Jag tänkte avslöja några funderingar som jag burit på ett tag. Det kan vara viktigt att poängtera att jag vill kunna njuta av bilen på vägen och jag kommer inte jaga de sista tiondelarna på bana och heller inte de sista hästkrafterna ur motorn. Bilbygget är för mig att skapa och forma i plåt i första hand.
1. Vacuumservo och huvudbromscylinder från Passaten ELLER två cylindrar och bromsvåg.SFRO-mannen röstar på det första alternativet.
2. Elektrisk handbroms känns som vettigt för mig som inte har många centimeter mellan stolarna. Finns det någon elektrisk handbroms som skulle kunna appliceras här utan CAN-kommunikation ?
3. Coilovers med PUR-bussningar eller mjukare.Helst ska det också finnas stor lindningsdiameter på fjädern, eftersom jag värnar om komforten. Tips på produkter och hemsidor, så jag kan fastställa vilken bredd bussningen ska ha plats för i nedre länkarmarna.
4. Krängningsstag (K-fjäder), vart hittar man univeralgrejer som erbjuder utbytbara delar?
5. Defrosterfunktionen behöver jag planera för nu. Motorn sitter bak och producerar värmen, kupéelement och fläkt har jag plats för fram. Skulle jag kunna köra luftburen distribution bakifrån (som original

). Finns det eluppvärmda Kupéelement och skulle det kunna räcka?
Om varmvattnet ska dras fram, vilka rör och material är lämpliga? Det kommer krävas en skarv framför motorn.
6. Bränslerör. Vilka rör och skarvar är lämpliga.
För mig är inte eloxering ett krav.
Tacksam för tips och funderingar