7,50 140,1064whp hästars volvo 4,a motor säljes
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Kardantunneln klar och alla småsaker runtomkring.
Vissa visuella saker har tyvärr fått stryka på foten för dom viktigare sakerna men bilen verkar bli klar till race.
Har även hållt på en hel del med logi runt tävlingen i form av att besiktiga husvagn, låna tält, köpa massa saker på jul och biltema för ett enkelt och bra depåliv.
Hoppas jag får med en komplett verktygslåda utan för mycket saker som fattas när jag kommer fram.
Vädret ser hyggligt ut nu med faktiskt.
Hoppas på en kanon helg med mycket bilåka:)
Vissa visuella saker har tyvärr fått stryka på foten för dom viktigare sakerna men bilen verkar bli klar till race.
Har även hållt på en hel del med logi runt tävlingen i form av att besiktiga husvagn, låna tält, köpa massa saker på jul och biltema för ett enkelt och bra depåliv.
Hoppas jag får med en komplett verktygslåda utan för mycket saker som fattas när jag kommer fram.
Vädret ser hyggligt ut nu med faktiskt.
Hoppas på en kanon helg med mycket bilåka:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Låter bra , Vilken vädersida har du kollat på egentligen
Det är mycket med det logistiska , det är inte ihop plockat på en kvart precis .
Vi har hyfsat med verktyg med oss om det saknas något .
Syns där /Mikael

Det är mycket med det logistiska , det är inte ihop plockat på en kvart precis .
Vi har hyfsat med verktyg med oss om det saknas något .
Syns där /Mikael
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Kollade vädret igen och nu var det tråkigare besked.
Men eftersom det hinner ändra sig 10 gånger innan det verkligen blir något säkert så ser jag ljust på helgen ändå.
Bra att det finns folk som kan ha just det där verktyget man saknar med sig.
Man har ju lärt sig vad som behövs från tidigare race, men lika förbannat är det nån ny sak man ångrar att man inte tog med. haha
Men eftersom det hinner ändra sig 10 gånger innan det verkligen blir något säkert så ser jag ljust på helgen ändå.
Bra att det finns folk som kan ha just det där verktyget man saknar med sig.
Man har ju lärt sig vad som behövs från tidigare race, men lika förbannat är det nån ny sak man ångrar att man inte tog med. haha

Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Ne det är inte så lätt att säga något om vädret. Vi får hoppas på att vi inte får något regn.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Ser inge vidare ut i vädret.
Ser ut som det blir ett enormt moln fullt i regn som kommer in och håller sig.
Blir det skit denna helgen funderar jag på att anmäla mig till Lindesberg.
Några andra tips?
Ser ut som det blir ett enormt moln fullt i regn som kommer in och håller sig.
Blir det skit denna helgen funderar jag på att anmäla mig till Lindesberg.
Några andra tips?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Rolf! har missat dig hela dagen vad gäller telefon. Har stressat runt som en yr höna för att få allt att klaffa nu.
Vet inte om imorgon är nått bättre men prova igen!
Jag har kollat andra alternativ på tävlingar men vette tusan...
Vet inte om imorgon är nått bättre men prova igen!
Jag har kollat andra alternativ på tävlingar men vette tusan...
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
PPF turbo träffen.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Toffe, såg dom skulle ha träff, sen är det Lindesberg till helgen nu.
Väntar slaviskt på väderleksrapporterna.
Söndag verkar bli helt okej.
Vet inte om dom hoppar lördag och kör söndag men det brukar ju förarna få bestämma.
Väntar slaviskt på väderleksrapporterna.
Söndag verkar bli helt okej.
Vet inte om dom hoppar lördag och kör söndag men det brukar ju förarna få bestämma.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Lycka till nu i helgen hoppas allt klaffar
Det behöver du
Med vänlig hälsning,
Robban
Det behöver du

