skillnad mellan 250 20v och 250 20v med turbo??????????
Re: skillnad mellan 250 20v och 250 20v med turbo?????????
Aldan eller Ada eller faan det nu heter spelar nog ingen större roll, på en trimmad motor, pumpen flödar ju för en hel badsjö nu när det blivit hysteri effekt..Ha Ha...Däremot tror jag mynää bygger om Aldan på utsidan för att spara på bränslet? Har jag fel? Inte hållt i någon ännu, hur göran Göran Dieselmeken gör vet jag ej tyvärr, och jag orkar inte maila och fråga honom eftersom jag tror han är rätt så trött på mig.... ; (
-
- Ganska mycket laddtryck
En sak är helt klart, många har prövat på det, 1,6bar är maks trycket för en sugis vare det sig en 10 eller 20 venttilare, det vill säja om man har soppa så det räcker, utan soppa så kan man ju köra fast på 7bar
totalt utan nytta. Med rätt turbo o tillräkligt med soppa så ger 1,7bar (med rätt turbo) 370-390hk på 5cyl motorn. 

"Man kan nog leva utan 500 hästar, men nog är det lite som att lida."
-
- Ganska mycket laddtryck
mynä gör egen alda för 250eur som dom monterar på orginal plats på en turbo pump och utanför på sugis. man köper den om man ska ladda mkt(orginal membran ska tydligen inte hålla) och så är den effektivare på att begränsa soppan efter laddtryck, en 8mm kväver motorn utan alda
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
Alda är för snåljåpar som vill spara soppa 

Alternativt för folk som vill att motorn ska gå bra över hela registret och inte tycker det är "häftigt" att det sotar som en slutkörd gammal lastbil..
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan