 2002 -75
Ser grymt bra ut. Precis som en 02:a ska va 

MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem