Strömberg Volvo 242 race projekt,Nya bilder 29/5-13

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
__Mackee__
För mycket laddtryck

Re: Strömbergs Volvo 242 race/drifting projekt,Nya feta brom

Inlägg av __Mackee__ »

Fy fan vilket jävla tempo :thumbright: Och ännu bättre kvalité !
Du skulle inte kunna fixa en uppsättning till med topplaringar :)?
stromberg
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

mickeidiket skrev:Blir hur fint som helst! :)

Tackar....
stromberg
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

E34 RRT skrev:blir nätt!! :)

var har du handlat dina compomotive fälgar?

tack, dom köpte jag begagnade, fast det är helt nytt... så vet inte vart dom är köpta, men vet att mocomp i Ale kan ordna i alla fall..
stromberg
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

Hela bygget ser ju ut som skit! Oj oj

Bäst att du lämnar den till mig
Fy fan vad du bygger önskar att min kunde bli lika fin,
eller att man hade den orken du har.
Du gör ett grymt jobb!
Får önska och drömma mig bort om att min bli blir lika fin

Okay, du får den, är ändå trött på´n.... :hihi: skämt åsido.
Tack så mycket..Försöker så gott man kan... ork finns det att ta av.. är i garaget all ledig tid jag har...
Klart att din kan bli lika bra, är bara å kämpa på... Man bygger efter sin möjlighet å vad ekonomin håller till.. / Strömberg
stromberg
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

__Mackee__ skrev:Fy fan vilket jävla tempo :thumbright: Och ännu bättre kvalité !
Du skulle inte kunna fixa en uppsättning till med topplaringar :)?

Hehe, tack... Ang topplagringar så går det inte fixa det nu i alla fall... är för ont om tid... tyvärr... Mvh Strömberg
stromberg
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

Hallå boys...

ursäkta jag varit lite trög på å svara era kommentarer.... men har varit i garaget å försökt få något gjort...

Hade tänkt å åka med plastdörrar på bilen... men har kommit fram till att det kommer å ta för lång tid att bygga å få ordning på det... å jag börjar känna lite tids nöd...mycket kvar å göra.. Så vi hängde på vanliga dörrar igår, var en del inpassande för å få det bra.. men nu är det gjort.... :) så med skärmarna å dörrarna på så börjar det kännas som en bil igen... kul som fan...

Som ni kan se tidigare i tråden så sitter huvudbågen framför orginal bältesinfästningar i B-stolpen, detta gör att jag inte kan åka med orginal 3-punktsbälten med löprulle, utan måste hitta på något annat när jag ska besikta bilen, så köpte mig ett par gamla hederliga 3 punkts bälten utan löprulle från amazon, så nu monterar jag dom, ser fan ut, men funkar som det ska, men dom åker ut direkt efter besiktning, de lovar jag...

Sen fick jag även kolfiber kåpan över motorn, ser lite roligare ut i alla fall...

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Åker till garaget strax å fortsätter, återkommer om det blir några nya framsteg.... :) ha de gött / Strömberg
stromberg
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

Go kväll, har vart i garaget hela dagen idag igen... börjar bli många timmar där nu... :rolleyes:

Började med å sätta in mina "nya" 3 punktsbälten, enligt SFRO måste man om bilen har 3 punktsbälten orginal även ha det efter ombyggnad, å eftersom huvudbågen står framför orginal löprulle så va ja tvungen att hitta på något,
valet föll på 3 punktsbälte från amazon, riktigt fina saker... :rolleyes:.

Men nu följer jag regelboken å det är det viktiga. Men dom är så äckligt fula så dom kommer åka ur direkt efter godkänd besiktning, får jag ombesiktning pga av det så får jag ta det...
Nu sitter dom där skruvade med 7/16 UNF helt enligt boken... :)

Sen fortsatte jag å montera mer grejer i fronten, så nu har jag haft båda ljusersättningarna på plats samtidigt, tycker de ser brutalt ut... längtar tills den kommer ner på backen när den blir låg igen, kommer se ännu bättre ut då..

