Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
Vid 2:30 står det att den ger ca 560 hk @ 9000 rpm, 471 Nm@6400 rpm. 1745 cc cyl. volym, 7:1 i kompförhållande, slaglängd 72,75 mm.
Laddtryck 1,3-1,5 bar ställbart från förarplats...
lyyski: Han måste ju ha 3-4 kg ladd efter han vridit så många gånger;) haha
Min gissning är att han justerar bromsballansen. Han värmde bromsarna under uppvärmningsvarvet vilket kan tyda på riktiga högtemp belägg.
Då måste man justera ballansen allt eftersom tempen går upp i bromsarna.
Ju högre temp beläggen klarar desto större är skillnaden mellan varma och kalla.
Kollar man på laddtrycksmätaren längst till vänster laddar den lika mycket hela tiden.
Det stämmer som du säger Micke, kollade på videon igen och laddtrycket är ju samma.
Men det är ett sabla skruvande på bromsbalansen istället, verkar vara nån utväxling på justeringen. Kan ju vara praktiskt när det skakar och rister i bilen, svårt att finjustera då.
Antagligen för att det är historisk racing och där får man sällan ändra nåt från hur det var på 80-talet.
Det enda som brukar få bytas till nya grejer är bur, stol och bälten och sånt.