Heavy metal bmw:n

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av Moggemx »

Blir nog grymt dehär ändå :)
vad vare för aggregat du körde med ? Bw 480 eller vare ännu större?
har kikat på det lite själv också så ska bli kul å se hur det funkar!
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
thedriftking
Forumsberoende
Inlägg: 631
Blev medlem: tor sep 29, 2011 7:31 pm
Ort: Linköping

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av thedriftking »

Hur ska tryckrören dras? :)
Erik Johansson.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av j björk »

Jag kapade det här grenröret:

Bild

Ett jag hade med upphackad och sabbad kollektor.
Jag har kapat rören innan kollektorn och kapat bort flänsarna.

Samt på det ena röret jag använde förut:

Bild

Om de är intressanta kan vi nog komma överrens.

Jo, det är bw 480sx4 stora turbin.

Dra tryckrör bör nog gå bra, det blir antagligen ganska rakt neråt från turbon.
Den hamnar högre än på bilden, där ligger den bara på motorn mot hjulhuset.
Jag tror avgasröret blir betydligt svårare.

Det blir helt klart funktion före form här, kommer se för jäkligt ut :doh:
Per Eriksson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: ons aug 09, 2006 9:58 am

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av Per Eriksson »

Blir nog bra det där men kommer det gå at stänga huven? för du får inte göra hål den..........
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av larsat »

Hmm trodde det funkade rätt skapligt med turbon bak nu sist o var mest lådan som strulat men det blir nog bra det där!
Hur det ser ut spelar väll mindre roll, blir intressant o se vad det blir för skillnad!
Pimpolainen
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:48 pm

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av Pimpolainen »

faaan vilken energi du har!

snyggt grenrör!
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av Moggemx »

Okey,480.. visst äre 80mm kompressor på den då? 88mm turbin?
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av robban »

Kadett4wd: Men så är det.

Robbz: Jo jag vet :) Men när folk inte vill lyssna så orkar jag inte dra det vidare.

Björk: Tycker dock du gör rätt i det du gör nu, nu kan du gå ner i turbin oxo om du vill få lite bättre register.
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av j björk »

Per Eriksson skrev:Blir nog bra det där men kommer det gå at stänga huven? för du får inte göra hål den..........
Säg inte sådär, har suttit och ångestläst reglerna nu men inte hittat något dylikt?
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av larsat »

Gör ett stort jänkarkompressorscoop över :)
Per Eriksson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: ons aug 09, 2006 9:58 am

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av Per Eriksson »

reglerna skiter jag i, tänkte mest på utseendet......
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av j björk »

Jag ser ingen möjlighet att få dit turbon fram på ett vettigt sätt tyvärr :(
Jo, det blir hemskt, alternativet är väl 2 små..
Typ något sådant här:
http://www.ebay.com/itm/Borg-Warner-767 ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Dock finns nog inte riktigt ekonomin till det nu, mycket andra utgifter..
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av knotan »

jag röstar på två td0416-19t, räcker garanterat till ändamålet , kostar inte så sjuka slantar heller, dessutom rätt små å smidiga med inbyggd wg och avlastning 8)

två sånna och du har nog mer vridmoment än du har nu med kompressorn redan från 2500-3000 rpm, det är jag (nästan) helt övertygad om :twisted:
snabbast på "Forat" 2012 :)

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Bild
Användarvisningsbild
johanedstrom
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: mån okt 31, 2005 11:45 am
Ort: Piteå

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av johanedstrom »

en polare kör dubbla 19t på en 2.8 m50 med gtymt register. 715nm @3700. dock tror jag det det stopp vid 530whp @5700 tror han laddar 1,6bar
E21 Turbo
Min bil!
JohnE
För mycket laddtryck
Inlägg: 158
Blev medlem: fre apr 11, 2008 1:38 pm
Ort: Västerås

Re: Heavy metal bmw:n

Inlägg av JohnE »

Skriver en liten kladd i tråden som uppmuntring och för att prenumerera på ämnet :mrgreen: :thumbright:
John Edvardsson
Skriv svar