Detta känner jag igen också,, men i lite omvänd form.Magic thomsson skrev:Känner jag vill berätta några saker som jag tycker är lite skojaraktiga,när vi skulle köpa oss en bil jag o sambon så fann vi en på blocket först som verka kanon,en volvo v70 diesel,en 04 a för 60 000kr i kanonskick.Säljaren va inte svensk men jag va av den uppfattningen att det ska inte ha nån betydelse,jag ringde och frågade om allt möjligt,bucklor,oljud,service mm,bilen va fullservad med stämplar och allt va helt perfekt sa säljaren,inga skavanker,gick som en dröm på vägen sa han,vi gjorde upp vi kommer ner o kollar,va 30 mil dit så jag åkte ju ner för o köpa bilen tänkte jag,när vi kom ner på avtalat tid va han inte hemma först o främst,säljaren va o handla så vi fick vänta 45 min,sen när han kom så såg man ju det ena o det andra på bilen,inte samma fälgar som på bilden på blocket,spräckt framruta,flera bucklor,lampor som inte lyste,varningslampor i instrumentet som varnade om det ena och andra,inte städat inuti,låg pizzakartonger mm i bilen,jag hade ju åkt 3 timmar för o kolla på bilen så jag provkörde den iaf ifall man kunnat skambjuda för alla småfel,men provkörningen va lika jävlig som det visuella intrycket,vibrationer i ratten,drog till höger,trög växellåda,skramlande oljud från toppen som kom och gick i oregelbundna tidsintervaller,serviceboken hade konstiga stämplar,jag ifrågasatte dom fel jag märkt och säljaren undrade om jag jobbade på bilverkstad som kunde så mycket om bilen,säljaren kom med den ena än den andra bortförklaringen om felen jag rabblade upp,jag minst sagt kokade inombords,här hade man åkt en hel dag för o köpa en bil för 60 lax och man skulle bli pålurad en skrothög,nu förstår jag dom som skriver på blocket,endast svensktalande,sen köpte vi en annan bil av en bekant ist som funkar kanon.
Ska juh sälja Min C36 AMG.
Ringde en kulturberikare, och absolut inte trodde mig då jag sade jag servat den själv och bilen verkigen ÄR i toppskick.
Givetvis ska juh köpare vara skeptiska, men den här var verkligen dryg, jag har juh till och med 'buildsheet' på bilen och ändå hävdade han att jag inte kunde nåt om Mercedes etc etc.
Allt jag sade som bilen var utrustad med var ditmonterat i efterhand enligt honom.
Jag hänvisade till buildsheet´en.. men ändå skulle han ifrågasätta PRECIS allt.
Slutade med att jag sade: vet du vad? du får inte köpa bilen av mig Hejdå!... sen lade jag på.
Nästa annons på bilen blir det tyvärr lite mera rasistiskt stuk på,, ville inte ta den vägen. men fasen.. ibland måste man.