OPEL OLYMPIA 1949

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
lyyski
Forumsberoende
Inlägg: 1832
Blev medlem: fre sep 24, 2010 11:36 pm
Ort: Borås

OPEL OLYMPIA 1949

Inlägg av lyyski »

Det är nog saknaden av bilder som håller många i från att kommentera och visa intresse:)

Upp med lite bilder så ska du nog se att de väller in kommentarer;)
W108
För mycket laddtryck
Inlägg: 474
Blev medlem: mån sep 24, 2012 7:18 pm

Re: OPEL OLYMPIA 1949

Inlägg av W108 »

KAWASAKI skrev::( Det verkar vara svalt inntresse för mitt projekt här på forumet, så vi lägger ner tråden. Adjö mvh KAWASAKI :D
En sådan här tråd är faktiskt helt värdelös såvida det inte serveras bilder också, skicka upp några så skall du se att intresset skjuter i höjden. Åtminstone hos mig :thumbright:
KAWASAKI
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: tor mar 19, 2009 3:58 pm

Re: OPEL OLYMPIA 1949

Inlägg av KAWASAKI »

:( Önskar inga mer komentarer om den här tråden den är avslutad för evigt mvh besviken forumannvändare :) GLÖM DET HÄR :D
Senast redigerad av KAWASAKI den sön okt 21, 2012 1:28 pm, redigerad totalt 1 gånger.
W108
För mycket laddtryck
Inlägg: 474
Blev medlem: mån sep 24, 2012 7:18 pm

Re: OPEL OLYMPIA 1949

Inlägg av W108 »

Men skojar du? Du måste väl själv inse faktumet? Tänk dig en motortidning med enbart text, har de inga bilder till så spelar det ingen roll hur intressant det än är. INGEN skulle köpa en sådan tidning.

Jag (och säkert många fler med mig) har verkligen sett fram emot att följa ditt projekt. hoppas du omvärderar ditt beslut...
Firenza
För mycket laddtryck
Inlägg: 142
Blev medlem: tis feb 01, 2011 7:24 am
Ort: Tenhult
Kontakt:

Re: OPEL OLYMPIA 1949

Inlägg av Firenza »

this thread is worthless without pics :deal:

Ursäkta men kunde inte låta bli
gottlieb
Forumsberoende
Inlägg: 855
Blev medlem: tor jul 28, 2011 8:56 pm

Re: OPEL OLYMPIA 1949

Inlägg av gottlieb »

Bilder.
KAWASAKI
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: tor mar 19, 2009 3:58 pm

Re: OPEL OLYMPIA 1949

Inlägg av KAWASAKI »

:D Vad spelar det för roll med bilder är bara massa rostjobb som ingen är inntreserad av. Jag kan ordna bilder när det blir mer inntresanta jobb. Tror jag fortsätter med min tråd mvh KAWASAKI :D
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: OPEL OLYMPIA 1949

Inlägg av * * * NXJ * * * »

E bild säger mer än 1000 ord :thumbright:

:arrow: NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
gammal gubbe
Lite mer laddtryck
Inlägg: 30
Blev medlem: fre mar 25, 2011 10:26 pm

Re: OPEL OLYMPIA 1949

Inlägg av gammal gubbe »

Bra kämpa på bara KAWASAKI :D . Men kan faktiskt vara intressant med bilder på rostlagning också, så att man ser att det är fler som inte är riktigt kloka :) (Och så kan man ju visa frun att man inte är ensam om galenskapen :D )
/ Göran
KAWASAKI
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: tor mar 19, 2009 3:58 pm

Re: OPEL OLYMPIA 1949

Inlägg av KAWASAKI »

:D Jag skall lägga upp bilder när det blir mer inntresant just nu lagar jag alla balkar och klär dom med 2mm-plåt. Men jag börjar bli jävligt less, samt att jag helsvetsar alla skarvar i karossen som en rally-bil. Den kommer att bli som en stridsvagn i vridstyvhet, samt att jag slipar veranda svets. Sen har jag innförskaffat in en till MV6-2001 :D OMEGA skall ha den motorn istället det är en 3,2liters på 218hk. mvh KAWASAKI :D
W108
För mycket laddtryck
Inlägg: 474
Blev medlem: mån sep 24, 2012 7:18 pm

Re: OPEL OLYMPIA 1949

Inlägg av W108 »

Bra att du ändrade dig, jag tycker det verkar vara ett fräckt projekt :thumbright:

Enda smolket är att du inte vill ta till dig att vi är många som faktiskt ÄR intresserade att följa även små och tråkiga steg i bilder.
Själv är jag inte ens säker på hur en Olympia -49 ser ut, så en bild på utgångsobjektet kan du väl bjussa på?
KAWASAKI
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: tor mar 19, 2009 3:58 pm

Re: OPEL OLYMPIA 1949

Inlägg av KAWASAKI »

:D Jag skall försöka ordna bilder på mitt projekt,skall prata med min son. Själv är jag inge vidare på datorer, nu gör vi kväll får jobba vidare i morgon. mvh KAWASAKI :D :D :D :D :D :D
SRyLul
För mycket laddtryck
Inlägg: 174
Blev medlem: sön apr 18, 2010 8:08 am
Ort: Luleå

Re: OPEL OLYMPIA 1949

Inlägg av SRyLul »

Antar att du vill köra V6an för att det är Opel och många cylindrar? Men om du har tänkt att få dom 218 att växa, så kan ju ett altenativ vara att ha fyra cylindrar i rad? Då tänker jag närmast på en Saab-turbofyra, eftersom sexan åxå är "Saab". Passar på Omegalådan! Kostar väldigt lite att få betydligt mer "grymt" än det kostar med sexan. Fast den låter ju inte likadant på tomgång...
/Samuel R
Projekt: Toyota Corolla KE20 -73 med Saab B234L 199hk
KAWASAKI
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: tor mar 19, 2009 3:58 pm

Re: OPEL OLYMPIA 1949

Inlägg av KAWASAKI »

:D Det skall vara OPEL rakt igenom ända avsteg jag har gjort är fälgar, dom kommer från RENAULT MEGAN 2003 17tum kör man OPEL så är det som gäller mvh KAWASAKI :D :D :D :D :D :D PS Jag bryr mig inte om kostnaden för jag vill sex-cylindrar tycker den så snygg effeckten räcker bra till :D :D :D
GPD
Lite mer laddtryck
Inlägg: 26
Blev medlem: lör mar 05, 2011 8:58 pm
Ort: Stockholm

Re: OPEL OLYMPIA 1949

Inlägg av GPD »

Nästan 2000 visningar av tråden, så nog finns ett stort intresse. Är säkert många som likt mig läser mycket men kommenterar ytterst lite. Kämpa på, verkar vara ett riktigt häftigt bygge! :thumbright:
Skriv svar