Kristoffer Helle skrev:Det er skit at inte ni som er her inne er poliser! Då hadde ALT varit bra...
Fortsetta med at se ned på polisen! avskaffa dom helt hadde varit det besta!

nej.. Ni går rundt varje dag pga dom. Glöm inte det bara för at dom skjöt 2 hundar som en bevepnat kille hadde!
Se filmen igen och hör vad killen säger, han hotar ingen, bara att skada sig själv om de ger sig på hans hundar.
De poliser jag har träffat under mitt liv har mer betett sig som gangsters än de riktiga gangsters jag har träffat.
Det finns bra poliser men de är få och lätträknade.
Detta är tyvärr inte en engångsföreteelse utan ganska vanligt.
Inte bara att de skjuter hundar och folk helt i onödan utan hela attityden mot medborgarna.
Respekt är inte något man får utan något man får förtjäna.
Om jag portar sönder en topp eller gör något annat fel får jag stå för det.
Om jag kör för fort får jag böter men dom kan skjuta och misshandla människor och djur utan att någonsin få stå till svars.
Dom ska inte stå över lagen och gör det egentligen inte heller men dom utreder ju själva sina brott.
Deras valspråk är "Att hjälpa och ställa tillrätta". Vem hjälper dom och vad ställer dom tillrätta i filmen?
Befälet begår mened och det finns filmdokumentation men ändå händer inget?
Hur fan ska man kunna respektera såna korrupta kräk?
Likaså styrelseledamöter i aktiebolag som ger sig själva bonus fast företaget går med ständiga miljardförluster.
Eller politiker som Göran Persson med flera (med alla) som kan sluta jobba och får skyhögt betalt livet ut.
Jag hade gärna ändrat på samhället om jag hade kunnat men det kan jag bara på mikronivå.
Jag kan hjälpa folk omkring mig och jag kan visa andra hur våra myndigheter beter sig.
Här är en intressant film om finansvärlden :
http://www.theotherschoolofeconomics.org/?p=2499
"Think small, rob a gas station. Think big, be the President of the nation".
Det finns något som heter proportionalitetsprincipen i lagen:
2.4.2.2 Proportionalitetsprincipen
Proportionalitetsprincipen innebär att de skador och olägenheter som ett polisingripande
kan medföra för ett motstående intresse ska stå i proportion till syftet med ingripandet.
Av detta följer att ju mer allvarlig eller omfattande faran är, desto kraftigare medel får
polisen använda. Dock får det i princip inte orsaka större intrång i motstående intresse,
än det som det avser skydda. Hänsyn ska även tas till indirekta skadeverkningar eller
olägenheter som ingripandet kan orsaka tredje man.
Mer här:
http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=r ... GE&cad=rja
Erland