k-jet , hur skall jag koppla ???
Moderator: backeliten
k-jet , hur skall jag koppla ???
Jag har satt i en b21et i en ascona a, andvänder k-jet.
allt är kopplat och klart utom strömmen till kallstart,styrtrycksventil och tillsatsluften.
någon som vet hur det skall kopplas,
Det sitter även 2 st vacumslangar på en givare under insuget i framkant av motorn, vad skall dom kopplas till.
vad krävs för att motorn skall starta och gå att köra.
jag har ingen erfarenhet av k-jet
jag har tidigare kört med b23 rally motor
Patrik
allt är kopplat och klart utom strömmen till kallstart,styrtrycksventil och tillsatsluften.
någon som vet hur det skall kopplas,
Det sitter även 2 st vacumslangar på en givare under insuget i framkant av motorn, vad skall dom kopplas till.
vad krävs för att motorn skall starta och gå att köra.
jag har ingen erfarenhet av k-jet
jag har tidigare kört med b23 rally motor
Patrik
Ja var med och kopplade in ett k-jet på en b230 turbo och den enda elen vi hade var en kabel till bränslepumpen och en till kallstarts ventilen. Alla extra luft slangar och andra finnesser pluggades eller kopplades bort.
Den motor gick skapligt litte mycket bränsle kanske det blev lite onödigt varmt men anars så...
Den motor gick skapligt litte mycket bränsle kanske det blev lite onödigt varmt men anars så...
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
ett råbarkat system koplar man en knapp till kalstarten och en + - till styrtrycks ventilen som ligger på när tändningen är på. tomgångs motornen kan man skita i tycker jag, annars så är det bara en + - dit också.
org bränsle reläet ska det fungera eller kör du i gång pumpen manuellt över tändninglåset?
org bränsle reläet ska det fungera eller kör du i gång pumpen manuellt över tändninglåset?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
den till styrtrycket skall koplas.Patrik H skrev:vilka vaccum slangar krävs att man kopplar in
patrik
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
den ger motorn fetare blandning bå den är kall, sen fetar den på lite vid laddtryck på turbo modellen.Patrik H skrev:vad gör igentligen styrtrycksventilen?
vissa byter ut denna ventil till en fast sjusterventil när dom trimmar (grupp A).
högt tryck ger snål blandning och lågt ger fet blandning!
en 0-6bars mätare kan va bra att ha här så att man kan se att den sköter sig!
obs kolla också så spridarna fungerar som de ska (ganska vanligt med problem) en välutrustad bilvärksta har grejor för det.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/