7,50 140,1064whp hästars volvo 4,a motor säljes
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Ja, så är det Jens. Stor nackdel att det inte går och välja mellan lambda/afr och olika bränslen.
Du får köra in lambda kontrollern på en analog ingång och sedan programmera den så den visar det värdet du vill se. Blir lite handpåläggning men det går och lösa. Du kan tex programmera det som tryck 50-150kpa 0-5 v och det motsvarar lambda 0.5-1.5. eller lägga det som metanol afr ist. beror helt på hur du vill ha det.
Du får köra in lambda kontrollern på en analog ingång och sedan programmera den så den visar det värdet du vill se. Blir lite handpåläggning men det går och lösa. Du kan tex programmera det som tryck 50-150kpa 0-5 v och det motsvarar lambda 0.5-1.5. eller lägga det som metanol afr ist. beror helt på hur du vill ha det.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Jag vill ha metanol afr!
La en liten blänkare under motorstyrning här som ni gärna får läsa om ni vill.
Hoppas det inte blir allt för special för då kan det hända att detta sprutet blir till salu efter denna säsongen och ett Link extreme flyttar in.
La en liten blänkare under motorstyrning här som ni gärna får läsa om ni vill.
Hoppas det inte blir allt för special för då kan det hända att detta sprutet blir till salu efter denna säsongen och ett Link extreme flyttar in.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
både stenström å adeen åker am4, och de verkar ju gå undan iaf=)
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Det räcker inte för att jag skall gilla det 
Vill inte köra externa loggar när man idag får det mesta med i spruten.
Man kör fort med mekaniska metanol sprut med, högst troligt en del justerade och mer motorskjutningar.
Men skall ge detta en ärlig chans!

Vill inte köra externa loggar när man idag får det mesta med i spruten.
Man kör fort med mekaniska metanol sprut med, högst troligt en del justerade och mer motorskjutningar.
Men skall ge detta en ärlig chans!
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
En racepack edy är nästan ett krav om du skall få med allt du vill! men get så dyrt,,,
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Har en racepack liggande men dom jävlarna vill ha runt 7-9000:- för att konvertera dosprogramvaran till windows.
Så tyvärr går den bort pga ostabil dos dator.
Kollar man på extreme varianten på link sprutet så har man 10 digitala ingångar, 8 analoga och 4 tempingångar.
det går bort en analog till tps och en till bredband sonden. då har vi 6 st analoga kvar.
4 avgastempar och en oljetryck och en bränsletrycks givare.
Sen kan jag logga hastigheter på bil, kopplingen och bakaxeln.
Kruxet med det sprutet är att det inte har lika bra spridarsteg som Autronic har.
Så att kunna driva tre 1680cc spridare per cylinder blir svettigt och jag måste antagligen köpa svin dyra spridare för att få upp mängden soppa.
Det är en baksida med allt.
Bara jag får in lambdan i boxen nu så skall det bli åka av iaf:)
7-8juli i hagfors skall det spinnas loss:)
Så tyvärr går den bort pga ostabil dos dator.
Kollar man på extreme varianten på link sprutet så har man 10 digitala ingångar, 8 analoga och 4 tempingångar.
det går bort en analog till tps och en till bredband sonden. då har vi 6 st analoga kvar.
4 avgastempar och en oljetryck och en bränsletrycks givare.
Sen kan jag logga hastigheter på bil, kopplingen och bakaxeln.
Kruxet med det sprutet är att det inte har lika bra spridarsteg som Autronic har.
Så att kunna driva tre 1680cc spridare per cylinder blir svettigt och jag måste antagligen köpa svin dyra spridare för att få upp mängden soppa.
Det är en baksida med allt.
Bara jag får in lambdan i boxen nu så skall det bli åka av iaf:)
7-8juli i hagfors skall det spinnas loss:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
kan du inte köra en dosprompt i windows då?
Då kan man juh labba till det så det går i nyare ntfs system också.
Och då har du stabilitet i själva datorn iaf.
Då kan man juh labba till det så det går i nyare ntfs system också.
Och då har du stabilitet i själva datorn iaf.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Ja det hade jag kunnat gjort om inte programmet var baserat till en hårdvara.
Sitter ett kort i datorn som är av en sådan gamal modell så inga nya datorer har den porten.
Finns usbadaptrar i usa för 1500kr.
Sen har jag inte programvaran lös på disk utan endast i den datorn.
Men det finns mycket fina givare på den racepacken.
g-mätare, 8 avgastemp, stötdämpar givare osv..
Det hade ju inte varit tråkigt att ha loggat:)
Sitter ett kort i datorn som är av en sådan gamal modell så inga nya datorer har den porten.
Finns usbadaptrar i usa för 1500kr.
Sen har jag inte programvaran lös på disk utan endast i den datorn.
Men det finns mycket fina givare på den racepacken.
g-mätare, 8 avgastemp, stötdämpar givare osv..
