Micke K skrev:Jag är också jäkligt imponerad av bygget.
Vad har du för budget?
Är det bytestjänster med maskinberabetningen av detaljer? Annars lär det braka iväg med stålar.
Hur hade du tänkt att lösa med drivaxlar? Finns det färdiga i rätt längd eller ska du tillverka egna?
Har lite problem att lösa mina egna skulle behöva korta mina 960 axlar 100mm har du några tips.
Länk till mitt bygge.
http://www.locostsweden.se/ipb/index.ph ... =9805&st=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Har tänkt att det inte ska kosta mer än 500k iaf.. då är det racefärdig bil.
Maskinbearbetningen har några gamla arbetskamrater samt bekanta hjälpt mig med så det har varit hyfsat billigt ändå. Tur man inte behövt betala fullpris iaf!
Drivaxlarna har jag köpt material till, Orvar Supreme rundstång 35mm, ska göra egna som passar min längd.
Vet inte hur pass svetsbart materialet är i de drivaxlarna. Det är väl inte optimalt att varken korta eller förlänga axlar eftersom hållfastheten troligtvis försämras.
Jag gav 1000kr/drivaxel, L=750mm. Det tycker inte jag är dyrt med tanke på att det är samma som de kör med i rallycross.
Funkar med SS2541 också, det är dessutom billigare.
Sen tillkommer ju givetvis bearbetningskostnaden på det...