tjopp.. Nej inget drag,, bara 'drag' i motorn

Jo det är en C55
Hursom, själva insuget ska jag låta vara, det jag menade med insugssystemet var från spjället till luftfiltren.
Ska finnas närapå 10hk bara av att ta väck den och köra 2 rör hela vägen med fin 'kollektor' och ett par täckta BMC filter med slangarna ut i fronten där std drar luft.
Man kan juh snajda till en fin kåpa uppepå alltihopa så det ser lite ut som stdgrunkan, som ser ut som ett rymdskepp *S*
Det ska även finnas nån liten hästkraft av att borra upp spjället och montera ett par millimeter större spjäll.
Grenrören har jag hittat flänsar till nu faktiskt, KL racing!! men i svartstål.
fast faktum är att det är en liten fördel på just flänsarna.
E85 har jag ingen tanke på faktiskt... än.
Men ett enkelt och bra piggyback kanske köps in framöver för att kunna mappa själv utan att behöva åka till nån som kan mercakoderna.
sitter juh chip i den redan nu, så jag gör alla moddar och ser hur det artar sig.
Kan juh kanske räcka med en bränsletryckskorrigering bara.
de fränaste c55 maskinerna med 'longtube' headers lämnar juh faktiskt runt 350-360på hjulen.
Uppskattningsvis runt 410-430hk i maskin.
Och topplocksfilare som man är så vet jag det finns ytterligare lite effekt där, men.... jag har lovat mig själv att inte plocka isär maskin.