Sen slängde jag på bagageluckan så jag fick borrat hål för vingen, kommer nog bli riktigt snyggt när den är riktigt vit å sen på med kolfiber delarna...

Kommer fortsätta i veckan å bygga så mycket jag kan innan byggbesiktningen. i slutet på veckan ska jag få nya fjäderbenen från sellholm, å då kan jag få ner den på hjul igen... längtar efter å kunna få putta ut den ur garaget igen å se hur det ser ut nu när det blir mycket lägre...

Bilder som vanligt....

Få förunnat att ha så här fina bälten... :rolleyes:

Bild

Bild

Bild

Bild

Vinge å bakljus monterade, även kofångaren hängdes dit... blir bättre helhet då...

Bild

Bild

Bild

Bild

Hängde på en 17", satan va löjligt det såg ut, ser skit liten ut i det enorma hjulhuset nu... :D

Bild

Fronten komplett typ... Lampor, kofångare, spoiler, grill, börjar bli riktigt bra... är nöjd... :)

Bild

Bild

Bild

Bild

De va de lilla grabbar.... hoppas det blir bra... det tycker i alla fall jag... ;) man kan säga att jag längtar tills den står där å allt har samma färg... då blir det ännu bättre... :) Trevlig kväll, / Strömberg
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Kontakt:

Re: Strömbergs Volvo 242 race projekt, byggbesiktning 8/3.

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Det BLIR bra :thumbright:

Grymt fränt med framlyktorna :thumbright:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
stromberg
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

Tack, javisst blir det.. gillar det som fan... ser inte ut som alla andra 240:is...

Mvh Strömberg
therealpinto
SFRO-snubben
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Är det inte bättre att ordna riktiga bälten som fungerar bra? Dessutom är det väl tveksamt om Amazonbältena är E-märkta vilket de måste vara i en nyare bil.

Det ser ju ut som du har en hylsa in mot B-stolpen för övre bältesfästet, och att göra ett nytt fäste för bältesrulle i nederkant är ju en bagatell.

Nya rullbälten från till exempel Securon finns för runt 220-250 kr på Ebay.uk i flera olika längder, det är riktigt prisvärt för grejer som funkar bra.

Tänk också på att dra bältenas höftband genom stolarnas bälteshål, så de kan ligga an mot kroppen ordentligt.

/Gustaf
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

Är det inte bättre att ordna riktiga bälten som fungerar bra? Dessutom är det väl tveksamt om Amazonbältena är E-märkta vilket de måste vara i en nyare bil.

Det ser ju ut som du har en hylsa in mot B-stolpen för övre bältesfästet, och att göra ett nytt fäste för bältesrulle i nederkant är ju en bagatell.

Nya rullbälten från till exempel Securon finns för runt 220-250 kr på Ebay.uk i flera olika längder, det är riktigt prisvärt för grejer som funkar bra.

Tänk också på att dra bältenas höftband genom stolarnas bälteshål, så de kan ligga an mot kroppen ordentligt.

/Gustaf

Hej Gustaf, kul att du skrev en rad...å bra tips, har faktiskt inte tänkt på det med e märkt.. får kolla det, ang bälte med löprulle så hade det varit kanon, men eftersom bältena inte får vidröra buren om jag fattat det rätt så är det svårt å få det bra.. jag tycker att det inte borde vara någon fara om den ligger emot lite mot ett runt röt, men är ju tyvärr inte jag som bestämmer det... :hihi:
Jag har Volvo 240 orginal 3 punktsbälte, så är inte det som är bekymmret, utan just det att det inte får skava mot något... , å då kom jag på idéen med dessa bältena, nu skaver det inte mot någon, men däremot så är det ju gammal skit rent ut sagt..
Är så synd att man inte kan besikta med 4 eller 6 punktsbälten... det hade ju löst mycket problem på vägen... :thumbright:
Ska tänkt på det med bältena genom bälteshålen i stolarna,

Har du läst tidigare i tråden?? Är det något mer som du direkt tycker ser tokigt ut, ska ju snart få besök från er å byggbesikta, så vore ju skönt å fixa så mycket saker som möjligt innan dess... :lol: Tack på förhand.. Mvh Strömberg
therealpinto
SFRO-snubben
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Det brukar gå att få till trepunkts rullbälte så det fungerar, man kan få flytta rullen lite inåt eller utåt i bilen för att banden ska gå fritt från buren. Det är ju när det sitter en gubbe i stolen som det gäller att det inte ska nöta.

