Turbo frågor

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
EtZi11
För lite laddtryck

Re: Turbo frågor

Inlägg av EtZi11 »

Här kommer lite info om t5 suite som är mjukvaran man använder till Saabs motorer med Trionic 5 Motorstyrning.

Full tillgång till motorstyrning. Nu vet jag inte hur andra styrsystem ser ut men kan tänka mig att de är lite enklare. Det finns väldigt mycket inställningar att göra och man bör vara insatt i vad man gör innan man gör det.
Det finns 2 st manualer som jag rekommenderar att man läser flera gång + de gånger som man hjälp med något.

Manualen som heter "Trionic 5" behandlar motorer och dess kringutrustning.

Den andra heter "T5Suite2 User Manual" och beskriver mjukvaran och inställningar för att använda t5suite.

Mycket finns att läsa på Trionictuning.com och lowbudgetrides.com Hur man enklast gör med kommunikation osv.

Tänkte även delge lite info om vad man kan använda det till.

Först så bör man köpa en Combiadapter av JohnC på trionictuning.com. Med den så kan du logga allting på en laptop och se det mesta live.
Du kan också koppla in BBL för att logga i motorstyret. Montera Avgastempgivare och logga informationen.

Det finns väldigt mycket information, det svåra kan vara att hitta det. Det kräver att man inte har tummen mitt i handen och en stor portion tålamod.

Mvh

EtZi11
Skriv svar