Det hade ju inte varit tråkigt att ha loggat:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
hyr in en data expert han fixar över programmet till en ny dator och fixar så de fungerar med dos i den. jag har en ny dator med en såndär gammal port i min knegar dator
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Då tar man ett Vi-pec som kan driva 3st 1680 per kanal:)Tommy Luhr skrev:Har en racepack liggande men dom jävlarna vill ha runt 7-9000:- för att konvertera dosprogramvaran till windows.
Så tyvärr går den bort pga ostabil dos dator.
Kollar man på extreme varianten på link sprutet så har man 10 digitala ingångar, 8 analoga och 4 tempingångar.
det går bort en analog till tps och en till bredband sonden. då har vi 6 st analoga kvar.
4 avgastempar och en oljetryck och en bränsletrycks givare.
Sen kan jag logga hastigheter på bil, kopplingen och bakaxeln.
Kruxet med det sprutet är att det inte har lika bra spridarsteg som Autronic har.
Så att kunna driva tre 1680cc spridare per cylinder blir svettigt och jag måste antagligen köpa svin dyra spridare för att få upp mängden soppa.
Det är en baksida med allt.
Bara jag får in lambdan i boxen nu så skall det bli åka av iaf:)
7-8juli i hagfors skall det spinnas loss:)
6.47@357km/h med en liten smallblock.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
Världens snabbaste LS.
Europas 3:e snabbaste turbobil.
- Mattz Larsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 398
- Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
- Ort: Gävle
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
RPM har också en fin logger med mycke givare till ett bra pris.
Nakdelen med Racepac är att deras givare är svindyra pga. att dom kör ett eget typ can nät men dom funkar kanon.
Jeppes.net säljer RPM loggern bra med suport i sverige.
Du får komma upp till Färila och köra om två veckor då är vi ett gäng som skall köra.
Då finns det folk så då kan du komma ensam om du vill
Mattz
Nakdelen med Racepac är att deras givare är svindyra pga. att dom kör ett eget typ can nät men dom funkar kanon.
Jeppes.net säljer RPM loggern bra med suport i sverige.
Du får komma upp till Färila och köra om två veckor då är vi ett gäng som skall köra.
Då finns det folk så då kan du komma ensam om du vill
Mattz
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Fick kontakt med Jocke Mellberg igår och sen så har T_Hedman gjort en stor insats.
Jag skall starta bilen ikväll med en mapp jag fått från Hedman. Då.får vi se om.det hänger med bra.
Andreas är det därför silver extreme är borta?
Grymma sprut vipec och Link. Jädra lätta att använda.
Men Autronicen har sina sidor, men har svårt att komma in i tänkandet bakom sprutet. Vill gärna lära mig.
Matz, jag skall ta det lungt och kolla så allt funkar sen jädrar skall det wheelas:-)
Jag skall starta bilen ikväll med en mapp jag fått från Hedman. Då.får vi se om.det hänger med bra.
Andreas är det därför silver extreme är borta?
Grymma sprut vipec och Link. Jädra lätta att använda.
Men Autronicen har sina sidor, men har svårt att komma in i tänkandet bakom sprutet. Vill gärna lära mig.
Matz, jag skall ta det lungt och kolla så allt funkar sen jädrar skall det wheelas:-)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Jag kör Link G4 Extreme (silver) och 3st 1680 spridare per cylinder. Funkar hur bra somhelst.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
jag misstänker med att om man kan leva med lite ruppiga låglastförhållanden lär det inte vara några bekymmer at kunna köra 3st 1680 spridare på linik extreme... (och dät är väll knappast några krav med jämn tomgång och låg bränsleförburkning i detta fallet
)

snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
T_hedman har gjort ett kanonjobb!
Fått in lambdan som bränsletryck.
Har en liten fladdrig signal men det verkar som lambdan skickar lika fladdrig signal ut ur mätaren.
Skall testa att köra så.
Hållt på med att lära mig Autronics tänk och det kommer lite ljuspunkter titt som tätt.
Fladdrat i manual och dator samt kabelhärvor.
Fått in launchcontrollen verkar det som.
Kollar man I/P switches så lägger den en nolla när man jordar kabeln (som jag vill att den gör på kopplingsbrytearen) från en etta.
Får testköra får jag se.
Skall lära mig lite om laddtryckstabellerna!
Man skall lägga ihop grundtryck med önskat laddtryck om inte jag läste helt fel igårkväll!
To be continued!
Fått in lambdan som bränsletryck.
Har en liten fladdrig signal men det verkar som lambdan skickar lika fladdrig signal ut ur mätaren.
Skall testa att köra så.
Hållt på med att lära mig Autronics tänk och det kommer lite ljuspunkter titt som tätt.
Fladdrat i manual och dator samt kabelhärvor.
Fått in launchcontrollen verkar det som.
Kollar man I/P switches så lägger den en nolla när man jordar kabeln (som jag vill att den gör på kopplingsbrytearen) från en etta.
Får testköra får jag se.
Skall lära mig lite om laddtryckstabellerna!
Man skall lägga ihop grundtryck med önskat laddtryck om inte jag läste helt fel igårkväll!
To be continued!
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169