Med vänlig hälsning,
Robban
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a
Min första racerapport på ett tag!
Härligt att ha en fungerande och hel maskin med hem.
Allt har flytit på bra tycker jag. inga stora saker som inte gått i lås.
Tyvärr var ju regnet vår stora fiende. Därför skriver jag detta nu och inte ikväll.
Det regnade så imorse att vi åkte hem.
Men igår Lördag blev det två resor.
Chauffören (läs jag) var något ringrostig
Första resan ut hade jag kvar något mycket av hängasrepan jag gjorde för ett år sedan.
Misslyckad burnout och start. Gasade på ettans växel en bit ut och släpte av.
In i depån och kolla loggen. Blandade mellan 4,00-3,88 i Afr på 1,5bars ladd som jag mes-åkte på.
Andra resan hade jag som mål att få till en burnout.
Fick den att gå loss och värmde tre växlar på 1,5bars ladd sen orkade den inte nått mer när vi kom ut i klistret.
Stagade in och hade som plan att kliva iväg med launchen aktiverad, Kopplingen hade jag glömt bort att den motade lite och jag orkade inte hålla bilen i stage utan gled ur med följd av att jag släppt kopplingen (tydligen helt nu) och fick kärringstopp.
Kinnade igång maskinen och kände lite på ettan igen med bra resultat i loggen.
Sen var dagens körningar tyvärr slut.
Men maskinen fick varva ut till 9000rpm och allting ser riktigt bra ut.
Den är helt torr och vattennivåer ser helt okej ut. Fick tömma vevhusburken men annars var det inte nått oväntat.
Den går riktigt snällt och gör precis som man vill.
Det är nog mycket tack vare ett bättre styrsystem än med hestec sprutet.
Nu med Sm4at upplevde jag kontrollen på alla funktioner ut i perfektion och T_Hedman gjorde en launch med antilag funktion som matade på riktigt fint.
Får jag lite mer körtid nu så tror jag att detta kommer bli riktigt bra.
Allt känns kanonbra faktiskt.
Gött att vara "back on track"
Härligt att ha en fungerande och hel maskin med hem.
Allt har flytit på bra tycker jag. inga stora saker som inte gått i lås.
Tyvärr var ju regnet vår stora fiende. Därför skriver jag detta nu och inte ikväll.
Det regnade så imorse att vi åkte hem.
Men igår Lördag blev det två resor.
Chauffören (läs jag) var något ringrostig

Första resan ut hade jag kvar något mycket av hängasrepan jag gjorde för ett år sedan.
Misslyckad burnout och start. Gasade på ettans växel en bit ut och släpte av.
In i depån och kolla loggen. Blandade mellan 4,00-3,88 i Afr på 1,5bars ladd som jag mes-åkte på.
Andra resan hade jag som mål att få till en burnout.
Fick den att gå loss och värmde tre växlar på 1,5bars ladd sen orkade den inte nått mer när vi kom ut i klistret.
Stagade in och hade som plan att kliva iväg med launchen aktiverad, Kopplingen hade jag glömt bort att den motade lite och jag orkade inte hålla bilen i stage utan gled ur med följd av att jag släppt kopplingen (tydligen helt nu) och fick kärringstopp.
Kinnade igång maskinen och kände lite på ettan igen med bra resultat i loggen.
Sen var dagens körningar tyvärr slut.
Men maskinen fick varva ut till 9000rpm och allting ser riktigt bra ut.
Den är helt torr och vattennivåer ser helt okej ut. Fick tömma vevhusburken men annars var det inte nått oväntat.
Den går riktigt snällt och gör precis som man vill.
Det är nog mycket tack vare ett bättre styrsystem än med hestec sprutet.
Nu med Sm4at upplevde jag kontrollen på alla funktioner ut i perfektion och T_Hedman gjorde en launch med antilag funktion som matade på riktigt fint.
Får jag lite mer körtid nu så tror jag att detta kommer bli riktigt bra.
Allt känns kanonbra faktiskt.
Gött att vara "back on track"
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Racerapport
Skönt att du är nöjd då, utan att få till en repa
Flera körningar på g?

Flera körningar på g?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Racerapport
Vart hittar man info om tävlingen i Lindesberg
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: 7,50 140,1000hästars volvo 4,a Racerapport
Anmäld till PPf träffen!
Har gjort en liten upptäckt som kan vara värd att nämna.
Förr körde jag alltid ur bränslesystemet med bensin för att smörja spridare och hela systemet vid avstängning eftersom jag kör på metanol.
Nu tänkte jag vara smart och göra det samma med e85 eftersom det bränslet funkar lite bättre med mina spridarinställningar och afr värden än bensin.
Döm om min förvåning när jag möts av klister i hela tanken nu när jag kollade till bränsle nivån.
Samma typ av klister som uppenbarar sig i spridarna och i kanaler i toppar när man kört ett tag på e85.
Suck...
Tvätta tvätta tvätta..
Tanken ren, bara att köra rent bränslesystemet igen med bättre saker.
Har gjort en liten upptäckt som kan vara värd att nämna.
Förr körde jag alltid ur bränslesystemet med bensin för att smörja spridare och hela systemet vid avstängning eftersom jag kör på metanol.
Nu tänkte jag vara smart och göra det samma med e85 eftersom det bränslet funkar lite bättre med mina spridarinställningar och afr värden än bensin.
Döm om min förvåning när jag möts av klister i hela tanken nu när jag kollade till bränsle nivån.
Samma typ av klister som uppenbarar sig i spridarna och i kanaler i toppar när man kört ett tag på e85.
Suck...
Tvätta tvätta tvätta..
Tanken ren, bara att köra rent bränslesystemet igen med bättre saker.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169