Jag har bara kastat ett öga i tråden emellanåt, du har fått tipsen om infästning av tanken från andra. Annars ser jag inget direkt sådär, men det är alltid svårt att se på bilder. Så du får se vad din besiktningsman hittar :-)

Gustaf
För mycket laddtryck

Inlägg av stromberg »

Tjena..

Har nu fått mina Coiloverben från Sellholm, Får säga att jag är grymt nöjd med deras service... å speciellt Rikard som jag har haft nästan all kontakt med... stort tack..

Fick paketet igår, men stötdämpartoppen som går igenom topplagringen var 18mm, å jag hade 25mm i mitt ledlager i toppen, så fick lov att ta hjälp å fått svarva en distans, å fräsa av 4mm på mina ok adaptrar för att dom skulle passa i offseten mot den nya skivan..Och även fick jag svetsat mitt passagerar fotstöd.. Tack Daniel för übersnabb service...

Men åter till dämparna, så idag fick jag då grejerna, å då ska det ju bara monteras... så efter jobbet så blev det dämpar mek... blir riktigt bra... bilen ser så låg ut när man står bredvid den... Kommer imorgon putta ut bilen å ta några kort på lite avstånd, så man ser "helheten" lite bättre. men ni ska få se det jag gjort i alla fall...

Hoppas ni tycker det ser lika lågt å bra ut som jag tycker det gör... har ju all världens inställningsmöjligheter i höjd nu. men tror jag hittat rätt nu... ;)

Luta er tillbaka å NJUT!!!!!

Fint med nytt....

Bild

Bild

Bild

Första benet på bilen...

Bild

Bild

Här ser ni adapterplattan till oket, anläggningsytan mot spindeln är avtagen 4mm för att hamna i mitten på nya skivorna...

Bild

Krängningshämmar infästning i benet...

Bild

Styrstagsdropp....och rollerplatta i bakgrunden...

Bild

Topplagring underifrån...

Bild

Topplagring ovanifrån...

Bild

Brembo 355x32mm...

Bild

Brembo 355x32mm med Porsche GT2 6 kolvs ok...

Bild

Bild

Bild

Allt monterat...

Bild

Ser fint ut innanför framfälgen...

Bild

I depån kan ni begrunda detta...:)

Bild

Bild

Å på banan får ni se detta... ;) Antingen när jag kör om, eller ni varvar mig... vi får se... :)

Bild

Ja det var detta.. börjar bli färdig med det mesta nu, lite småfix kvar inför byggbesiktning.. sen ska allt rivas isär å få lite färg... å sen är det bara å montera allt igen... PUST!!!! men då e de nog lite roligare... :rolleyes:

Återkommer så fort det händer något kul... imorgon ska jag som sagt putta ut bilen ur garaget å ta lite bättre kort... lägger upp lite här imorgon kväll... / Strömberg
JohanAllden
För mycket laddtryck

Re: Strömbergs Volvo 242 race projekt,bilen på egna hjul 21/

Inlägg av JohanAllden »

Jäkligt snyggt :thumbright: ! Vad blir det för färg?
Volvo 240DL Turbo Projekt -1984
GMC Sierra 2500HD -2007
stromberg
För mycket laddtryck

Re: Strömbergs Volvo 242 race projekt,bilen på egna hjul 21/

Inlägg av stromberg »

Rejsigt vit..... :thumbright:
Skriv svar