Tänkte köpa mig ett par dellorto 40:or och har några frågor. Bilen är en 740 GL (b230A)
1. Vad ja har förstått så behöver jag en bränsletrycksregulator, stämmer detta?
2. Behöver jag byta bränslepump?
3. Måste ja ha ett insug med uttag för servoanslutning eller går det lösa det på nåt annat sätt? (ja tänker på den slangen som går mellan styrsnäckan och insuget)
Tack på förhand.
Några frågor angående byte till dellorto 40:or
Några frågor angående byte till dellorto 40:or
Patrik Lindgren
tjena
1 japp du behöver BTR, trycket för dellorto ska vara 0,18 om jag minns rätt, sedan om du ska köra turbo ska du ha en som ökar trycket lika me laddet men den funkar till sug oxå.. finns t.ex. på www.kgtrimning.com FK-1 tror ja den kallas där.. malpassi är märket
2 ja du måste sätta i en elektrisk bränslepump, iom att du har förgasare innan så har du en mekanisk pump i blocket... hade du däremot haft en insprutarmotor hade du kunnat koppla in de direkt, ta en elektrisk pump på skroten vilken som hellst funkar nog bra, sedan sätter du den under tanken så den har soppa hela tiden & drar en slang till BTR'en & däriffrån en retur bak till tanken, returen bör vara ganska grov eftersom den mesta soppan åker tillbaka
3 du behöver bara ha en nippel i insuget så får du vakuum till bromsservon, det går väll ingen slang till styrsnäckan? förstår inte redigt vad du menar, men ifall de gör de så sätter du väll bara en nippel till den oxå, de räcker ju me en nippel i insuget & sedan en massa förgreningar
hoppas du fick svar på de du undrade
1 japp du behöver BTR, trycket för dellorto ska vara 0,18 om jag minns rätt, sedan om du ska köra turbo ska du ha en som ökar trycket lika me laddet men den funkar till sug oxå.. finns t.ex. på www.kgtrimning.com FK-1 tror ja den kallas där.. malpassi är märket
2 ja du måste sätta i en elektrisk bränslepump, iom att du har förgasare innan så har du en mekanisk pump i blocket... hade du däremot haft en insprutarmotor hade du kunnat koppla in de direkt, ta en elektrisk pump på skroten vilken som hellst funkar nog bra, sedan sätter du den under tanken så den har soppa hela tiden & drar en slang till BTR'en & däriffrån en retur bak till tanken, returen bör vara ganska grov eftersom den mesta soppan åker tillbaka
3 du behöver bara ha en nippel i insuget så får du vakuum till bromsservon, det går väll ingen slang till styrsnäckan? förstår inte redigt vad du menar, men ifall de gör de så sätter du väll bara en nippel till den oxå, de räcker ju me en nippel i insuget & sedan en massa förgreningar
hoppas du fick svar på de du undrade

tackar för dom svaren! Går de verkligen med vilken pump som helst? funkar en insprutarpump. och angående slangen till styrsnäckan... måste vart borta när jag skrev det.. menar givetvis bromsservonlarsat skrev:tjena
1 japp du behöver BTR, trycket för dellorto ska vara 0,18 om jag minns rätt, sedan om du ska köra turbo ska du ha en som ökar trycket lika me laddet men den funkar till sug oxå.. finns t.ex. på www.kgtrimning.com FK-1 tror ja den kallas där.. malpassi är märket
2 ja du måste sätta i en elektrisk bränslepump, iom att du har förgasare innan så har du en mekanisk pump i blocket... hade du däremot haft en insprutarmotor hade du kunnat koppla in de direkt, ta en elektrisk pump på skroten vilken som hellst funkar nog bra, sedan sätter du den under tanken så den har soppa hela tiden & drar en slang till BTR'en & däriffrån en retur bak till tanken, returen bör vara ganska grov eftersom den mesta soppan åker tillbaka
3 du behöver bara ha en nippel i insuget så får du vakuum till bromsservon, det går väll ingen slang till styrsnäckan? förstår inte redigt vad du menar, men ifall de gör de så sätter du väll bara en nippel till den oxå, de räcker ju me en nippel i insuget & sedan en massa förgreningar
hoppas du fick svar på de du undrade

Patrik Lindgren